Υπεύθυνες για τη συγκέντρωση των προσωπικών δεδομένων μπορεί να θεωρηθούν οι εταιρίες που έχουν ενσωματωμένες στις ιστοσελίδες τους την επιλογή «like» της Facebook, επιτρέποντας να διαβιβάζονται στοιχεία των χρηστών στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπως ανακοίνωσε σήμερα το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτού του είδους οι πρόσθετες επιλογές (plugin) σε ιστοσελίδες είναι συνηθισμένο χαρακτηριστικό για το διαδικτυακό εμπόριο, καθώς οι εταιρίες θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε δημοφιλή social media, αλλά οι επικριτές τους φοβούνται ότι η μεταβίβαση των δεδομένων μπορεί να παραβιάζει τους νόμους περί προσωπικών δεδομένων.
Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ελήφθη αφού γερμανική καταναλωτική οργάνωση κινήθηκε νομικά κατά της εταιρίας διαδικτυακού εμπορίου Fashion ID για την παραβίαση των κανόνων περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων, μέσω της χρήσης της συγκεκριμένης επιλογής στην ιστοσελίδα της.
Στη συνέχεια δικαστήριο της χώρας ζήτησε τη συνδρομή του Δικαστηρίου της Ε.Ε., οι δικαστές του οποίου έκριναν ότι οι ιστοσελίδες και η Facebook επωμίζονται από κοινού την ευθύνη.
«Ο διαχειριστής μιας ιστοσελίδας στην οποία έχει ενσωματωθεί η επιλογή “like” του Facebook μπορεί να είναι υπεύθυνος από κοινού με τη Facebook για τη συλλογή και διαβίβαση στη Facebook δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των επισκεπτών της ιστοσελίδας του», ανέφεραν οι δικαστές, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η γερμανική εταιρία διαδικτυακών πωλήσεων επωφελήθηκε από ένα εμπορικό πλεονέκτημα καθώς η επιλογή “like” έκανε τα προϊόντα της πιο εμφανή στο Facebook, ανέφερε το δικαστήριο, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι η εταιρία δεν είναι υπεύθυνη για το πώς η Facebook στη συνέχεια επεξεργάζεται τα δεδομένα αυτά.
«Εξετάζουμε προσεκτικά την απόφαση του δικαστηρίου και θα εργαστούμε στενά με τους εταίρους μας για να διασφαλίσουμε ότι μπορούν να συνεχίσουν να επωφελούνται από τα plugins στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλα εργαλεία για επιχειρήσεις σε πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία», ανέφερε σε ανακοίνωση ο νομικός σύμβουλος της Facebook, Τζακ Γκίλμπερτ.