Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγει η ψηφιακή πραγματικότητα τόσο στην καθημερινή επικοινωνία των πολιτών όσο και στην εμπορική επικοινωνία, το μάρκετινγκ και την πολιτική επικοινωνία, παρουσιάστηκαν στην ημερίδα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας με τίτλο «Ποιος φοβάται τα Social Media;» που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
Για 2η χρονιά, 18 ειδικοί, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες και πολιτικοί με ενασχόληση στα social media με τις εισηγήσεις τους συζήτησαν τις επιδράσεις και τις επιπτώσεις που έχουν στην αγορά, στην κοινωνία, στη ζωή.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση και τη χρήση των social media ανέδειξε η έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την MRB Hellas.
Κατά την έναρξη της ημερίδας, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των social media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μη μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει».
Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα, υπογράμμισε ότι εταιρείες, οργανισμοί και πολιτικοί δεν φαίνεται να έχουν κατανοήσει επαρκώς τη σημασία των social media και την επιρροή που δύνανται να ασκήσουν στην εικόνα και τη φήμη των προϊόντων, των εταιρειών και των οργανισμών.
«Το μυστικό για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη των social media βρίσκεται στο να παρατηρήσουμε και να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει γύρω μας», πρόσθεσε.
Τη δική του εμπειρία από τη χρήση των social media και τη συμβολή του Internet γενικότερα στην ανάπτυξη, κατέθεσε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. «Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας μου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με την καθημερινή χρήση του μέσου, χιλιάδες πολίτες ένιωσαν την ανάγκη να επικοινωνήσουν, να μοιραστούν τις αγωνίες τους, τις ιδέες τους, ακόμη και τις ακραίες διαφορετικές αντιλήψεις τους», ανέφερε.
«Θέλαμε να καλέσουμε τους πολίτες να κοιτάξουν από το ”μαύρο κουτί” της εξουσίας και να καταλάβουν την προσπάθειά μας. Ο ίδιος επέλεξα να απαντώ σε κριτικές προσωπικά μέσω του facebook, του twitter ύστερα από δύσκολα γεγονότα», πρόσθεσε.
Στη συνέχεια, τόνισε ότι σήμερα υπάρχει η αναγκαιότητα να αλλάξει το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Και αυτό το νέο μοντέλο δε μπορεί παρά να στηριχθεί στους νέους επιστήμονες, πτυχιούχους πολλών κλάδων οι οποίοι έχουν βγει στην αγορά εργασίας, αναζητώντας μια νέα καινοτόμα επιχειρηματικότητα.
«Σήμερα επεξεργαζόμαστε καθημερινά εφαρμογές σε θέματα εμπορίου, πώς θα αξιοποιήσουμε καλύτερα την πρόθεση του πολίτη και του επιχειρηματία, τα αναπτυξιακά εργαλεία, το ΕΣΠΑ, τα νέα ταμεία για την επιχειρηματικότητα» συμπλήρωσε.
Στα ευρήματα της έρευνας που παρουσιάστηκε διαπιστώθηκε η εντυπωσιακή αύξηση των χρήσης των εφαρμογών social media. Οι Έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των social media με ποσοστά υψηλά σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση του 2009. «Την στιγμή που πέρυσι 22% των ερωτηθέντων γνώριζε τον όρο social media, φέτος το ποσοστό είναι 74%», ανέφερε στην παρουσίαση της έρευνας ο διευθύνων σύμβουλος της MRB, Δημήτρης Α. Μαύρος.
«Η εμπλοκή μεγάλου αριθμού πολιτών/πελατών δείχνει ότι το μέλλον της αμφίδρομης επικοινωνίας έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται στα social media, χωρίς όμως την παρουσία των μαρκών, εταιρειών και πολιτικών να εκμεταλλεύονται το χώρο αυτό», πρόσθεσε.
Η έρευνα μεταξύ άλλων έδειξε ότι οι χρήστες ενημερώνονται μέσω των social media και τα εμπιστεύονται περισσότερο. Επίσης, τα social media αλλάζουν τον τρόπο διαμαρτυρίας και οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν και ασχολούνται ενεργά, δημιουργικά και έντονα. Τέλος, η διάδοση των social media αλλάζει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις δημιουργούν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες και βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στη χρήση των social media στην Εκπαίδευση και στο πώς μπορεί να ενισχύσει την καινοτομία, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, μέσω video, ανοίγοντας την τρίτη ενότητα της ημερίδας για τη σχέση των social media στην καινοτομία στην Εκπαίδευση.