Τα ξημερώματα (01:30) της Δευτέρας (13/2) στο «State Farm Stadium» του Γκλέντεϊλ της Αριζόνα είναι προγραμματισμένο το 57ο Super Bowl, ο μεγάλος τελικός του αμερικανικού ποδοσφαίρου (NFL), ανάμεσα στους Κάνσας Σίτι Τσιφς και τους Φιλαδέλφεια Ιγκλς.
Μία από αυτές τις ομάδες θα κερδίσει έναν τίτλο Super Bowl για δεύτερη φορά τις τελευταίες έξι σεζόν.
Οι Κάνσας Σίτι Τσιφς, στους οποίους αγωνίζεται και ο Έλληνας Γιώργος Καρλαύτης, φτάνουν στον τελικό για τρίτη φορά την τελευταία τετραετία, διεκδικώντας τον τρίτο τίτλο της ιστορίας τους, έπειτα από εκείνους του 1969 και του 2019.
Οι Φιλαδέλφεια Ιγκλς, που πανηγύρισαν το τρόπαιο το 2017, όταν επικράτησαν των Νιου Ίγκλαντ Πάτριοτς, θα αγωνιστούν στον τελικό για τέταρτη φορά.
Το σόου της Ριάνα στο ημίχρονο
Είναι γνωστό ότι ο αγώνας αποτελεί το μεγαλύτερο ψυχαγωγικό γεγονός στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Έτσι είναι λογικό ένας άνευ προηγουμένου αριθμός διαφημίσεων με αστέρια πρώτης γραμμής θα παλέψει για να προσελκύσει την προσοχή κατά τη διάρκεια του Super Bowl. Και θα είναι η Ριάνα εκείνη που θα τραγουδήσει στο ημίχρονο.
Διασημότητες από τον κόσμο της μουσικής και του κινηματογράφου, συμπεριλαμβανομένων των θρύλων της ροκ Όζι Όσμπορν και Μπίλι Άϊντολ εμφανίζονται σε μια διαφήμιση, ενώ ο ράπερ Τζακ Χάρλοου, που είναι σε ένα σποτ για εταιρία chips.
Αλλαγή στο θέμα των διαφημίσεων και 7 εκατ. δολάρια τα 30 δευτερόλεπτα
Οι διάσημες προσωπικότητες δεν είναι ασυνήθιστες στις διαφημίσεις του Super Bowl.
Τα προηγούμενα χρόνια, ορισμένοι διαφημιστές χρησιμοποίησαν το Super Bowl για να δώσουν έμφαση σε κοινωνικά ζητήματα όπως η ισότητα των φύλων και η πρόσβαση σε καθαρό νερό. Αυτά τα μηνύματα δεν θα είναι στην πρώτη γραμμή αυτή τη φορά, καθώς οι επωνυμίες προσβλέπουν σε δοκιμασμένο χιούμορ.
Φυσικά, οι εταιρείες προσπαθούν να κάνουν τις διαφημίσεις τους αξέχαστες για να κερδίσουν τα λεφτά τους από τις διαφημίσεις που έχουν φτάσει σε τιμή ρεκόρ, δήλωσε ο Ντέρεκ Ράκερ, καθηγητής μάρκετινγκ στο Northwestern’s Kellogg School of Management.
Ένα σποτ 30 δευτερολέπτων για το Super Bowl φέτος πωλήθηκε για λίγο περισσότερα από 7 εκατομμύρια δολάρια.
Χωρίς αποκλειστικότητα στο αλκοόλ
Για πρώτη φορά σε πάνω από τρεις δεκαετίες, η Budweiser, Anheuser-Busch, εγκατέλειψε το συμβόλαιό του ως αποκλειστικός διαφημιστής αλκοόλ του παιχνιδιού, ανοίγοντας το δρόμο για ένα γευστικό Super Bowl που θα περιλαμβάνει διασημότητες που θα παρουσιάζουν άλλες μάρκες μπύρας και ποτών.
Ο ηθοποιός Πολ Ρουντ εμφανίζεται ως ο υπερήρωας της Marvel, καθησυχάζοντας ένα πραγματικό μυρμήγκι ότι δεν δουλεύει, ενώ διαφημίζει μια μη αλκοολούχα μπίρα.
«Αποσύρονται» τα αυτοκίνητα
Ενώ υπάρχουν περισσότερες μάρκες αλκοόλ, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι έμποροι λιανικής πώλησης αυτοκινήτων είναι σε μεγάλο βαθμό εκτός, σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια.
Σε μία από τις λίγες διαφημίσεις αυτοκινήτων που ανακοινώθηκαν πριν από το παιχνίδι, ο ηθοποιός Γουίλ Φέρελ διαφημίζει μια νέα συνεργασία μεταξύ της GM και του Netflix για την προβολή περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων στις ταινίες και τις εκπομπές streamer. Ο Φέρελ παίρνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα από ρομαντικές σκηνές και παλεύει να ξεφύγει μέσα σε μια ορδή από ζόμπι.
Διαφήμιση με… μήνυμα
Γνωστή εταιρία τροφίμων, τώρα, είναι ένας από τους λίγους διαφημιστές που αναμένεται να προωθήσουν έναν σκοπό, επαναλαμβάνοντας το μήνυμα από τα προηγούμενα χρόνια για τη μείωση της σπατάλης φαγητού.
Αλλά ακόμη και αυτή η διαφήμιση του Super Bowl θα είναι διαφορετική, με τους Τζον Χαμ και Μπρι Λάρσον, ηθοποιοί που έχουν ονόματα που σχετίζονται με τα τρόφιμα, έχουν συρρικνωθεί και βρίσκονται σε ένα ψυγείο με ένα βάζο μαγιονέζα.
Η Σάρα και ο …λύκος
Μερικοί σταρ θα κοροϊδεύουν τον εαυτό τους ή την καριέρα τους στις διαφημίσεις του Super Bowl.
Σε ένα σποτ για αλκοολούχο ποτό, η τραγουδίστρια Σάρα ΜακΛάκλαν, γνωστή για τις περίφημες διαφημίσεις της ASPCA, ζητά από τους θεατές να κάνουν δωρεές σε «ανήμπορα ζώα» ενώ βρίσκεται σε μια σκηνή στην έρημο, πριν καταλάβει ότι ο «σκύλος» δίπλα της είναι στην πραγματικότητα ένας λύκος.
Να σημειωθεί ότι ο περσινός τελικός του Super Bowl προσέλκυσε ένα μέσο τηλεοπτικό κοινό, περίπου 101 εκατομμυρίων τηλεθεατών, περίπου 10% πάνω από το προπέρσινο τελικό του NFL, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.
Περίπου 99 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν την εκπομπή για το Super Bowl στο NBC, ενώ άλλα 1,9 εκατομμύρια είδαν το παιχνίδι στο Telemundo που ανήκει στην Comcast.
Ο αριθμός περιλαμβάνει άτομα που παρακολουθούσαν τηλεοράσεις στο σπίτι και σε μπαρ και εστιατόρια.
Οι Λος Άντζελες Ραμς νίκησαν με 23-20 τους Σινσινάτι Μπένγκαλς, πανηγυρίζοντας την πρώτη νίκη τους στο Super Bowl εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια.