Σχεδόν οι μισοί από τους φοιτητές των πανεπιστημίων στις ΗΠΑ τα δυο πρώτα χρόνια τους στο πανεπιστήμιο δεν παρουσιάζουν πρόοδο στο μορφωτικό τους επίπεδο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τις ανάγκες του βιβλίου «Academically Adrift: Limited Learning on College Campuses».
Οι φοιτητές βάζουν άλλες προτεραιότητες, όπως τα… ξενύχτια και οι βόλτες με τους φίλους τους. Αν και οι εκπαιδευτές προσπαθούν να κάνουν τους φοιτητές τους να συγκεντρωθούν στη μελέτη, οι φοιτητές δίνουν βάση στην κοινωνική τους ζωή.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 29 πανεπιστήμια της Αμερικής και το δείγμα αφορούσε πάνω από 3.000 φοιτητές. Στοιχεία όπως η κριτική σκέψη, η ανάλυση και αιτιολόγηση και η χρήση του γραπτού λόγου μπήκαν στο μικροσκόπιο των ερευνητών, ώστε να βγάλουν τα συμπεράσματα. Μετά τα πρώτα δύο χρόνια στο πανεπιστήμιο, το 45% των φοιτητών δεν έδειξε κάποια σημαντική βελτίωση, ενώ αντίθετα το 36% των φοιτητών είχε αισθητή βελτίωση στο μορφωτικό του επίπεδο μετά από τέσσερα χρόνια.
Αν και η έρευνα έγινε σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το φαινόμενο είναι μάλλον παγκόσμιο!