Με περισσότερες από 10 σχολικές ομάδες θα λάβει μέρος η Ελλάδα στο «Μουντιάλ» Ρομποτικής, που θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 21 έως τις 23 Νοεμβρίου, στο Σότσι της Ρωσίας, όπου διοργανώνεται η φετινή Ολυμπιάδα, από το ρωσικό υπουργείο Παιδείας.
Στο πλαίσιο της καθιερωμένης ετήσιας Ολυμπιάδας από τον παγκόσμιο οργανισμό World Robot Olympiad (WROtm), ο αντίστοιχος εθνικός οργανισμός Wrohellas διοργάνωσε υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, τον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, με θέμα «Διάστημα και Ρομπότ», ο οποίος πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 28 Ιουνίου, στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ Περιστερίου, με την αρωγή του δήμου Περιστερίου και των εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα – Λιναρδάτου.
Οι νικητές ανά κατηγορία του φετινού διαγωνισμού είναι:
Δημοτικό (Πύραυλος):
1) Πίκο-Απίκο (Κέντρο Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Πτολεμαΐδας)
2) Robokids (Ομάδα Ρομποτικής Λάρισας)
Η αποστολή του ρομπότ που κλήθηκαν να συναρμολογήσουν και να προγραμματίσουν οι διαγωνιζόμενοι στην κατηγορία του δημοτικού, είναι να συγκεντρώσει τα τρία μέρη του πυραύλου στην περιοχή συναρμολόγησης, να τοποθετήσει τα στοιχεία κάθετα πάνω από τη ράμπα στην περιοχή εκτόξευσης και να εναποθέσει όλα τα Lego ανθρωπάκια στην ασφαλή περιοχή. Το ρομπότ πρέπει να τερματίσει στην ασφαλή περιοχή, μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Γυμνάσιο – κανόνες (Σπούτνικ):
1) Χαλασμένα Κουμπιά (Λάρισας)
2) Space Racer 57 (6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας)
Η αποστολή του ρομπότ ήταν να συγκεντρώσει όλα τα διαστημικά σκουπίδια (με κόκκινα τουβλάκια) και τους κατεστραμμένους δορυφόρους (κόκκινες μπάλες) και να τα τοποθετήσει στον σε τροχιά δορυφόρο. Οι λειτουργικοί δορυφόροι (μπλε μπάλες) πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους. Το ρομπότ πρέπει να επιστρέψει στη βάση (Γη) μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Λύκειο – κανόνες (Διαστημικός Σταθμός):
1) 7o Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλανδρίου
2) Panel Engineers (2o ΕΠΑΛ Ρόδου)
Το ρομπότ ξεκινάει από την περιοχή βάσης. Στη συνέχεια πρέπει να μεταβεί στο διάστημα, περνώντας μέσω ενός υπερυψωμένου εμποδίου της πίστας, να ελέγξει για ελαττωματικά φωτοβολταϊκά πάνελ (με μαύρο χρώμα) και να τα αντικαταστήσει με λειτουργικά πάνελ τα οποία υπάρχουν στην αποθήκη του διαστημικού σταθμού. Το ρομπότ επίσης πρέπει να βρει και να ενεργοποιήσει τα ανενεργά φωτοβολταϊκά πάνελ. Μετά την ολοκλήρωση του έργου του, πρέπει να επιστρέψει στην περιοχή βάσης.
Στην κατηγορία «OPEN» τα παιδιά ανά βαθμίδα κλήθηκαν να δώσουν απαντήσεις με τα έργα τους σε ερωτήματα όπως: «Τι θα βοηθήσει την ανθρωπότητα να υποτάξει το διάστημα στο μέλλον; Πότε θα μπορέσουμε να ζήσουμε σε άλλους πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα; Πώς θα φτάσουμε τα αστέρια;»
Νικητές αναδείχθηκαν:
Κατηγορία Δημοτικού
1) ARSAKEIO THUNDERSTRUCK (Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Πατρών)
2) LUNABOTS (3ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς)
Κατηγορία Γυμνασίου
1) TEAMWORK (20ο Γυμνάσιο Πάτρας)
2) Γυμνάσιο Αμυνταίου
Κατηγορία Λυκείου
1) MINDERS (Εκπαιδευτική Αναγέννηση)
2) PROTON 3.0 (Ελληνοαμερικανικό Εκπ. Ίδρυμα -Κολλέγιο Ψυχικού)
Ο πρόεδρος του WROHellas Γιάννης Σομαλακίδης, συνεχάρη όλους τους διαγωνιζόμενους μαθητές και μαθήτριες για τη συμμετοχή τους καθώς και «τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι “αγκάλιασαν” και στήριξαν την εκπαιδευτική ρομποτική ως ένα ακόμα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια τα δικά τους και των μαθητών τους».
Όπως σημείωσε «η χώρα μας θα εκπροσωπηθεί φέτος ενδεχομένως με 12 ομάδες , αντί για 4 όπως στο παρελθόν, στην Ολυμπιάδα της Ρωσίας, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες διάκρισης των ελληνικών σχολείων». Ευχήθηκε, επίσης, «καλή επιτυχία στις ομάδες που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στη φετινή Ολυμπιάδα, στο δικό τους Μουντιάλ δημιουργικότητας, φαντασίας και ευγενούς συναγωνισμού με όλες τις χώρες».