Παρά την πολιτική ένταση για το ελληνικό χρέος, η Ελλάδα παραμένει ένας από τους πιο αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς των Γερμανών, φθάνοντας μάλιστα εκ νέου στα επίπεδα στα οποία βρισκόταν προ κρίσης. Το θετικό μήνυμα έστειλε χθες ο Γερμανικός Τουριστικός Σύνδεσμος λίγες μέρες πριν από την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού ΙΤΒ στο Βερολίνο (4-8 Μαρτίου 2015).
Σε επικοινωνία της Deutsche Welle με τον Γερμανικό Τουριστικό Σύνδεσμο, η εκπρόσωπος Τύπου Ζιμπίλε Τσόιχ, αναφέρει σχετικά με την τάση που προς το παρόν διαμορφώνεται: «Τον περασμένο χρόνο, κατά την τουριστική περίοδο 2013 / 2014 η Ελλάδα κατέγραψε μια πολύ σημαντική αύξηση, η οποία ξεπέρασε το 17%. Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, η οποία συνεχίζει να παρατηρείται για τρίτη χρονιά. Οι πρώτες κρατήσεις που έχουμε για τη φετινή χρονιά καταδεικνύουν ότι θα έχουμε διψήφια αύξηση». Η κ. Τσόιχ ωστόσο δεν είναι σε θέση προς το παρόν να δώσει πιο συγκεκριμένους αριθμούς.
Η Κρήτη κρατάει και πάλι τα σκήπτρα στις προτιμήσεις
Θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται και από δύο από τους μεγαλύτερους τουριστικούς πράκτορες της Γερμανίας, την TUI και την Thomas Cook.
Για την Κάτριν Σπιχάλα, εκπρόσωπο Tύπου της ΤUI, η Ελλάδα ανήκει παραδοσιακά στους αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς των Γερμανών καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση μετά την Ισπανία και την Τουρκία. Η πλειονότητα των Γερμανών προτιμά για την περίοδο των διακοπών την Κρήτη, τη Ρόδο, τη Χαλκιδική και τη δυτική Πελοπόννησο. Η γερμανική εταιρεία επισημαίνει επίσης μια γενικότερη ανοδική τάση ιδιαίτερα για την Κρήτη, για την οποία έχει συμπεριλάβει μάλιστα στο πρόγραμμά της, μέσω της TUIfly, απευθείας πτήσεις προς τα Χανιά.
Την θετική αυτή τάση επιβεβαιώνει στη Deutsche Welle και η Νίνα Κρέκε, εκπρόσωπος της εταιρείας Thomas Cook. Σχετικά με τον αν υπήρξε ανησυχία για μια ενδεχόμενη έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ απαντά: «Τα συμβόλαια με τους ξενοδόχους και άλλους εταίρους έχουν υπογραφεί σε ευρώ με ειδική ρήτρα. Οι τιμές των ταξιδιών σε ευρώ θα ίσχυαν ακόμα και εάν είχε εισαχθεί η δραχμή. Θα είχαν μειωθεί πάντως σίγουρα τα έξοδα που θα είχαν οι τουρίστες εκτός ξενοδοχείου. Εκτιμούμε πάντως πως η πολιτική ηγεσία στην Ελλάδα εκτιμά ορθά την σημασία του τουρισμού και οι ξένοι τουρίστες συνεχίζουν να είναι ευπρόσδεκτοι».
Επενδύσεις στις υποδομές
Τέλος, η εκπρόσωπος Τύπου του Γερμανικού Τουριστικού Συνδέσμου Ζιμπίλε Τσόιχ, εκτιμά ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να βελτιώσει το τουριστικό της προϊόν και εξηγεί: «Θα ήταν χρήσιμο η Ελλάδα να συνεχίσει να προσφέρει αυτά που ήδη διαθέτει. Την ποικιλία στα νησιά, στα ξενοδοχεία, στις υποδομές. Εάν βέβαια μπορούσε να επενδύσει λίγο παραπάνω σε αυτούς του τομείς, αυτό θα αποτελούσε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση».
Η κ. Τσόιχ τονίζει, τέλος, ότι οι Γερμανοί αγαπούν την Ελλάδα και επισημαίνει πως οι τελευταίες πολιτικές εντάσεις δεν φαίνεται να παίζουν ρόλο στο πως αποφασίζουν για τις διακοπές τους.