Ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, που έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει ξανά τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για να κερδίσει την επανεκλογή του το 2012, επρόκειτο να συμμετάσχει σήμερα σε «συνεδρίαση» ερωτήσεων και απαντήσεων με τους Αμερικανούς μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας Twitter.
Αυτή «η πρώτη δημόσια συνεδρίαση στο Twitter» που οργανώθηκε από τον Λευκό Οίκο θα αρχίσει στις 2 μ.μ. και θα εστιάσει κυρίως στην «οικονομία και την απασχόληση», σύμφωνα με την προεδρία των ΗΠΑ.
Η οικονομία των ΗΠΑ αγωνίζεται να ξεπεράσει την ύφεση του 2007-2009: το επίσημο ποσοστό ανεργίας εξακολουθεί να υπερβαίνει το 9%. Αυτό το μαύρο σημείο του απολογισμού του Ομπάμα, δυόμισι χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, θα πρέπει να κυριαρχήσει στην εκστρατεία του 2012 και στοιχίζει ήδη στον πρόεδρο τις επιθέσεις των Ρεπουμπλικάνων.
Ο Ομπάμα θα πρέπει να αδράξει αυτή την ευκαιρία για να υπερασπιστεί και πάλι τη στρατηγική του της μείωσης του ελλείμματος έναντι των Ρεπουμπλικάνων του Κογκρέσο, με τους οποίους θα συναντηθεί στον Λευκό Οίκο την Πέμπτη.
Από την περασμένη εβδομάδα, οι χρήστες του Twitter καλούνται να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους χρησιμοποιώντας την ‘ετικέτα’ (hash tag) #AskObama (ρωτήστε τον Ομπάμα). Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Τζακ Ντόρσεϊ , θα αναλάβει τη διαλογή των χιλιάδων μηνυμάτων που έχουν ήδη σταλεί, σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο.
Σε αντίθεση με τους κυβερνοναύτες, ο πρόεδρος δεν θα περιορίζεται σε 140 χαρακτήρες στις απαντήσεις του: θα μιλήσει ο ίδιος από την αίθουσα τελετών του Λευκού Οίκου, και το απ’ ευθείας βίντεο της εκδήλωσης θα μεταδίδεται από το http://askobama.twitter.com.
Η επιτυχής εκστρατεία του Ομπάμα το 2008 ξεχώρισε από τη μαζική χρήση των συμμετοχικών εργαλείων του Διαδικτύου, είτε για την κινητοποίηση των ακτιβιστών σε τοπικό επίπεδο ή για την συγκέντρωση πόρων, ένα βασικό στοιχείο σε κάθε εκλογική διαδικασία στις ΗΠΑ.
Από τότε, η Προεδρία συνέχισε να στηρίζεται στα κοινωνικά δίκτυα: ο Λευκός Οίκος είναι παρών στο Facebook, το YouTube και το φυσικά το Twitter, όπου ο λογαριασμός @Whitehouse έχει πάνω από 2,2 εκατομμύρια συνδρομητές. Ο υποψήφιος Ομπάμα, @barackobama, «ακολουθείται» σήμερα από σχεδόν εννέα εκατομμύρια ανθρώπους.