Απομένει να βρεθεί μια ακόμη σορός, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάσυρσης όλων των θυμάτων του ναυαγίου του ιστιοφόρου «Bayesian» στα ανοιχτά της Σικελίας.

Το πολυτελές γιοτ βυθίστηκε μέσα σε 60 δευτερόλεπτα. Οι επιβάτες δεν πρόλαβαν να βγουν από το εσωτερικό του και ως εκ τούτου βρήκαν τραγικό θάνατο.

Όπως μεταδίδει η Daily Mail, σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές προς το παρόν δεν αποτελεί θέμα συζήτησης η ανέλκυση του γιοτ από τον βυθό της θάλασσας, αλλά στο μέλλον σίγουρα θα προκύψει.

Το ιστιοφόρο βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων, όχι απαγορευτικό για ανάσυρση, αλλά είναι αρκετά μεγάλο, για να δυσκολεύει τις επιχειρήσεις των δυτών.

Η ανέλκυση του γιοτ είναι ο μόνος τρόπος να δοθούν απαντήσεις στα αίτια του δυστυχήματος, αλλά δεν πρόκειται για μια απλή διαδικασία. Είναι μια «ακριβή και περίπλοκη» επιχείρηση.

Το σκάφος, θεωρητικά, πρώτα πρέπει να σταθεί σε όρθια θέση και μετά να ανελκυστεί με τρόπο, ώστε να μην προκληθούν περισσότερες ζημιές. Στον βυθό βρίσκεται και το τεράστιο κατάρτι του σκάφους, με ύψος που ξεπερνά τα 70 μέτρα. Και αυτό φέρεται να είναι σε καλή κατάσταση, αν και έχει σπάσει.

Οι δύο παράγοντες που μπορεί να απέτρεπαν το ναυάγιο

Μέχρι στιγμής, δεν έχουν ξεκαθαρίσει τα αίτια της τραγωδίας που οδήγησε στον θάνατο συνολικά επτά άτομα, όμως μηχανικοί και παράγοντες της ιστιοπλοΐας τόνισαν ότι δύο πράγματα θα μπορούσαν να αποτρέψουν το ναυάγιο.

Το πρώτο έχει να κάνει με τη θέση του σκάφους μετά το «χτύπημα» από υδροστρόβιλο και το δεύτερο με το γεγονός ότι δεν ήταν τελείως κλειστός ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender, δηλαδή μεταφέρει επιβάτες και πλήρωμα στη στεριά.

Μιλώντας στην Daily Mail, μια διακεκριμένη προσωπικότητα της βιομηχανίας ιστιοπλοΐας ανέφερε ότι ένα γιοτ όπως το «Bayesian» θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου. Σύμφωνα με τον ιταλικό, κρατικό, ραδιοτηλεοπτικό σταθμό «RAI», η καρίνα, η οποία δίνει σε ένα γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση, κατέβηκε σε βάθος 4 μέτρων, αντί για το πλήρες βάθος που είναι 7,5 μέτρα.

Αν η καρίνα, λοιπόν, είχε επεκταθεί πλήρως, το γιοτ θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επανέλθει σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.

Επίσης, ο χώρος του κάτω καταστρώματος φέρεται να μην ήταν τελείως κλειστός, με μαρτυρίες να αναφέρουν ότι κάποιοι είχαν επιστρέψει στο γιοτ από μια βόλτα στη στεριά, αργά εκείνο το βράδυ. «Είχαν εν μέρει βάλει το tender στη θέση του», είπε στη «RAI» ένας ειδικός, «αλλά δεν είχαν ασφαλίσει σωστά τον χώρο».

Ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το σούπερ γιοτ είπε πως είναι πεπεισμένος ότι «δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξ ολοκλήρου στον καιρό».

«Το “Bayesian” πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi, εταιρεία που παρουσίασε το γιοτ το 2008.