Γκάζι πάτησε φέτος ο οδικός τουρισμός στην Ελλάδα γεγονός που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περαιτέρω άνθισή του τα επόμενα χρόνια. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσσιος, υπογράμμισε ότι το 70% των διανυκτερεύσεων στη Χαλκιδική προέρχεται από οδικούς τουρίστες κατατάσσοντας την, στην πρώτη θέση των ελληνικών προορισμών που ελκύει τουρίστες που έρχονται με το όχημα τους.
Τσέχοι, Σλοβάκοι, Πολωνοί, Ούγγροι αλλά και τουρίστες από τις όμορες με την Ελλάδα χώρες, πήραν το αυτοκίνητο τους και πέρασαν τα ελληνικά σύνορα και κυρίως κατευθύνθηκαν σε Χαλκιδική και Πιερία, αλλά όπως τόνισε ο κ. Τάσσιος η διασπορά αυτών των τουριστών άγγιξε όλη τη Μακεδονία.
Σε απόλυτα νούμερα, η εισερχόμενη οδική κίνηση από την αρχή του έτους έως 31/07 καταγράφει αύξηση +22% με 6,46 εκατ. αφίξεις. ‘Ανω του 70% της συνολικής αύξησης σημειώθηκε στο σταθμό των Ευζώνων. Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ το πρώτο εξάμηνο παρουσιάζεται αύξηση +37%, τον Ιούλιο αντίθετα παρατηρείται μείωση -4%. Τόσο για την εικόνα του εξαμήνου, όσο και του Ιουλίου, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι διελεύσεις από το σταθμό των Ευζώνων, τονίζει το SETE Intelligence. Ο κ. Τάσσιος αναφέρει ότι μέχρι τον Αύγουστο οι τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα με αυτοκίνητο υπολογίζονται σε 8 εκατομμύρια.
Σε ό,τι αφορά την χρηματοοικονομική τους συνεισφορά στην τοπική οικονομία, ο κ. Τάσσιος εξηγεί ότι πρόκειται για τουρίστες, μεσαίας κατηγορίας, που δαπανούν κυρίως στη διαμονή, σε σούπερ μάρκετ και όχι σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Περαιτέρω στατιστικά στοιχεία, όπως τόνισε, δεν υπάρχουν ακόμα, καθώς η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού άρχισε να ανθεί μόλις τα τελευταία δύο χρόνια.
Μάλιστα ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής επενδύει και πιστεύει σε αυτή τη μορφή τουρισμού. Για το λόγο αυτό δίνει το παρόν σε όλες τις εκθέσεις όπου παρουσιάζονται προτάσεις οδικού τουρισμού. Μία από αυτές είναι και η έκθεση Tourna Tour στο Ντύσελντορφ.
Πρόκειται για έναν αναδυόμενο τομέα τουρισμού και γι’ αυτό ο κ. Τάσσιος προτείνει στις θεσμικές αρχές του τουρισμού και όχι μόνο, να υπάρξει ενίσχυση της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού, με δράσεις προβολής που θα καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό οδικού τουρισμού.