Αλλάζει από τις 14 Σεπτεμβρίου η εμπορική πολιτική της Google στην Ε.Ε., μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και, ουσιαστικά εξομοιώνεται με την πολιτική που η εταιρεία ακολουθεί και σε άλλες χώρες του πλανήτη.
Στο εξής μία εταιρία που διαφημίζεται μέσω της Google στην Ευρώπη θα μπορεί να επιλέξει όρους εμπορικών σημάτων άλλων εταιριών ως λέξεις-κλειδί (keywords) αναζήτησης.
Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης πληκτρολογήσει το εμπορικό σήμα ενός κατασκευαστή τηλεοράσεων, θα μπορεί να βρει σχετικές και χρήσιμες διαφημίσεις από εταιρίες ηλεκτρικών ειδών, site με απόψεις καταναλωτών, πωλητές μεταχειρισμένων συσκευών, καθώς επίσης και διαφημίσεις από άλλους κατασκευαστές.
Σύμφωνα με την προηγούμενη πολιτική της Google στην Ευρώπη, οι ιδιοκτήτες ενός εμπορικού σήματος είχαν τη δυνατότητα να το καταθέσουν στην Google και να εμποδίσουν την εμφάνιση διαφημίσεων από τρίτους.
Βέβαια, αν ένας ιδιοκτήτης εμπορικού σήματος στην Ευρώπη θεωρεί ότι μια διαφήμιση τρίτου δημιουργεί σύγχυση στους χρήστες, όταν η διαφήμιση ενεργοποιείται από το εμπορικό της σήμα μπορεί να υποβάλει ένσταση στην Google και σε περίπτωση που η εταιρεία θεωρήσει ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση προκαλεί σύγχυση στους χρήστες ως προς την προέλευση των αγαθών και των υπηρεσιών που διαφημίζονται, η διαφήμιση μπορεί να εμποδιστεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πολιτική της Google σχετικά με τα κείμενα των διαφημίσεων παραμένει η ίδια – μη εξουσιοδοτημένοι διαφημιστές δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν παρακολουθούμενο εμπορικό σήμα στο κείμενο της διαφήμισής τους. Αυτή η αλλαγή πολιτικής εμπορικών σημάτων αφορά μόνο τις λέξεις-κλειδί. Εξαίρεση αποτελεί η Μεγάλη Βρετανία και η Ιρλανδία που τώρα ανανεώνουν την πολιτική τους αναφορικά με τα κείμενα των διαφημίσεων.