Η Apple έχει δεχτεί συχνά κριτική για την πολιτική των επισκευών, γι’ αυτό και εξέδωσε μια ανακοίνωση που μας λέει πως το νέο iPhone έχει σχεδιαστεί ρίχνοντας το βάρος στην ανθεκτικότητα, αφήνοντας τις επισκευές ως το τελευταίο μέτρο.
Μας είπε όμως πως τα iPhones γίνονται ολοένα και πιο περίπλοκα, κάτι που σημαίνει ότι κανείς τρίτος δεν θα μπορεί να τα φτιάχνει όταν χαλούν, αφήνοντας οσμές μονοπωλίου στην αγορά των επισκευών.
Σε ένα πρόσφατο και εκτεταμένο ανακοινωθέν της, η αντιπρόεδρος πολιτικών και κοινωνικών πρωτοβουλιών της Apple, Lisa Jackson, δήλωσε πως αν μια επισκευή είναι απαραίτητη, τότε θα είναι προσβάσιμη από τους τεχνικούς, μόνο που όλοι γνωρίζουν τη σκληρή στάση που τηρεί η εταιρία στους τρίτους που θέλουν να βάλουν χέρι στα προϊόντα της.
«Η πρώτη μας σκέψη είναι ‘‘δεν χρειάζεται να το επισκευάσεις αυτό’’. Και όταν πρέπει, θέλουμε οι επισκευές να είναι δίκαια κοστολογημένες και προσβάσιμες σε σένα», προσθέτει. Σημειώνοντας ωστόσο με νόημα πως «το να σκεφτείς για αυτά τα ιδιαιτέρως περίπλοκα προϊόντα και να πεις ότι η απάντηση σε όλα μας τα προβλήματα είναι πως θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να τα επισκευάσει και να έχει πρόσβαση στα εξαρτήματα είναι σαν να μη βλέπεις όλο το πρόβλημα».
Την ίδια ώρα ωστόσο η αδυναμία να πας το χαλασμένο σου iPhone σε έναν ανεξάρτητο τεχνικό αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τους καταναλωτές, μιας και η Apple συνεχίζει να μην επιτρέπει σε τρίτους συνεργάτες να πειράζουν τις συσκευές της. Εκτός κι αν μιλάμε για οθόνες και μπαταρίες, κάτι που δεν απλοποιεί φυσικά την κατάσταση, καθώς για όλα τα άλλα θα πρέπει να απευθυνθείς στους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς και να περιμένεις μέρες ή και εβδομάδες…