Νέα έρευνα σχετική με το facebook υποδεικνύει πως το site όχι μόνο δεν αποξενώνει κοινωνικά τους χρήστες του, αλλά κάνει ακριβώς το αντίθετο.
Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατά 9% πιο ισχυρούς δεσμούς από άλλους χρήστες του διαδικτύου, έχουν περισσότερους στενούς φίλους και δέχονται γενικότερα μεγαλύτερη κοινωνική υποστήριξη από τον περίγυρό τους.
Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν από το κέντρο ερευνών Pew. Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, κος Keith Hampton, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Υπάρχει έντονη φημολογία σχετικά με την επιρροή που ασκούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες τους. Μεγάλο μέρος της, επικεντρώνεται κυρίως στο πώς αυτές οι πλατφόρμες έχουν πλήξει τις ανθρώπινες σχέσεις, σπρώχνοντας τους χρήστες μακριά από τα κοινωνικά δρώμενα.
Εμείς βρήκαμε το ακριβώς αντίθετο. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν sites σαν το facebook έχουν στην πραγματικότητα πιο στενές σχέσεις μεταξύ τους και είναι επίσης ενεργότεροι από πλευράς κοινωνικοπολιτική δράσης.»
Η ομάδα του κου Harris, για τις ανάγκες της έρευνας, ρώτησε 2.255 ενήλικες Αμερικανούς σχετικά με τη συμμετοχή τους ή την αποχή τους από το facebook.
Αυτό που ανακάλυψαν ήταν ότι όσοι χρησιμοποιούν το site πολλές φορές μέσα στη μέρα, έχουν 43% μεγαλύτερη πιθανότητα να εμπιστευτούν πιο εύκολα συνανθρώπους τους.
Συμπεράσματα βγήκαν όμως σχετικά και με την πολιτική δράση των χρηστών. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι, κατά τη διάρκεια των αμερικανικών εκλογών του περσινού Νοέμβρη, οι φανατικοί χρήστες του facebook είχαν 2,5 φορές πιο αυξημένη πιθανότητα να παραστούν σε πολιτική εκδήλωση συγκριτικά με τους απέχοντες από το site.
Οι ίδιοι άνθρωποι είχαν επίσης κατά 43% περισσότερες πιθανότητες να συμμετάσχουν στις εκλογές ψηφίζοντας και 57% να πείσουν και κάποιο άλλον να ψηφίσει.
Δείτε και μερικές ακόμα ενδιαφέρουσες μετρήσεις:
Σε μια φυσιολογική μέρα στο facebook,
-15% των χρηστών ανανεώνει την κατάστασή του
-22% σχολιάζει την κατάσταση ή κάποια δημοσίευση άλλου χρήστη
-20% σχολιάζει τις φωτογραφίες κάποιου άλλου χρήστη
-26% κάνει “like” σε περιεχόμενο άλλων χρηστών
-10% στέλνει προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες