Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι εκτός από τα διαθέσιμα αρώματα στα ράφια των καταστημάτων καλλυντικών ως testers, μας ψεκάζουν πολύ συχνά με νέα αρώματα κατά την είσοδό μας στα μαγαζιά ή ακόμα και στους διαδρόμους των εμπορικών κέντρων. Μάλιστα, όταν δοκιμάζουμε πώς μυρίζει ένα άρωμα πρέπει να το ψεκάζουμε και πάνω σε χαρτί και πάνω στην επιδερμίδα μας καθώς ώς γνωστόν, το κάθε άρωμα μυρίζει διαφορετικά πάνω σε κάθε άνθρωπο καθώς αναμειγνύεται με τη μυρωδιά του.

Σαφώς και τα αρώματα διατίθενται και για online αγορά, αλλά αυτό μας εξυπηρετεί περισσότερο στο να αγοράσουμε αρώματα που έχουμε ήδη μυρίσει και φορέσει παρά για να ανακαλύψουμε καινούργια. Οι λόγοι είναι προφανείς: Αφ΄ ενός δεν ξέρουμε πως θα μυρίζει και αν θα μας αρέσει πάνω μας και αφ’ ετέρου τα αρώματα δεν επιστρέφονται αν ανοιχτούν, αντίθετα με τα ρούχα. Τα αρώματα έχουν διαφορετική πολιτική επιστροφής. Άπαξ και τα αγοράσουμε και τα ανοίξουμε δεν υπάρχει επιστροφή.

Είναι λοιπόν σωστό να αγοράσουμε ένα άρωμα μέσω διαδικτύου αν προηγουμένως δεν το έχουμε μυρίσει, είτε επειδή εντυπωσιαστήκαμε από την παρουσίαση, τη συσκευασία, την εταιρία, οτιδήποτε τελοσπάντων βρήκαμε ελκυστικό σε αυτό, αλλά δεν γνωρίζουμε το βασικό στοιχείο του που είναι ο τρόπος που μυρίζει τόσο μόνο του, όσο και πάνω μας; Αν έπρεπε να απαντήσουμε μονολεκτικά, θα λέγαμε πως όχι, καθώς είναι μια αγορά υψηλού ρίσκου, ωστόσο υπάρχουν κάποιες παράμετροι όπως:

Μπορoύμε να δώσουμε βάση στις αξιολογήσεις που έχουν κάνει άλλοι αγοραστές του συγκεκριμένου αρώματος ή ορισμένα εξειδικευμένα sites για να πληροφορηθούμε τη διάρκεια του αρώματος, τις νότες του και την «αρωματική οικογένεια» στην οποία ανήκει. Οι πιο βασικές οικογένειες αρωμάτων είναι τα ξυλώδη, τα λουλουδάτα, τα φρέσκα, τα φρουτώδη και τα ανατολίτικα (oriental). Από προηγούμενα αρώματα που έχουμε μυρίσει ή αγοράσει θα ξέρουμε ποια κατηγορία μας αρέσει και θα καταλάβουμε αν τουλάχιστον ανήκει στις νότες που μας ελκύουν ή όχι.

Μια ακόμη σημαντική πληροφορία είναι ο αρωματοποιός που το δημιούργησε, δηλαδή η μύτη πίσω από το άρωμα. Αν τον γνωρίζουμε και έχουμε μυρίσει άλλα αρώματά του, μπορεί να βγάλουμε ένα γενικό συμπέρασμα και για αυτό που δεν γνωρίσαμε από κοντά. Όλα τα παραπάνω πάντως δεν εγγυώνται πως ένα άρωμα που δεν έχουμε δοκιμάσει θα μας αρέσει και το πώς μυρίζει πάνω μας.

Αν ωστόσο θέλουμε να πάρετε το ρίσκο και να το αγοράσουμε online, τότε επιλέγουμε τη μικρή συσκευασία, αυτή των 30 ml ώστε σε περίπτωση που τελικά δεν μας αρέσει να μην έχουμε χαλάσει πολλά χρήματα και να μπορέσουμε έστω να το αναμείξουμε σε πολύ μικρή ποσότητα με άλλα αρώματα κάνοντας layering ώστε τουλάχιστον να το αξιοποιήσουμε με κάποιον τρόπο.

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως για να αγοράσουμε μέσω διαδικτύου ένα άρωμα, καλό θα ήταν να το έχουμε δοκιμάσει πριν και απλά να χρησιμοποιήσουμε την online αγορά για λόγους ευκολίας και όχι για να ανακαλύψουμε τη νέα ας κολώνια. Για να επιλέξουμε ένα άρωμα πρέπει όχι μόνο να το δοκιμάσουμε πάνω μας, αλλά και να αφήσουμε να περάσει αρκετή ώρα από τη στιγμή που το ψεκάσαμε στον καρπό μας ώστε να δούμε πως μυρίζει και αφού ξεθυμάνει η έντασή του.