Πώς γίνεται να αφιερώνεις τόσο κόπο και χρόνο για να γράψεις κάτι και κατόπιν να μην το αναγνωρίζεις ως πνευματικό σου παιδί; Ποιες είναι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δημοφιλείς συγγραφείς έχουν προβεί σε δημόσιες αποκηρύξεις έργων τους, αρνούμενοι να συνδεθεί το όνομά τους να το ορφανό πια βιβλίο; Για τους περισσότερους γραφιάδες, η ολοκλήρωση ενός πονήματος εγείρει αισθήματα αυτοπραγμάτωσης: είχες κάτι να πεις, το είπες και πλέον είναι στην κρίση του κοινού να το υποδεχτεί, εσύ μια φορά το δημιουργικό σου χρέος το πραγμάτωσες. Και τότε κάτι συμβαίνει και προκαλεί τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, με την πρόσκαιρη ευφορία να δίνει τη θέση της στην καταγγελία και την αποκήρυξη του έργου τελικά. Κι αν η σειρά των συγγραφέων που μίσησαν, έκρυψαν ή απλά καμώθηκαν πως ό,τι έγραψαν δεν υπήρχε είναι μακρά, οι παρακάτω περιπτώσεις μέτρησαν τη δική τους ιστορία…
Ίαν Φλέμινγκ: «Ο κατάσκοπος που με αγάπησε»
Στίβεν Κινγκ: «Οργή»
Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι: Το ποιητικό του έργο
Νικολάι Γκογκόλ: «Νεκρές Ψυχές»
Μαρκ Τουέιν: «1601»
Γουίλιαμ Πάουελ: «Ο τσελεμεντές του αναρχικού»
Φραντς Κάφκα: Ό,τι έγραψε ποτέ