Πολλοί είναι εκείνοι που δυσανασχετούν με τις υποδείξεις των αεροσυνοδών στο να κλείσουν οι επιβάτες τα κινητά τηλέφωνα και γενικότερα τις ηλεκτρονικές συσκευές κατά τη διάρκεια απογείωσης και προσγείωσης. Σύμφωνα όμως με μία νέα έρευνα από την Διεθνή Αεροπορική Ένωση καταδεικνύει ότι όντως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθεί κάποια βλάβη στα συστήματα του αεροπλάνου.
Η εν λόγω έρευνα δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ABC News. Η ομάδα περισυλλογής στοιχείων αποτελούνταν από περισσότερα των 230 ατόμων που βρισκόντουσαν στο χώρο των επιβατών, τόσο σε εμπορικές όσο και πολιτικές πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της έρευνας καταγράφηκαν 75 ξεχωριστά περιστατικά πιθανής ηλεκτρονικής παρεμβολής στα κυκλώματα του αεροσκάφους, τα οποία πιλότοι και πλήρωμα συνέδεσε με την παρουσία ενεργών κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών. Η έρευνα διήρκησε τρία χρόνια από το 2003 μέχρι το 2009 και συμμετείχαν 125 αεροπορικές εταιρείες, που αποτελούν το ¼ της συνολικής πολιτικής αεροπορίας.
Εικοσιέξι από τα περιστατικά της έρευνας επηρέασαν τα όργανα ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου και του αυτόματου πιλότου, autothrust και των οργάνων ελέγξου προσγείωσης. Δεκαεφτά επηρέασαν τα συστήματα πλοήγησης, ενώ δεκαπέντε τα συστήματα επικοινωνίας. Δεκατρία προκάλεσαν την ένδειξη για πρόβλημα στις μηχανές. Ο τύπος των ηλεκτρονικών συσκευών που επηρέασε περισσότερο τα συστήματα σε ποσοστό 4 στα δέκα είναι τα κινητά τηλέφωνα.
Στην έρευνα δηλώνεται ότι δεν επιβεβαιώνεται απόλυτα η σύνδεση μεταξύ των ηλεκτρονικών συσκευών και των παρεμβολών, ωστόσο περιέχει περιγραφές από τα μέλη του πληρώματος που θεωρούν ότι αντιμετώπισαν ηλεκτρονικές παρεμβολές λόγω αυτών.