Περισσότερες από τρεις χιλιάδες γνωστές ταινίες του Χόλιγουντ θα μπορούν να παρακολουθήσουν από σήμερα οι χρήστες του YouTube με χρέωση από 99 σεντς έως 3,99 δολάρια για κάθε φιλμ. Εκτός από τις πιο γνωστές ταινίες του Χόλιγουντ, ο χρήστης θα μπορεί να νοικιάσει και ταινίες του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου αλλά και άλλων χωρών.
Το YouTube έχει συνάψει τις σχετικές συμφωνίες συνεργασίας με μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο, όπως Warner Bros, Sony Pictures, Universal Pictures κ.ά., τα οποία βλέπουν στα κοινωνικά δίκτυα μια νέα ευκαιρία εσόδων. Ήδη το Facebook έχει μια ανάλογη συμφωνία με τη Warner Bros.
O χρήστης έχει περιθώριο 30 μέρες να αρχίσει να βλέπει μια ταινία, που έχει νοικιάσει, και περιθώριο 24 ωρών να τη δει, από τη στιγμή που θα αρχίσει να την προβάλλει. Πολλές ταινίες θα αρχίσουν να διατίθενται στο YouTube αμέσως μόλις κυκλοφορήσει το DVD στην αγορά.
Αρχικά, η νέα υπηρεσία -στη διεύθυνση youtube.com/movies- θα είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ και αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή των τηλεοπτικών καναλιών, αλλά και των εξειδικευμένων online υπηρεσιών ενοικίασης βιντεοταινιών, όπως η Hulu και η Netflix (η τελευταία έχει πια 23,6 εκατ. συνδρομητές).
«Σήμερα κάποιος περνάει μόλις 15 λεπτά τη μέρα στο YouTube και πέντε ώρες μπροστά στην τηλεόραση. Όμως, καθώς τα σύνορα ανάμεσα στο online και το offline συνεχίζουν να θολώνουν, πιστεύουμε ότι αυτό θα αλλάξει», δήλωσε ο επικεφαλής του YouTube, Σαλάρ Καμανγκάρ.
Ήδη από το 2009, το YouTube άρχισε να προσφέρει δωρεάν την παρακολούθηση εκατοντάδων ολόκληρων ταινιών, πριν ξεκινήσει την υπηρεσία ενοικίασης. Το YouTube συνεχώς εξελίσσεται και δεν είναι πια η αρχική υπηρεσία παρακολούθησης ερασιτεχνικών βίντεο. Ήδη προσφέρει μια online «σκηνή» για ζωντανές παραστάσεις σε πραγματικό χρόνο (youtube.com/live), καθώς και επιμέρους «κανάλια», που ανταγωνίζονται τα τηλεοπτικά.
Το YouTube είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος διαδικτυακός τόπος στον κόσμο και ελπίζει, με τις νέες πρωτοβουλίες του, να κερδίσει περισσότερους χρήστες-θεατές.
Παράλληλα η Google, που αγόρασε το YouTube το 2006 αντί 1,65 δισ. δολαρίων, ετοιμάζεται να θέσει άμεσα σε λειτουργία μια νέα online μουσική υπηρεσία, παρόμοια με αυτή που ξεκίνησε η Amazon, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Wall Street Journal». Η υπηρεσία θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση και δεν θα είναι αμέσως διαθέσιμη στο ευρύ κοινό.
Τον Απρίλιο, η Amazon παρουσίασε μια νέα υπηρεσία, που επιτρέπει στους χρήστες να αποθηκεύουν δωρεάν περίπου 1.000 τραγούδια της επιλογής τους στους κεντρικούς υπολογιστές της, αντί για τους σκληρούς δίσκων των προσωπικών υπολογιστών τους. Στη συνέχεια, μπορούν να ακούνε αυτά τα τραγούδια, μέσω διαδικτύου, όποτε θέλουν.
Το νέο σύστημα -που αναμένεται να ακολουθήσει και η Google- λειτουργεί ως σκληρός δίσκος εξ αποστάσεως. Οι χρήστες θα «ανεβάζουν» τα τραγούδια σε αυτόν και μετά θα τα ακούνε, όμως δεν θα μπορούν να τα αποθηκεύουν στον υπολογιστή τους.