Ο περιβόητος λεκές που άφησε ο πλανητάρχης Μπιλ Κλίντον στο φόρεμα της Μόνικα Λεβίνσκι μετατράπηκε σε τοτέμ μιας εποχής, αλλάζοντας μια για πάντα το πλαίσιο εγγραφής του στοματικού έρωτα. Από την ανάποδη, αυτή τη φορά! Πρόσφατη έρευνα μάλιστα των «New York Times» για τα σεξουαλική ήθη των αμερικανικών νιάτων έδειξε ότι οι έφηβοι των ΗΠΑ «έχουν κάνει στοματικό έρωτα 50 ή 60 φορές … Είναι κάτι σαν φιλί καληνύχτας γι’ αυτούς». Πρόκειται για χάσμα γενεών ή μήπως έχει αλλάξει η κοινωνική αποδοχή της πεολειχίας; Ο γάλλος ακαδημαϊκός Thierry Leguay ισχυρίζεται πάντως στο πόνημά του «Ιστορία της πεολειχίας» ότι όσο το πέος συνεχίζει να διαθέτει τη δύναμη της ικανοποίησης, είναι μάλλον απίθανο να εκπέσει ο στοματικός έρωτας από το βάθρο του ως η Νο 1 ανδρική απόλαυση, τουλάχιστον για τα επόμενα χίλια ή δυο χιλιάδες χρόνια! Ψυχολογικές μελέτες μέτρησης των σεξουαλικών ηθών της εποχής μας διατείνονται εξάλλου μαζικά πως ο στοματικός έρωτας προηγείται και συχνά υποκαθιστά τη σεξουαλική επαφή, κι αυτό γιατί προσλαμβάνεται από τους ερωτικούς παρτενέρ ως μη δεσμευτική, γρήγορη και ασφαλής απόλαυση. Σε μια εποχή άλλωστε όπως η σημερινή όπου όλοι βιάζονται και ο χρόνος λογίζεται πολύτιμος, ο στοματικός έρωτας προσφέρει τη στιγμιαία αυτή ικανοποίηση που εναρμονίζεται με τις τρέχουσες δοξασίες περί ελεύθερου χρόνου. Είναι όμως η πεολειχία απλώς το νέο χειριστήριο της εφηβικής σεξουαλικότητας, όπως θέλουν οι επιστήμονες της υγείας, ή μήπως έχει κοινωνικά ερείσματα βαθιά ριζωμένα στον χρόνο; Το γεγονός ότι έχει περάσει εδώ και δεκαετίες στην οπαδική ορολογία ως σεξουαλική μεταφορά υποδεικνύει ότι ένας άλλος δρόμος έχει εντωμεταξύ ακολουθηθεί. Σήμερα ο νεαρός που θέλει να μορφωθεί στο σεξουαλικό παιχνίδι θα βρει online (αλλά και έντυπους) αναρίθμητους οδηγούς τύπου «πώς το κάνεις», καθώς ο στοματικός έρωτας έχει απενοχοποιηθεί πλήρως και δεν είναι πια ταμπού. Πότε ήταν όμως ταμπού; Ήταν στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 που έγινε σημαία της σεξουαλικής απελευθέρωσης, σύμφωνοι, και έπαιξε σε ταινίες-σταθμούς του νέου και γενναίου κόσμου, από το «Βαθύ Λαρύγγι» (1972) ως και τον «Νονό» (1972), αν και όπως θα δούμε η πεολειχία είναι τόσο παλιά όσο και η ανθρωπότητα. Ή και ακόμα παλιότερη! Ας κάνουμε λοιπόν μια βουτιά εκεί κάτω, στα βάθη της Ιστορίας δηλαδή, για να δούμε πώς την υποδέχτηκαν οι λαοί της οικουμένης…
Οι προϊστορικοί και αρχαίοι σεξουαλικοί καιροί
Ο πάντα ιδιαίτερος Μεσαίωνας
Η φιλήδονη Βιομηχανική Επανάσταση
Αχ αυτός ο 20ός