Σίγουρα θα σας έχει τύχει να σας ενημερώνουν υπηρεσίες όπως το Facebook, το Google ή άλλες, πως ο κωδικός που έχετε επιλέξει δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρός. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν αυτές οι ειδοποιήσεις κάνουν τους ανθρώπους να επιλέγουν πιο ισχυρούς κωδικούς;
Μία ομάδα επιστημόνων, από το πανεπιστήμιο του Berkeley στην Καλιφόρνια, του British Columbia στο Βανκούβερ και της Microsoft, κατέληξε στο συμπέρασμα πως αυτοί οι μετρητές έχουν όντως αποτέλεσμα, επηρεάζοντας του χρήστες στην επιλογή πιο «δυνατών» κωδικών.
Στα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ξεκάθαρα πως οι μετρητές δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τους χρήστες που δημιουργούν ένα νέο λογαριασμό, όμως παίζουν σημαντικό ρόλο όταν κάποιος χρήστης αποφασίζει να αλλάξει τον κωδικό του. Επίσης, οι μετρητές δείχνουν περιττοί για λογαριασμούς που οι χρήστες θεωρούν ασήμαντους.
«Μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι πολύ πιθανό οι χρήστες να εισάγουν έναν κωδικό πρόσβασης που έχουν χρησιμοποιήσει και αλλού, επειδή είτε δεν ενδιαφέρονται τόσο για αυτούς τους λογαριασμούς ή επειδή αυτό έχουν συνηθίσει να κάνουν όταν δημιουργούν ένα νέο κωδικό», δήλωσε στο τεχνολογικό site Ars, ο ερευνητής του UC Berkeley, Serge Egelman.
«Αν εξετάσουμε όμως την συμπεριφορά των χρηστών σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, κατά την αλλαγή των κωδικών πρόσβασης σε υψηλής αξίας λογαριασμούς, τότε οι μετρητές έχουν μία ορατή επίδραση στην συμπεριφορά, υπό την έννοια πως οι άνθρωποι όντως επιλέγουν πιο ισχυρούς κωδικούς».
Στην έρευνα «Does My Password Go up to Eleven? The impact of Password Meters on Password Selection», τονίζεται πως αν και πλέον ολοένα και περισσότερες ιστοσελίδες προσφέρουν αυτή τη λειτουργία, ένας σεβαστός αριθμός τραπεζών ακόμα δεν την έχει ενσωματώσει. Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση όμως προκαλεί η έλλειψη τέτοιων μετρητών από τα Microsoft Windows και το OS X της Apple.