Η Apple κάνει ένα σημαντικό βήμα στην κινεζική αγορά τεχνητής νοημοσύνης, επιλέγοντας την Alibaba ως συνεργάτη για την ανάπτυξη AI υπηρεσιών στη χώρα.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από μήνες αβεβαιότητας και εντάσσεται στη στρατηγική της Apple να συμμορφωθεί με τους τοπικούς κανονισμούς, που απαιτούν τη συνεργασία με εγχώριες εταιρείες για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών.
Με τον ανταγωνισμό στην Κίνα να εντείνεται, ειδικά από τη Huawei, η Apple επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της στη μεγαλύτερη αγορά smartphones παγκοσμίως, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Alibaba στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η Apple θα συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα Alibaba για να αναπτύξει υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης στη μεγαλύτερη αγορά κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, σε μια κίνηση που αίρει την αβεβαιότητα μηνών για την εταιρεία.
«Η Apple ήταν πολύ επιλεκτική. Μίλησε με πολλές εταιρείες στην Κίνα και τελικά επέλεξε να συνεργαστεί μαζί μας. Θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη μας για να τροφοδοτήσουν τα τηλέφωνά τους», δήλωσε ο Τζο Τσάι, πρόεδρος της Alibaba, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Σύνοδο Κορυφής των Παγκόσμιων Κυβερνήσεων στο Ντουμπάι.
Δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες, όπως χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία ή αν η Alibaba θα είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης.
Σύμφωνα με το CNN, η Apple εξέτασε, επίσης, άλλες κινεζικές εταιρείες AI όπως η DeepSeek, η Baidu, η ByteDance και η Tencent πριν τελικά επιλέξει την Alibaba.
Λόγω τοπικών ζητημάτων συμμόρφωσης και ρυθμιστικών ανησυχιών, η Apple έχει μέχρι στιγμής καταφέρει να διαθέσει την υπηρεσία AI, Apple Intelligence, μόνο σε περιορισμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Καναδά, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας. Η κινεζική κυβέρνηση επιβάλλει στους ξένους φορείς εκμετάλλευσης AI να συνεργάζονται με μια τοπική εταιρεία και να λαμβάνουν ρυθμιστική έγκριση.
Η μάχη για την κυριαρχία στην κινεζική αγορά smartphone

Η Apple έχει χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα από εγχώριους αντιπάλους όπως η Huawei και η Vivo. Ο Lucas Zhong, αναλυτής έρευνας στην Canalys, μια εταιρεία έρευνας αγοράς, δήλωσε ότι ενώ οι υπηρεσίες AI αναμένεται να βοηθήσουν την Apple να κερδίσει χρήστες στην Κίνα, οι προκλήσεις παραμένουν.
«Η Apple αντιμετωπίζει ένα πολύ πιο δύσκολο ανταγωνιστικό τοπίο στην Κίνα, ιδίως εν μέσω της ισχυρής ανάκαμψης της Huawei. Η στήριξη αποκλειστικά στις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μην είναι αρκετή για να αντιστρέψει την κατάσταση», δήλωσε.
Η Apple είχε κυριαρχήσει στην αγορά high-end smartphones της Κίνας για χρόνια πριν η Huawei ανέβει στην ιεραρχία και αρχίσει να αποτελεί μια αξιόπιστη πρόκληση. Αλλά το 2019, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε στην επιβολή εμπορικών περιορισμών στη Huawei.
Αρχικά, οι περιορισμοί αυτοί έπληξαν σκληρά τις επιχειρήσεις της Huawei. Αλλά τελικά, έδωσαν κίνητρο στη Huawei να προσαρμοστεί και να καινοτομήσει, γεγονός που κορυφώθηκε με την κυκλοφορία του Mate 60 Pro το 2023, το οποίο προκάλεσε έρευνα της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Ο μετασχηματισμός της Huawei, σε συνδυασμό με το ισχυρό πατριωτικό συναίσθημα ορισμένων Κινέζων, τροφοδότησε την άνοδό της.
Πέρυσι, η Huawei, κατέγραψε μερίδιο αγοράς 16% στην Κίνα, ξεπερνώντας το 15% της Apple, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys. Το 2023, η Apple ήταν ο κορυφαίος πωλητής κινητών τηλεφώνων στη χώρα με μερίδιο αγοράς 19%. Η Huawei έμεινε πίσω με 12%.
Η επιβεβαιωμένη συνεργασία με την Apple, ωστόσο, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην Alibaba. Οι μετοχές της, που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ, αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 40% από τότε που σημείωσαν χαμηλό διετίας τον Ιανουάριο.
Λίγο αφότου η κινεζική νεοφυής επιχείρηση DeepSeek παρουσίασε τον Ιανουάριο ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που εξέπληξε τη Wall Street, η Alibaba παρουσίασε την τελευταία έκδοση του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης Qwen, λέγοντας ότι ήταν καλύτερο από το μοντέλο R1 του ανταγωνιστή της.