Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στοχεύουν σε νεαρούς παίκτες, εκμεταλλευόμενοι την αθωότητά τους για οικονομικό κέρδος, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε την η Mobile Premier League (MPL), μια δημοφιλής πλατφόρμα παιχνιδιών.

Οι απάτες παιχνιδιών ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια, την ιδιωτική ζωή και την οικονομική ασφάλεια των παιδιών, ιδίως επειδή οι νεότεροι άνθρωποι είναι πιο ευάλωτοι, σημειώνει η MPL.

Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο μπορεί να εκμεταλλευτούν προσωπικές πληροφορίες για να διαπράξουν κλοπή ταυτότητας, πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή ακόμη και να εμπλακούν σε διαδικτυακή παρενόχληση και διαδικτυακό εκφοβισμό. Επιπλέον, οι μολύνσεις από κακόβουλο λογισμικό μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των συσκευών, εκθέτοντας τα παιδιά σε περαιτέρω κινδύνους.

«Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα επειδή είναι λιγότερο ικανά να διακρίνουν τι είναι πραγματικό και τι φανταστικό σε σύγκριση με τους ενήλικες», εξήγησε ο Alex Ambrose, αναλυτής πολιτικής στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Καινοτομίας Πληροφοριών (ITIF), έναν οργανισμό έρευνας και δημόσιας πολιτικής στην Ουάσιγκτον.

«Τα παιδιά μπορεί να συγχέουν τις φανταστικές καθηλωτικές εμπειρίες με τις πραγματικές», δήλωσε στο TechNewsWorld. «Αυτό είναι ένα φυσιολογικό μέρος της γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης ενός παιδιού, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το πώς οι καθηλωτικές εμπειρίες όπως τα παιχνίδια επιδεινώνουν αυτή τη σύγχυση».

Η Kimberly Sutherland, αντιπρόεδρος του τμήματος απάτης και στρατηγικής ταυτότητας της LexisNexis Risk Solutions, μιας παγκόσμιας εταιρείας ανάλυσης δεδομένων και υπηρεσιών, πρόσθεσε ότι οι απατεώνες στοχεύουν παιδιά για διάφορους λόγους.

«Μπορεί να στοχοποιούνται για να αποκτήσουν πρόσβαση στις πληροφορίες των γονέων τους ή, δυστυχώς, συχνά στοχοποιούνται για πιο επιβλαβείς λόγους, όπως για σεξουαλικά εγκλήματα στο διαδίκτυο και αρπακτικές δραστηριότητες», δήλωσε η ίδια στο TechNewsWorld.

7 εκατομμύρια επιθέσεις

Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία προϊόντων και υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας Kaspersky ανέφερε ότι το 2022, οι λύσεις ασφαλείας της εντόπισαν περισσότερες από επτά εκατομμύρια επιθέσεις που αφορούσαν δημοφιλή παιδικά παιχνίδια, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 57% των προσπαθειών επίθεσης σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα κορυφαία παιδικά παιχνίδια με βάση τον αριθμό των χρηστών που αποτέλεσαν στόχο, περιλάμβαναν παιχνίδια για τα μικρότερα παιδιά -Poppy Playtime και Toca Life World- τα οποία είναι σχεδιασμένα για παιδιά ηλικίας τριών έως οκτώ ετών.

«Αυτό που δημιουργεί ακόμη περισσότερες ανησυχίες είναι ότι μερικές φορές τα παιδιά προτιμούν να επικοινωνούν με αγνώστους σε πλατφόρμες παιχνιδιών παρά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», έγραψαν οι Andrey Sidenko και Anna Larkina στην ιστοσελίδα Kaspersky Daily.

«Σε ορισμένα παιχνίδια, οι μη επιτηρούμενες συνομιλίες φωνής και κειμένου αποτελούν σημαντικό μέρος της εμπειρίας», συνέχισαν. «Καθώς όλο και περισσότεροι νέοι μπαίνουν στο διαδίκτυο, οι εγκληματίες μπορούν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη εικονικά, με τον ίδιο τρόπο που θα δελέαζαν κάποιον από κοντά -προσφέροντας δώρα ή υποσχέσεις φιλίας».