Η τεράστια συλλογή έργων τέχνης του Σίλβιο Μπερλουσκόνι χλευάστηκε από έναν από τους κορυφαίους κριτικούς τέχνης της Ιταλίας. Σύμφωνα με τον Vittorio Sgarbi, οι 25.000 πίνακες ζωγραφικής είναι σε μεγάλο βαθμό κακής ποιότητας έργα μικρής έως μηδενικής αξίας.
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, ο οποίος πέθανε τον Ιούνιο, αγόρασε πολλούς από τους πίνακες και τα γλυπτά από προγράμματα τηλεπωλήσεων που μεταδίδονται αργά το βράδυ. Η διαχείριση της εκτεταμένης συλλογής αποδεικνύεται πονοκέφαλος για τους απογόνους του, σύμφωνα με το BBC.
Οι αγορές του δισεκατομμυριούχου φυλάσσονται σε μια αποθήκη 3.200 τ.μ. κοντά στην έπαυλή του κοντά στο Μιλάνο. Περιλαμβάνουν πίνακες με την Παναγία, εικόνες γυμνών γυναικών και αστικά τοπία του Παρισιού, της Νάπολης και της Βενετίας μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τη La Repubblica.
Αλλά η συλλογή δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει τον Sgarbi, ο οποίος δήλωσε σε περιοδικό ότι «άνθρωποι που γνωρίζουν ελάχιστα για την τέχνη» θα μπορούσαν να απολαύσουν την επίσκεψη σε ένα μουσείο που θα περιείχε τα έργα.
Υπάρχουν ίσως έξι ή επτά πίνακες από τους 25.000 με οποιαδήποτε καλλιτεχνική αξία, πρόσθεσε.
Το σύνολο της συλλογής εκτιμάται ότι αξίζει περίπου 20 εκατ. ευρώ (17,4 εκατ. λίρες), δηλαδή κατά μέσο όρο 800 ευρώ ανά πίνακα. Ο Μπερλουσκόνι, ο οποίος κυριάρχησε στην ιταλική πολιτική από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, είχε καθαρή αξία περίπου 6 δισ. ευρώ κατά τη στιγμή του θανάτου του.
Ωστόσο, είχε επίσης στην κατοχή του πίνακες ζωγραφικής υψηλότερης ποιότητας. Η κύρια κατοικία του ήταν διακοσμημένη με έργα του αναγεννησιακού ζωγράφου Τιτσιάνο και του Ολλανδού μεγάλου Ρέμπραντ.
Ο Cesare Lampronti, έμπορος έργων τέχνης με έδρα το Λονδίνο, ο οποίος διατηρούσε στενή σχέση με τον Μπερλουσκόνι επί τρεις δεκαετίες, δήλωσε στο BBC ότι ο δισεκατομμυριούχος ήταν παρορμητικός αγοραστής. «Του άρεσε να αγοράζει πορτρέτα γυναικών που έκανε δώρα σε φίλους του. Όταν ήταν νεότερος, αγόραζε σε γκαλερί και από εμπόρους, αλλά αργότερα στη ζωή του αγόραζε από τηλεοπτικές δημοπρασίες».
«Ήξερε ότι αυτό που αγόραζε ήταν άχρηστο», πρόσθεσε.
Οι κληρονόμοι του Μπερλουσκόνι διαπιστώνουν ότι η τεράστια συλλογή αποτελεί δυσβάσταχτο βάρος, αναφέρει το δημοσίευμα. Η λειτουργία της αποθήκης που στεγάζει τα έργα τέχνης κοστίζει περίπου 800.000 ευρώ ετησίως, σημειώνει η La Repubblica. Το σαράκι έχει ήδη καταστρέψει μέρος της συλλογής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το κόστος εξόντωσης των παρασίτων υπερβαίνει την αξία των πινάκων.