Με τις προκλήσεις να τον κατακλύζουν από παντού, ο κλάδος των γυναικείων εσωρούχων «made in France» σκοπεύει να απαντήσει στον ανταγωνισμό από την Ασία και τις μεγάλες εταιρίες, όπως η αμερικανική Victoria’s Secret, ποντάροντας στην εκατονταετή τεχνογνωσία του.
Δεκατέσσερις γαλλικές φίρμες, ανάμεσά τους οι Chantelle, Maison Lejaby, Simone Perele και Aubade, ένωσαν τις δυνάμεις τους για ένα κοινό ντεφιλέ στο περιθώριο της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι, και το πρώτο πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής στην καρδιά της πρωτεύουσας.
Η επίδειξη γυναικείων εσωρούχων δεν είχε φανταχτερή σκηνοθεσία ή παγκοσμίως γνωστά μοντέλα όπως στο σούπερ θέαμα της αμερικανικής εταιρίας Victoria’s Secret στις αρχές Δεκεμβρίου στο Παρίσι, το οποίο είδαν περισσότερα από 50 εκατομμύρια θεατές στην πλατφόρμα του YouTube.
Επιλέγοντας μια αντεπίθεση αλλά κρατώντας απίστευτη κομψότητα, η παρισινή εκδήλωση «Lingerie, mon amour» (Αγαπημένα μου εσώρουχα) επέλεξε τη λιτότητα, την κλασική μουσική, μοντέλα σχετικά άγνωστα για να αναδείξει την αξία της νέας συλλογής.
Με τη βεντάλια στο χέρι, τα μοντέλα εναλλάσσονταν στην πασαρέλα φορώντας λευκές περούκες και κρινολίνα σε έναν χώρο που νοητά παρέπεμπε στο μπουντουάρ των Ανακτόρων των Βερσαλλιών.
Εκτός από τη Μαρία Αντουανέτα, μια από τις πρώτες γυναίκες που απελευθερώθηκε από τον κορσέ, σύμφωνα με τους οργανωτές, το ντεφιλέ απέτισε φόρο τιμής επίσης στο μεταπολεμικό New Look του Κριστάν Ντιόρ, στις μοιραίες γυναίκες του Ιβ-Σεν Λοράν, με τα σμόκιν σακάκια και τις ζαρτιέρες, όπως απαθανατίστηκαν από τον φωτογράφο Χέλμουτ Νιούτον.
Μια τελευταία, πιο ρομαντική εικόνα του ντεφιλέ, ήταν όταν η πασαρέλα γέμισε συλφίδες με τατουάζ, αναδεικνύοντας εσώρουχα σε παστέλ χρώματα και φίνες λεπτομέρειες.
Εμπειρία και τεχνογνωσία
Το δυνατό σημείο των γαλλικών γυναικείων εσωρούχων είναι η τεχνική της ραφής τους, της ένωσης 30 έως 40 κομματιών, «που απαιτεί μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία. Είναι ένα πολύ περίτεχνο προϊόν», εξηγεί η Καρίν Σφαρ, πρόεδρος της γαλλικής ομοσπονδίας γυναικείων εσωρούχων.
Χάρη σε αυτή την τεχνογνωσία, η Γαλλία έχει την πρωτιά στα εσώρουχα ανώτερης ποιότητας όπως και το προβάδισμα όσον αφορά τη σχεδίαση και το υλικό των εσωρούχων. Ωστόσο, βάσει του αριθμού κομματιών που παράγει, έρχεται τέταρτη μετά την Κίνα, την Ταϊβάν και τη Σρι Λάνκα.
«Ένα ρούχο, τόσο προσωπικό, πρέπει να είναι άνετο και να κάνει τη γυναίκα πιο όμορφη», προσθέτει η Σφαρ.
“Πόσο μάλλον που οι γυναίκες αγοράζουν εσώρουχα για τον εαυτό τους”, δηλώνει ο Αλέν Ντε Ροντελέκ, επικεφαλής πωλήσεων στον οίκο Chantelle απορρίπτοντας εν μέρει την ιδέα ότι οι γυναίκες το κάνουν για να προσελκύσουν ή για ένα τρυφερό ραντεβού.
Πάντως, οι εταιρίες γυναικείων εσωρούχων απέχουν μακράν από το να αποτελούν γυναικεία προπύργια. «Δεν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο όταν σχεδόν καμιά από τις φίρμες εσωρούχων δεν κατέχεται από γυναίκα», δηλώνει η επικεφαλής της ομοσπονδίας.
Στο μεταξύ, ο κλάδος των γυναικείων εσωρούχων ευελπιστεί να αναγνωριστεί ως πλήρες μέλος του χώρου της μόδας. «Αυτό είναι το όνειρο πολλών σχεδιαστών που μετέχουν στα ντεφιλέ στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας. Υπήρχε μια μεγάλη κυρία στα γυναικεία εσώρουχα, η Σαντάλ Τομάς, που θέλησε να το κάνει, ωστόσο η ένταξη εξακολουθεί να είναι δύσκολη», δηλώνει ο Ντε Ροντελέκ. “Ελπίζω ότι θα γίνει μια μέρα».