Ξεφεύγει επικίνδυνα η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, με τους Χούθι να εντείνουν τις πυραυλικές τους επιθέσεις σε πλοία. Οι νεκροί από το χθεσινό χτύπημα στα ανοιχτά του Άντεν κατά του φορτηγού πλοίου ανέρχονται σε τρεις, σύμφωνα με την κεντρική διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM).

Το πολεμικό ναυτικό της Ινδίας δημοσίευσε βίντεο, στο οποίο φαίνονται οι προσπάθειες διάσωσης των μελών του πληρώματος του «True Confidence» και η μεταφορά τους σε ασφαλές σημείο, που έγινε στόχος των ανταρτών.

Το πολεμικό πλοίο Kolkata προσέγγισε την τοποθεσία στις 16:45 και διέσωσε 21 μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου ενός ινδού υπηκόου. Στην επιχείρηση διάσωσης έλαβαν μέρος ελικόπτερο καθώς και σκάφη.

Όπως αναφέρεται στην ανάρτηση του πολεμικού ναυτικού της Ινδίας, στους τραυματίες παρασχέθηκε ιατρική βοήθεια και στη συνέχεια τα μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν στο Τζιμπουτί.

Χθες περί τις 10:30 (ώρα Ελλάδας) αντιπλοϊκός βαλλιστικός πύραυλος εκτοξεύθηκε από εδάφη ελεγχόμενα από τους Χούθι στην Υεμένη εναντίον του True Confidence, πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «υπό σημαία Μπαρμπάντος, λιβεριανής ιδιοκτησίας», σύμφωνα με το μεικτό διοικητήριο των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ, που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (CENTCOM, «κεντρική διοίκηση»).

«Ο πύραυλος έπληξε το πλοίο και το (…) πλήρωμα έκανε λόγο για τρεις νεκρούς, τουλάχιστον τέσσερις τραυματίες, τρεις εκ των οποίων βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, και μεγάλες ζημιές», διευκρίνισε η CENTCOM μέσω X (του πρώην Twitter).

Μέσω ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι, Γιαχία Σάρι, σημείωσε από την πλευρά του πως το True Confidence χτυπήθηκε από πυραύλους, αφού το πλήρωμά του αψήφησε προειδοποιητικά μηνύματα.

Οι ενέργειες των ανταρτών, που ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, ανάγκασαν πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν τα δρομολόγια των πλοίων τους στην περιοχή στρατηγικής σημασίας, από την οποία διερχόταν πριν από τον πόλεμο από το 12% ως το 15% του παγκόσμιου εμπορίου.

Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε κατά σχεδόν 30% σε ετήσια βάση.