Αν κάτι ή κάποιον έχουν ανάγκη τα άτομα με δυσκολίες στη ζωής τους, κάθε είδους δυσκολίες, όχι μονάχα κινητικές, είναι μια ισχυρή πολιτεία που προσφέρει αποτελεσματικές υπηρεσίες. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει με έναν αδύναμο ηγέτη. Μπορεί να είναι σκληρό σε ανθρώπινο επίπεδο, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Και αυτό είναι ξεκάθαρο για όλους όσοι βλέπουν τον κόσμο για το καλό της κοινωνίας και όχι για το δικό τους ή για τις απόψεις τους.

Ο ηγέτης πρέπει να είναι σε θέση να κάνει τη δουλειά. Και σε καμία περίπτωση να μη δηλώνει αυτάρεσκα ότι θα αποσυρθεί μόνο αν κατέβει ο Θεός να του το πει! Ειλικρινά είναι αδύνατο να σκεφτεί κανείς τι είχε στο μυαλό του όταν το είπε αυτό ο κ. Μπάιντεν στη συνέντευξή του στο ABC ή αν ήταν απλά μια κακή ιδέα ενός συνεργάτη που μάλλον θα πρέπει να έχει χάσει την ψυχραιμία του.

Το πρωτοσέλιδο του The Economist προκάλεσε πολλά σχόλια. Η εικόνα του Π, που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με δυσκολίες στην κίνηση για να στηρίζονται, θεωρήθηκε πως παραβιάζει τους κανόνες της πολιτικής ορθότητας και της συμπεριληπτικής κοινωνίας. Μόνο που η έμφαση δεν ήταν το Π, αλλά η σφραγίδα του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτείων και ο τίτλος ότι καμία χώρα δεν μπορεί να κυβερνηθεί έτσι.

Και αυτό είναι η σκληρή αλήθεια, που δεν έχει σε τίποτα να κάνει με προσωπικά χαρακτηριστικά και προκαταλήψεις. Το δημόσιο συμφέρον απαιτεί τα δημόσια πρόσωπα να μπορούν να ανταποκριθούν στην αποστολή τους και είναι πέρα και πάνω από κάθε συζήτηση περί υπερβολής.

Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί το περιοδικό TIME, που έδειχνε στο πρωτοσέλιδό του τον Αμερικανό πρόεδρο να χάνει τον δρόμο του και να οδεύει στην έξοδο. Από τη μία η λέξη πανικός και από την άλλη ο Τζο Μπάιντεν να έχει χάσει τον δρόμο του.

Και αυτό επικρίθηκε, καθώς περιείχε μία υπόνοια που θεωρήθηκε πως ακουμπούσε τα άτομα με άνοια, αλλά και σε αυτή την περίπτωση μάλλον ο τύπος της κριτικής φαίνεται να επισκιάζει την ουσία της δημοσίευσης. Γιατί, το αν ένα άτομο είναι ικανό ή όχι να κάνει μία δουλειά, αυτό δεν έχει σε τίποτα να κάνει με τις προκαταλήψεις ή αυθαίρετες συνδέσεις που μπορεί να υπάρχουν ή να γίνουν.