Η μεγάλη κυρία του θεάτρου και του πανιού που θα γινόταν θρύλος του σινεμά δίπλα στον Λογοθετίδη στην αξιομνημόνευτη «Δεσποινίς ετών 39» ήταν πάντα πολλά περισσότερα από μια ηρωίδα του κινηματογράφου. Πέρα από τη σημαντική παρουσία της τόσο στη σκηνή και το πανί όσο και στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, η Στεφανίδου ήταν προπάντων ένας άνθρωπος που σε χρόνια δύσκολα για τη γυναίκα βούτηξε τη ζωή από τα μαλλιά παίρνοντας τη μοίρα της στα δικά της χέρια. Την ώρα που ο κόσμος τη θαύμαζε για την κοκεταρία της στις δημόσιες εμφανίσεις της και εκτιμούσε το εντελώς ανοιχτό μυαλό της στις συνεντεύξεις της, η ίδια ήταν ένας άνθρωπος με βαθιά κουλτούρα και πνευματική καλλιέργεια, αλλά και βιτριολικό χιούμορ φυσικά που δεν μπορούσε να κρυφτεί! «Ήταν ένας ζωντανός άνθρωπος, πολύ μορφωμένη, καθώς έζησε και στο Παρίσι. Χαιρόσουν να κάνεις παρέα με τη Σμάρω, επειδή είχες να μάθεις και να πάρεις πολλά από αυτή τη γυναίκα», θυμόταν χαρακτηριστικά για την καλή της φίλη η Δέσποινα Στυλιανοπούλου. Η Στεφανίδου ήταν ένας σωστός ογκόλιθος του νεοελληνικού θεάτρου και οι παραστάσεις της παρέμειναν μυθικές για το σανίδι του τόπου μας. Την πρωτόβγαλε άλλωστε η Κοτοπούλη και μετά έγινε σταθερή παρτενέρ του Λογοθετίδη, πριν μετρήσει μισό περίπου αιώνα στο σανίδι και συνεργασίας που κόβουν την ανάσα. Όταν έπαιξε μάλιστα την Εκάβη στις ιστορικές και από κάθε άποψη ξεχωριστές «Τρωάδες» που είχε ανεβάσει ο μεγάλος Γιάννης Τσαρούχης, όλοι παραμιλούσαν για τη συγκλονιστική ερμηνεία της! Το νεότερο κοινό θα τη γνώριζε και θα την εκτιμούσε από την επαφή του με τη χρυσή εποχή του ελληνικού σινεμά. Ποιος μπορεί να την ξεχάσει ως ανύπαντρη αδερφή του Λογοθετίδη στη γλυκόπικρη ηθογραφία «Δεσποινίς ετών 39» (1954), εκεί που ο φουκαράς ο αδερφός κάνει τα πάντα για να την παντρέψει; Ή ως παλαβιάρα πεθερά του Κωνσταντάρα στη μοναδική κωμωδία «Ο τρελός τα ‘χει 400» (1968); Τον είχε πάντα τον τρόπο της η Στεφανίδου να παίζει τη χειριστική μητέρα και πεθερά ή την καταπιεστική σύζυγο και είχαμε την τύχη να την απολαύσουμε αρκετές φορές στη μεγάλη οθόνη. Πίσω όμως από τον κωμικά τυραννικό χαρακτήρα του πανιού, κρυβόταν ένα σωστό αντράκι της ζωής, μια γυναίκα που έκανε τη δακτυλογράφο για να σπουδάσει λάθρα υποκριτική και μεγάλωνε μόνη την κόρη της, καθώς χήρεψε νωρίς-νωρίς. Ως αγωνίστρια της ζωής αλλά και ως μια από τις μεγάλες κυρίες των καλλιτεχνικών πραγμάτων της χώρας μας έφυγε από τη ζωή, αφήνοντας πίσω της δυσαναπλήρωτο κενό…
