Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης ΙΤΒ στο Βερολίνο, ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece υπογράμμισαν, ότι οι προβλέψεις για το 2015 δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες για τον ελληνικό τουρισμό.
Το 2014, οι αφίξεις από τη Γερμανία ανήλθαν σε 2,5 εκ. (+8,6%), συνεισφέροντας 2 δισ. ευρώ (+ 4,6%) σε άμεσα έσοδα. Μάλιστα, βάσει των σχετικών προβλέψεων, διαφαίνεται πως η γερμανική αγορά θα αναδειχθεί για ακόμα μια χρονιά σε έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού.
Διαδραματίζοντας συνδετικό ρόλο στη διασφάλιση ενός ισχυρού πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των ελληνικών οργανισμών τουρισμού, ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece μαζί με εκπροσώπους της Eurobank, της Aegean Airlines και της Enterprise Greece -κορυφαίων εταιρειών στο χώρο των επενδύσεων και των αερομεταφορών- μετέδωσαν ένα μήνυμα αισιοδοξίας, σιγουριάς και παραγωγικότητας σε γερμανικά ΜΜΕ.
Τη συνέντευξη Τύπου χαιρέτησε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, επισημαίνοντας την εμπειρία που προσφέρει ένας ιδιαίτερος και αγαπημένος προορισμός για τη γερμανική αγορά. «Παρουσιάζοντας την Κεντρική Μακεδονία, αναδεικνύουμε τη γη όπου συμβαδίζουν άρρηκτα οι μύθοι και η ιστορία, ο ήλιος και η θάλασσα, οι ψηλότερες βουνοκορφές της Ελλάδας και οι ωραιότερες ακτές της Μεσογείου», δήλωσε. «Είναι ο τόπος που γεννήθηκε, μεγάλωσε και διδάχτηκε ο Μέγας Αλέξανδρος, εκεί που μέσα στο πέρασμα των αιώνων συναντήθηκαν οι πολιτισμοί της Δύσης και της Ανατολής, πολιτισμοί που δέθηκαν ο ένας με τον άλλον σε μια συνέχεια που παραμένει αναλλοίωτη μέσα από πολυάριθμα ιστορικά μνημεία. Είναι επίσης τόπος που αποτελεί ένα κομμάτι της σύγχρονης Ελλάδας με πόλεις που σφύζουν από ζωή έτοιμες να προσφέρουν και στον πιο απαιτητικό επισκέπτη την ελληνική φιλοξενία και την υψηλή ποιότητα παροχών, όλες τις εποχές του χρόνου».
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece, Ανδρέας A. Ανδρεάδης, τόνισε ότι «αν η θετική τάση που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα συνεχιστεί, είμαστε βέβαιοι ότι η γερμανική αγορά θα αναδειχθεί για ακόμα μια χρονιά σε έναν από τους πρωταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού. Μάλιστα, για την Ελλάδα, η προτίμηση των επισκεπτών της Γερμανίας προσδίδει ιδιαίτερη ικανοποίηση, γιατί ενέχει το στοιχείο της στήριξης όχι μόνο του τουριστικού προορισμού, αλλά και της οικονομίας της χώρας».
Ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece, Ιωσήφ Πάρσαλης, σημείωσε ότι «η μοναδικότητα, η περίφημη φιλοξενία της χώρας μας, το μοναδικό ελληνικό τουριστικό προϊόν και ο μακροχρόνιος δεσμός φιλίας ανάμεσα στους Έλληνες και τους Γερμανούς, αποδείχθηκαν ιδιαίτερης σημασίας για τη διατήρηση της δυναμικής των κρατήσεων, που δεν φαίνεται ούτε πρέπει να επηρεάζεται από την πολιτική. Προκειμένου να αναδείξουμε την άγνωστη και αυθεντική πλευρά της χώρας, παρουσιάζουμε στα Γερμανικά μέσα την καμπάνια 15 Pitch Perfect Greece, προσκαλώντας γερμανούς δημοσιογράφους και bloggers να ζήσουν μια από τις 15 ειδικά σχεδιασμένες εμπειρίες και να τις μοιραστούν με τους αναγνώστες τους».
Ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN Airlines, Δημήτρης Γερογιάννης, δήλωσε σχετικά: «Η βελτίωση των τουριστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και η θετική εμπειρία των γερμανών πολιτών που επισκέφθηκαν τη χώρα μας το 2014, μας κάνει να αναμένουμε το 2015 ως άλλο ένα ισχυρό τουριστικό έτος. Η AEGEAN, προσηλωμένη στη δέσμευσή της να στηρίξει την εθνική προσπάθεια, επενδύει το 2015 σε ολοκαίνουρια αεροσκάφη, καθώς και στην εισαγωγή και καθιέρωση πολλαπλών νέων διαδρομών και υπηρεσιών για την υποστήριξη της ποιότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Φροντίζουμε ώστε οι πελάτες μας να λάβουν το πρώτο θετικό καλωσόρισμα στη χώρα μας, από τη στιγμή που επιβιβάζονται στο αεροσκάφος μας, παρουσιάζοντάς τους τοπικά προϊόντα και περιοχές της Ελλάδας. Φέτος είναι η χρονιά που προσφέρουμε ακόμη πιο άμεσες υπηρεσίες στη Γερμανία, από ό,τι στο παρελθόν. Συνδέουμε 7 γερμανικές πόλεις με απευθείας πτήσεις προς Αθήνα, αλλά και προς τις περιφερειακές μας βάσεις στο Ηράκλειο, τη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, την Κέρκυρα και την Καλαμάτα. Συνολικά προσφέρουμε 25 απευθείας δρομολόγια από τη Γερμανία στην Ελλάδα. Τέλος, από την Αθήνα μπορούμε να συνδέσουμε το μικρότερο νησί με 33 εγχώριους προορισμούς, προσφέροντας την ευκαιρία για μοναδικές εμπειρίες σε νέα, άγνωστα μέρη».
Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή Τραπεζικής Επιχειρήσεων & Επενδυτικής Τραπεζικής της Eurobank, Κώστα Βασιλείου, «ο τουρισμός έχει αποτελέσει βασικό πυλώνα στήριξης της ελληνικής οικονομίας καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης και σίγουρα έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο ενός νέου, εξωστρεφούς και διεθνώς ανταγωνιστικού μοντέλου ανάπτυξης. Η Eurobank, ως στρατηγικός οικονομικός εταίρος του ελληνικού τουρισμού, είναι η μοναδική τράπεζα που διαθέτει εξειδικευμένη μονάδα Hotel and Leisure, προσφέροντας τεχνογνωσία και εξατομικευμένες λύσεις που απαντούν στις ιδιαίτερες ανάγκες του κλάδου. Ενισχύουμε με συνέπεια την ηγετική μας θέση στον κλάδο του τουρισμού, μέσω απευθείας χρηματοδότησης και άντλησης κεφαλαίων από διεθνείς επενδυτές, για την υλοποίηση υγιών επιχειρηματικών εγχειρημάτων στον ελληνικό τουρισμό».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Στέφανος Ησαΐας, σημείωσε μια αύξηση στο επενδυτικό ενδιαφέρον μέσω του τουρισμού. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «Προσφέροντας ένα παραδοσιακά ισχυρό και διεθνώς αναγνωρισμένο τουριστικό προϊόν, και μέσω της αυξημένης παρουσίας επενδυτών στον κλάδο αυτό, η Ελλάδα βρίσκεται στη διαδικασία αναβάθμισης των υποδομών της, καθώς και περαιτέρω διαφοροποίησης του προϊόντος που παρέχεται. Η χώρα μετατρέπεται σε έναν προορισμό για όλο το χρόνο, προσελκύοντας ακόμα μεγαλύτερο εύρος επισκεπτών. Η Enterprise Greece υποδέχεται κάθε επιχειρηματικό πλάνο και υποστηρίζει τους επενδυτές, προσφέροντάς τους καθοδήγηση με διαφάνεια και αμεσότητα, ώστε τόσο οι ίδιοι, όσο και η χώρα να ωφεληθούν τα μέγιστα».