Χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, λιγότερο ανεπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες, χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και τάση στο άγχος εμφανίζουν τα παιδιά των διαζευγμένων γονέων, σύμφωνα με νέα μελέτη αμερικανικού πανεπιστημίου.
Η μελέτη διαπιστώνει ότι οι αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά αρχίζουν να γίνονται ορατές αφού οι γονείς τους ξεκινήσουν τις διαδικασίες του διαζυγίου.
Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται σε δεδομένα που προήλθαν από την καταγραφή της εξέλιξης 3.585 μαθητών από το νηπιαγωγείο μέχρι την πέμπτη δημοτικού για να διακριβωθεί πόσο επηρεάστηκαν στη διάρκεια του διαζυγίου και μετά από αυτό.
Ο Κιμ συνέκρινε την πρόοδο των παιδιών των οποίων οι γονείς βρίσκονταν στη διαδικασία διαζυγίου με εκείνη παιδιών από γονείς που ήταν μαζί. Διαπίστωσε ότι τα αναπτυξιακά προβλήματα στα παιδιά της πρώτης κατηγορίας συνεχίζονταν και μετά το διαζύγιο.
«Αυτή η μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτή η αρνητική επίδραση δεν επιτείνεται στο στάδιο που ακολουθεί την έκδοση του διαζυγίου, αλλά δεν υπάρχει και ένδειξη ότι τα παιδιά των διαζευγμένων γονέων κερδίζουν στη συνέχεια το χαμένο έδαφος σε σχέση με την ανάπτυξη των υπολοίπων συνομιλήκων τους», εξηγεί ο επικεφαλής των ερευνητών.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι επιδόσεις στα μαθηματικά επηρεάζονται ιδιαίτερα από το διαζύγιο.
Η ανάγνωση δεν είναι τόσο αθροιστική γνώση, αλλά στα μαθηματικά πρέπει ο μαθητής να έχει υπόβαθρο γνώσεων. Για παράδειγμα, αν δεν καταλαβαίνει ότι ένα συν ένα ίσον δύο, τότε δεν θα μπορέσει να καταλάβει τον πολλαπλασιασμό, τονίζει.
Σε ότι αφορά τα εμπόδια στην πρόοδο των παιδιών σε πολλούς παράγοντες, αποδίδονται, σύμφωνα με την έρευνα, στη συμβίωση με γονείς που διαπληκτίζονται και ενδεχομένως καταθλιπτικούς γονείς, στις ασταθείς συνθήκες διαβίωσης, στην υποχρέωση να μοιράζουν το χρόνο τους μεταξύ των γονέων τους και τις οικονομικές δυσκολίες από την απώλεια ενός από τα δύο γονεϊκών εισοδημάτων.