Σε τρεις με τέσσερις μήνες θα καταβάλει η Βουλγαρία το μερίδιό της στη διεθνή εταιρεία σχεδιασμού του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου αντιπροέδρου της βουλγαρικής κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών, Συμεών Ντιάνκοφ, σε συνάντηση με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας «Trans- Balkan Pipeline», Βλαντισλάβ Εμιλιάνοφ, στη Σόφια.
Σε συνέντευξή του από τη βουλγαρική πρωτεύουσα, την οποία προβάλλει ευρέως ο σημερινός Τύπος, ο διευθύνων σύμβουλος της μικτής κατασκευάστριας εταιρείας εκφράζει την πεποίθηση ότι τα περίπου πέντε εκατομμύρια ευρώ, τα οποία χρωστάει η βουλγάρικη πλευρά για το 2009, θα καταβληθούν εγκαίρως. «Υπάρχει συνεννόηση υψηλού επιπέδου για το θέμα αυτό», είπε ο ρώσος αξιωματούχος, ύστερα από τη συνάντηση, στην οποία έλαβε μέρος και ο αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρίας «Transneft», Μιχαήλ Μπαρκόφ.
Ωστόσο, η προστασία του περιβάλλοντος ήταν το θέμα, που κυριάρχησε στη συζήτηση. Η διοίκηση της μεικτής εταιρείας δεν πρόκειται να επιτρέψει κανένα συμβιβασμό όσον αφορά οποιοδήποτε κίνδυνο για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, η κατασκευάστρια εταιρεία έχει προσλάβει τους καλύτερους ειδικούς στον κόσμο να εκπονήσουν την περιβαλλοντική μελέτη για τον αγωγό, αναφέρει, σήμερα, η εφημερίδα «Σταντάρτ», σε ρεπορτάζ για το θέμα.
«Οι ειδικοί κοστίζουν περισσότερο, αλλά τα χρήματα δεν θα πάνε χαμένα», τονίζει ο ρώσος αξιωματούχος, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα της Σόφιας.
Μέχρι στιγμής, σε περιβαλλοντικές έρευνες έχουν επενδυθεί 15 εκατ. ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται, στο μέλλον, το ποσό αυτό να διπλασιαστεί, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας «Trans – Balkan Pipeline». Επιπλέον, ο ίδιος αναφέρει ότι τα τελικά συμπεράσματα των ειδικών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του πετρελαιαγωγού θα παραδοθούν στις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Βουλγαρίας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ο κ. Εμιλιάνοφ είπε ότι η ρωσική πλευρά προτίθεται να επενδύσει περισσότερα χρήματα, «πιθανόν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ», όπως λέει χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του στη «Στάνταρτ». Τα πρόσθετα αυτά έξοδα αναπόφευκτα θα αυξήσουν το κόστος της κατασκευής του μεγάλου έργου, αλλά δεν πρόκειται να επιβαρύνουν τη Βουλγαρία, επειδή θα επενδυθούν από εταιρίες εκτός της χώρας, όπως αναφέρει ο ρώσος αξιωματούχος.
Η επόμενη συνάντηση με τον αρμόδιο κυβερνητικό παράγοντα της Βουλγαρίας, Συμεών Ντιάνκοφ, για το θέμα θα γίνει στη Μόσχα, τον ερχόμενο Οκτώβριο, γράφει η «Στάνταρτ».
«Ο Βλαντισλάβ Εμιλιάνοφ είπε, επίσης, ότι στις συνομιλίες δεν έχουν συζητηθεί οποιαδήποτε θέματα, που έχουν σχέση με ενδεχόμενες αποζημιώσεις, επειδή δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σχέδιο θα υλοποιηθεί», καταλήγει το ρεπορτάζ της ίδιας εφημερίδας.
«Κότα, που γεννάει χρυσά αυγά», χαρακτήρισε τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης ο Εμιλιάνοφ, όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ του ηλεκτρονικού εντύπου «Ζναμ», σύμφωνα με το οποίο, ο ρώσος αρμόδιος δήλωσε ότι η κατασκευάστρια εταιρεία προτίθεται να επενδύσει στη Βουλγαρία περισσότερα από ένα δισ. ευρώ.