Πρώτα χρόνια
Καριέρα
Το κοινό την απόλαυσε επίσης στον ρόλο της ανεκδιήγητης Τατάνας, της τρελιάρας πεθεράς του Κωνσταντάρα στην κωμωδία των Καραγιάννη-Μιχαηλίδη «Ο τρελός τα ‘χει 400» (1968), αλλά και ως κυρία Δελακοβία στη «Σάντα Τσικίτα» (1953), ως ξαδέλφη Μίνα στον «Ζηλιαρόγατο» (1956), ως κυρία του «Γυναικά» (1957) Χρήστου Ευθυμίου, αλλά και ως μαντάμ Χρύσα στις «Τρεις κούκλες κι εγώ» (1960) να στέλνει απολυτήρια τελεσίγραφα στον Ηλιόπουλο! Καταπιεστική συνήθως και χειριστική κινηματογραφικά, τη θαυμάσαμε επίσης ως γυναίκα του νωματάρχη στη «Μανταλένα» (1960), ως μάνα της Μάρως Κοντού στο «Αλίμονο στους νέους» (1961), του Γιάννη Βογιατζή στο «Δουλικό αμέσου δράσεως» (1972) και του Γιώργου Κωνσταντίνου στον «Γάμο αλά ελληνικά» (1964). Ούτε ο Κώστας Βουτσάς τη γλίτωσε από δαύτη στις «20 γυναίκες κι εγώ» (1973)!
Ξεχώρισε επίσης και σε αρκετά ακόμα φιλμ, αφού ήταν μια σπουδαία ηθοποιός με μακρά θεατρική παιδεία που αποβιβαζόταν με όλες της τις δεξιότητες στο σελιλόιντ. Θα τη θυμόμαστε πάντα στην αριστουργηματική κωμωδία «Μιας πεντάρας νιάτα» (1967) και στην ταινία «Ο Αριστείδης και τα κορίτσια του» (1964)…
Δραστήρια ήταν επίσης και στο ραδιόφωνο, με σειρές, θεατρικά έργα και αναγνώσεις λογοτεχνικών έργων (όπως τα «Εκατό χρόνια μοναξιάς» του Μάρκες και «Η παρακμή των σκληρών» του Τερζάκη). Ραδιοφωνικά μιλώντας, η μεγαλύτερή της επιτυχία ήταν στη ραδιοφωνική μεταφορά του μυθιστορήματος του Κώστα Ταχτσή «Το τρίτο στεφάνι», που μεταδόθηκε από τη συχνότητα του Τρίτου Προγράμματος του Χατζιδάκι το 1979 σε 78 συνέχειες.
Στεφανίδου και Βλαχοπούλου μάγεψαν για μια ακόμα φορά τους ακροατές, αν και η πρώτη είχε τα παραπονάκια της από τη συνεργασία τους, μιας και η Ρένα δεν την άφηνε να τελειώσει τους μονολόγους της διακόπτοντάς τη συνεχώς με τους αυτοσχεδιασμούς της! Όλες οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες της Στεφανίδου υπήρξαν το λιγότερο παροιμιώδεις και οι τηλεθεατές είχαν κι αυτοί τη δυνατότητα να την απολαύσουν σε μια χούφτα σίριαλ, όπως οι «Ιστορίες αγάπης», «Οι τελευταίοι εγγονοί», «Ο κύριος, η κυρία και η μαμά» και «Οι τέσσερις ήταν υπέροχες». Στις θεατρικές επάλξεις παρέμεινε ως το τέλος της ζωής της, παρά το γεγονός ότι από το σανίδι αποσύρθηκε ουσιαστικά το 1984. Κι αυτό γιατί από το 2003 λειτουργούσε έναν πολυχώρο πολιτισμού στο Χαλάνδρι (Shantom) με την κόρη της, όπου είχε ενεργό ρόλο…
Προσωπική ζωή και τελευταία χρόνια