Μετά την παρέμβαση του Έλον Μασκ υπέρ του ακροδεξιού AfD οι Γερμανοί οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla αποκηρύσσουν τον Αμερικανό δισεκατομμυριούχο, υποστηρίζοντας πως δεν συμφωνούν με τις απόψεις του, επειδή οδηγούν αμάξι της εταιρείας του.
Η Deutsche Welle έγραψε για τους συγκεκριμένους οδηγούς πως ήταν ένα νέο, προοδευτικό, οικολογικά ευσυνείδητο τάργκετ γκρουπ που αρχικά ταυτίστηκε με το προϊόν Tesla, αλλά τώρα θέλει να αποστασιοποιηθεί από τον Μασκ. «Η Tesla ήταν η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να φέρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ευρεία κλίμακα, το οποίο ενθουσίασε τους ανθρώπους», είπε ο Στέφαν Βέγκνερ από το διαφημιστικό πρακτορείο Scholz&Friends. «Ακριβώς γι’ αυτό κέρδισε ένα κοινό που είναι φαν της τεχνολογίας και εκείνους που θέλουν να είναι οι πρώτοι χρήστες». Κάπως σαν το iPhone της Apple.
«Όσοι αγόρασαν ένα Tesla λόγω μιας οικολογικής πεποίθησης, τώρα αισθάνονται σίγουρα κάτι σαν “Tesla-shame” (ντροπή για την Tesla) και μπορεί να μην τολμούν καν να βγουν από το γκαράζ με το όχημά τους», είπε ο Βέγκνερ στην Deutsche Welle. «Και σίγουρα θα επιλέξουν ένα διαφορετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά».
Παραδείγματος χάριν, ο Πάτρικ Σνάιντερ, γραφίστας από το Πφόρτσχαϊμ της Βάδης-Βυρτεμβέργης, προβληματίστηκε με μια συμπεριφορά που αντιμετώπισε σε πάρκινγκ σούπερ μάρκετ. Εκεί του είπαν ότι ως οδηγός Tesla μάλλον επίσης ψηφίζει AfD. Αυτό προβλημάτισε τον Σνάιντερ: «Είναι τρελό: απέκτησα το αυτοκίνητο των ονείρων μου και ξαφνικά με ταυτίζουν με ακροδεξιές θέσεις».
Έτσι, έψαξε να βρει ένα αυτοκόλλητο κατά του Μασκ για να το κολλήσει στο αυτοκίνητό του. Υπήρχε ήδη στην Αμερική – αλλά μόνο εκεί. Δεδομένου ότι ο γραφίστας σχεδίαζε ήδη αυτοκόλλητα για ηλεκτρικά ποδήλατα, αποφάσισε να φτιάξει μόνος του ένα αυτοκόλλητο για Tesla. «Το ανέβασα στο Amazon και έτσι έγινε η αρχή».
Απώλειες στη γερμανική αγορά, αλλά το 2024 κλείνει θετικά
Η παρέμβαση του Έλον Μασκ στα εσωτερικά της Γερμανίας οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων, με τις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων Tesla να έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, με 37.000 νέα οχήματα το 2024 σε σύγκριση με 63.000 το 2023.
Επιπλέον, το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία συρρικνώθηκε από 12,1 σε 9,9%, ενώ παγκοσμίως οι πωλήσεις του 2024 ήταν ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με το 2023.
Εντούτοις, η συνολική πορεία της Tesla για την προηγούμενη χρονιά ήταν θετική, ειδικά από τη στιγμή που έφτασε να ανταγωνίζεται τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, παρά τις μειωμένες πωλήσεις και ειδικά στη Γερμανία.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η BMW βρίσκεται στην κορυφή με 2.200.177 πωλήσεις και στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Mercedes-Benz με 1.983.400. Στην τρίτη όμως, βρέθηκε η Tesla με 1.789.226 πωλήσεις, που πέτυχε κυκλοφορώντας μόνο τέσσερα μοντέλα, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, που διέθεσαν αρκετά περισσότερα.
Η ζημιά που υπέστη η Tesla από την αντίδραση των Γερμανών κατά του Μασκ δεν επηρεάζει την πορεία της εταιρείας προς το παρόν, με τον Στέφαν Βέγκνερ να τονίζει πως «στο τέλος, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν καταναλώνουν πολιτικά, αλλά αποφασίζουν με βάση το κόστος, την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα και, κατά την άποψή μου, αυτό είναι πιο σημαντικό από τα πολιτικά κίνητρα».