Οι σκηνές είναι κλασικές στις ταινίες: οι πρωταγωνιστές που μόλις βγήκαν τρέχοντας από το κτίριο, σηκώνουν το χέρι σε έναν οποιονδήποτε δρόμο και ως δια μαγείας σταματά ένα ταξί σε λίγα δευτερόλεπτα.
Η πραγματικότητα όμως διαφέρει πλέον πολύ και ειδικά στο Παρίσι, είναι σχεδόν αδύνατο να κινηθείς με ταξί, αν δεν το παραγγείλεις, συνήθως μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών.
Μάλιστα οι πιο μοντέρνες εταιρείες διαθέτουν δική τους web υπηρεσία για τον σκοπό αυτό. Τις περισσότερες φορές η διαδικασία είναι πολύπλοκη και απαιτεί τη χρήση υπολογιστή… στο δρόμο. Από τη διαδικασία δεν γλίτωσαν και τα περίφημα μοτοταξί της γαλλικής πρωτεύουσας.
Ωστόσο η νέα app για smartphone με την ονομασία «Uber» φιλοδοξεί να διευκολύνει τα μάλα τη διαδικασία. Είναι ήδη διαθέσιμη για iPhone και Android devices, όπου όχι μόνο μπορείς να παραγγείλεις το μοτο-ταξί (και αυτοκίνητο ταξί εννοείται) στο Παρίσι, αλλά και να το πληρώσεις χρησιμοποιώντας την ίδια υπηρεσία. Ακόμη κι αν δεν έχεις καθόλου χρήματα επάνω σου, χρεώνεται αυτόματα στον λογαριασμό σου.
Αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα είναι σε πιλοτική φάση και λειτουργεί με ένα μικρό αριθμό μοτο-ταξί του Παρισιού. Υπό εξέλιξη είναι η εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση σου στο χώρο (στην πόλη συγκεκριμένα), οπότε δηλώνοντας τον τόπο προορισμού με την παραγγελία του ταξί, μπορεί να υπολογιστεί και το κόστος της διαδρομής.
Μπορείς ακόμη να δεις πού βρίσκεται ανά πάσα στιγμή η μοτοσυκλέτα-ταξί που έρχεται να σε παραλάβει και η εφαρμογή σε ενημερώνει για το χρόνο που απομένει μέχρι να εμφανιστεί εμπρός σου.
Προς το παρόν δεν γίνεται παραγγελία για μελλοντικό χρόνο ή την επόμενη ημέρα, απλά το καλείς και έρχεται επί τόπου. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από Δευτέρα ως Παρασκευή από τις 6 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ.
Όλα αυτά στο Παρίσι, καθώς στην Ελλάδα πριν την εφαρμογή στα κινητά μένει να ξεκινήσει και η… εφαρμογή των μοτο-ταξί. Είχε γίνει μία αρχή πριν 15 περίπου χρόνια, βρήκε όμως σθεναρή αντίσταση και δυσκολεύτηκε να αδειοδοτηθεί.
Πλέον όμως υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο. Δεν είναι δυνατόν να έχει μοτο-ταξί η Γαλλία και η Ιρλανδία (!) και να μην έχει η 11 μήνες ηλιόλουστη Ελλάδα. Ίσως με την απελευθέρωση πλέον του επαγγέλματος, τα μοτο-ταξί να αποτελούν μια νέα επαγγελματική ευκαιρία…