Τα social media και οι διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν δεχθεί πολλά «πυρά» παγκοσμίως για τη διάδοση ψευδών ειδήσεων, κάτι που οδήγησε σε εκκλήσεις προς Ρυθμιστικές Αρχές να επιβάλουν την πραγματοποίηση περισσότερων κινήσεων για να διορθωθούν αυτά τα φαινόμενα, αλλιώς θα αντιμετωπίσουν πολύπλοκους κανόνες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πει στις Google, Facebook, Twitter και Microsoft να συνεχίσουν τις μηνιαίες εκθέσεις σχετικά με τις προσπάθειές τους να αντιμετωπίσουν τις ψευδείς ειδήσεις (fake news), ειδικά όσον αφορά το κρίσιμο θέμα του κορονοϊού, για άλλους έξι μήνες.
Οι εταιρίες, μαζί με την TikTok και διαφημιστές, υπέγραψαν τον κώδικα πρακτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την εξάπλωση της παραπληροφόρησης στις πλατφόρμες τους, και ήταν υποχρεωμένες να υποβάλλουν εκθέσεις για τις προσπάθειές τους στη διάρκεια μιας αρχικής εξάμηνης περιόδου.
Οι εκθέσεις θα συνεχιστούν για άλλους έξι μήνες, λόγω της σύνδεσής τους με την πανδημία του κορονοϊού, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οι εταιρίες έχουν κληθεί να παρέχουν περισσότερα δεδομένα για το πώς διαδίδεται η παραπληροφόρηση στη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού και για την επίδραση των ενεργειών τους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Η πανδημία έχει γίνει έδαφος αναπαραγωγής για λανθασμένους ισχυρισμούς και θεωρίες συνωμοσίας και οι πλατφόρμες είναι σημαντικοί ενισχυτές αυτού του τύπου μηνυμάτων», ανέφερε σε μια ανακοίνωση η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Αξίες και τη Διαφάνεια Βέρα Γιούροβα.
«Πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού προκειμένου να βελτιώσουμε τη μάχη μας με την παραπληροφόρηση, αλλά χρειαζόμαστε μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη προσπάθεια από τις διαδικτυακές πλατφόρμες», πρόσθεσε επί του θέματος.