Το ημερολόγιο έγραφε 4 Απριλίου 1882 όταν η ερωτοχτυπημένη γαλλίδα σταρ παντρεύτηκε τον πειραιώτη μάγκα που θα γινόταν γνωστός στη σκηνή ως Ζακ Νταμαλά. Πριν εκείνος φύγει πρόωρα από τον κόσμο από υπερβολική δόση ναρκωτικών και αλκοόλ το 1889, το παθιασμένο ειδύλλιο με την ντίβα αλλά και ο έκλυτος προσωπικός του βίος θα είχαν ήδη σκανδαλίσει τα ήθη της εποχής. Η Σάρα Μπερνάρ παρουσίασε τον Δαμαλά στους γάλλους δημοσιογράφους ως «αρχαίο έλληνα θεό» και βάλθηκε να τον κάνει αστέρι του θεάτρου, παρά την ξεκάθαρη έλλειψη ταλέντου από μέρους του. Απαιτητικός, φιλήδονος και άπιστος ως εκεί που δεν έπαιρνε, ο Δαμαλάς εκμεταλλεύτηκε τον έρωτα της ατυχούς Γαλλίδας στο έπακρο, αποκτώντας φήμη και γυναίκες με το τσουβάλι. Ο Τύπος σατίριζε τα καμώματά του και χλεύαζε τη σχέση του με την ντίβα, αν και εκείνος απτόητος σεργιάνιζε συνεχώς με άλλες γυναίκες και επέστρεφε στην αγκαλιά της Μπερνάρ μόνο για τα βασικά. Εκείνη τον συγχωρούσε πάντα για τις απιστίες του αλλά και τις δημόσιες ταπεινώσεις, παρέχοντάς του κυριολεκτικά τα πάντα ώστε να ζει σαν βασιλιάς. Τυφλωμένη από έρωτα, όλοι αναρωτιόνταν πια τι είχε πάθει η Μπερνάρ και ήταν στο πλευρό ενός ατάλαντου ερασιτέχνη ηθοποιού που δεν τη σεβόταν καθόλου! Το έλεγε ο Τύπος, το έλεγαν τα θεατρικά πηγαδάκια, το καταμαρτυρούσαν και οι φίλοι της. Οι προστριβές τους είναι όμως καθημερινές και ο Δαμαλάς καταβυθίζεται ολοένα και πιο πολύ στο αλκοόλ και τη μορφίνη, καταφεύγοντας σε όλων των λογιών τα σκάνδαλα για να την πικάρει. Ο καθένας είχε τώρα τους δικούς του εξωσυζυγικούς δεσμούς, αλλά από αυτή την καταραμένη σχέση κανείς τους δεν μπορούσε να αποδράσει. Τα χάλαγαν κάθε Παρασκευή και την επόμενη Δευτέρα ήταν και πάλι μαζί. Ο σύντομος γάμος τους έμοιαζε αναπόδραστη οδύσσεια, αν και τελικά θα τραβούσαν δρόμους χωριστούς. Εκείνος θέλησε να επιστρέψει στη διπλωματική του καριέρα, γύρισε όμως στο σανίδι, αν και πια ήταν εντελώς εθισμένος στα ναρκωτικά και δεν μπορούσε καν να παίξει. Σκιά του εαυτού του αλλά και του μεγάλου ονόματος της αρχοντικής οικογένειάς του, συνέχισε τις καταχρήσεις μέχρι θανάτου, ξεχασμένος και υποσημείωση πια της παρισινής καλλιτεχνικής ζωής. Στην Ελλάδα τού πίστωναν πάντως πως λόγω του γάμου τους εμφανίστηκε στο Φάληρο η Σάρα Μπερνάρ, κοσμώντας την εγχώρια σκηνή με την τεράστια υποκριτική της δεινότητα. Ο κατά 11 χρόνια νεότερός της Δαμαλάς μαράζωσε μετά τον χωρισμό τους και επιδόθηκε σε νέο μπαράζ δεσμών για να ξεπεράσει τη Σάρα. Μια από τις γυναίκες που γνώρισε έμεινε μάλιστα έγκυος και όταν γέννησε το παιδί του, το έβαλε σε ένα καλάθι και το άφησε έξω από την πόρτα της Μπερνάρ με ένα σημείωμα που μαρτυρούσε ότι το παιδί ήταν του άντρα της, καθώς δεν είχαν πάρει ποτέ διαζύγιο. Έξαλλη η ντίβα, απειλούσε να ρίξει το παιδί στον Σηκουάνα και ήταν με την προσωπική παρέμβαση του καλού της φίλου, του «βασιλιά της πολεμικής βιομηχανίας» Βασίλη Ζαχάρωφ, που θα έφτανε η κόρη στα χέρια της θετής οικογένειάς της στην Αδριανούπολη. Αυτό το παιδί ήταν η περιβόητη Τερέζα Δαμαλά, που όταν θα μεγάλωνε θα γινόταν ερωμένη του Δραγούμη, θα πόζαρε για τον Πικάσο, θα έκανε παρέα με τον Κοκτό, τον Βενιζέλο, τον Μουσολίνι και τον Κεμάλ και θα περνούσε μερικά φεγγάρια στο πλευρό του Χέμινγουεϊ…
Πρώτα χρόνια
Η γνωριμία με τη Σάρα Μπερνάρ και ο επεισοδιακός γάμος
Χωρισμός και μετέπειτα περιπέτειες