Όταν η εταιρεία Pixar έφτιαξε μέσω υπολογιστή την ταινία μικρού μήκους «Tin Toy» το 1988, το κοινό που την είδε δοκιμαστικά πριν βγει στις αίθουσες έδειξε αποστροφή για το ψευδο-ρεαλιστικό μωρό με το όνομα «Billy» που τρομοκρατούσε τα παιχνίδια. Ήταν τόσο έντονη η αντίδραση των θεατών που η εταιρεία αποφάσισε να αποφύγει τέτοιου είδους χαρακτήρες, ρεαλιστικούς αλλά αφύσικα ανθρώπινους.
Μέχρι σήμερα παραμένει μυστήριο γιατί μας προκαλούν αμηχανία ή δυσφορία τα ρομπότ ή οι εικονικοί χαρακτήρες με ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Η κατανόηση της αντίδρασής μας αυτής αποκτά νέα σημασία καθώς τα ρομπότ και οι εικονικοί σύντροφοι αρχίζουν δειλά να μπαίνουν σε σπίτια και επιχειρήσεις.
«Ακόμα δεν καταλαβαίνουμε γιατί συμβαίνει , αν μπορεί κανείς να το συνηθίσει», δήλωσε ειδικός από το University of California, San Diego. «Είναι μία από αυτές τις περιπτώσεις που βρισκόμαστε στην αρχή της κατανόησης», είπε.
Η ανθρώπινη εμφάνιση ή συμπεριφορά μπορεί να κάνει μία εικονική φιγούρα πιο οικεία στους θεατές, αλλά μέχρι ενός σημείου. Η οικειότητα εξαφανίζεται όταν η φιγούρα αποτυγχάνει να μιμηθεί έναν κανονικό άνθρωπο.
«Πιστεύω πως όταν η εμφάνιση είναι ανθρωποειδής, οι προσδοκίες μεγαλώνουν για τον εγκέφαλο. Όταν αυτές οι προσδοκίες δεν ικανοποιούνται, τότε ο εγκέφαλος αντιδρά», πρόσθεσε.
Δείτε βίντεο