Οι Χοντρός-Λιγνός παραμένουν ακόμα και σήμερα ένα από τα καλύτερα κωμικά ντουέτα που πέρασαν ποτέ από τον χώρο της έβδομης τέχνης. Το ενθουσιώδες και αθώο φυλλαράκι Σταν στον τυφώνα που λεγόταν Χάρντι σφράγισε τα χρονικά του γέλιου με τη χαρακτηριστική βρετανική προφορά του και τις ακόμα χαρακτηριστικότερες γκάφες του. Γεννημένος ως Στάνλεϊ Τζέφερσον, ο λεπτοκαμωμένος βρετανός κωμικός κατάφερε να ξεχωρίσει ήδη από τις πρώτες του στιγμές στη showbiz, όπως ήξερε εξάλλου καλά ένας βρετανός συνάδελφός του που έμελλε να τον κοπιάρει χωρίς έλεος και ντροπή: μιλάμε φυσικά για την κωμική διάνοια Τσάρλι Τσάπλιν! Μια από τις πιο ιδιαίτερες πλευρές της προσωπικότητας του Σταν ήταν η μεγαλόκαρδη σχέση που διατηρούσε με τον Τσάπλιν. Ο Λόρελ ήξερε καλά πως ο «Σαρλό» τον είχε κλέψει, κοπιάρει, χλευάσει δημοσίως, του είχε αρπάξει δουλειές και πολλά ακόμα, αν και αυτό δεν τον εμπόδισε ποτέ να σταματήσει να θεωρεί τον Τσάπλιν ως «τον μεγαλύτερο όλων». Οι δημιουργικές περιπέτειές του με τον Τσάπλιν αποκαλύπτουν ακριβώς ποιος ήταν ο λατρεμένος Λιγνός: ένας άνθρωπος που δεν περίμενε ποτέ πολλά από τη ζωή και γι’ αυτό ακριβώς άφησε τη ζωή να τον πάει όπου εκείνη ήθελε. Μπορεί ο Τσάπλιν να δανείστηκε από τον Λιγνό ακόμα και τον χαρακτήρα του αλητάκου με τον οποίο θα γινόταν γνωστός στα πέρατα του κόσμου, ο Λόρελ πήγε ωστόσο παρακάτω και έκανε μια σπουδαία καριέρα παρά τις λογοκλοπές. Μια καριέρα δίπλα στον καρδιακό του φίλο Όλιβερ Χάρντι, που μόνο ο θάνατος θα μπορούσε τελικά να τους χωρίσει. Στιγμές πριν πεθάνει στο νοσοκομείο, ο πάντα κωμικός Λόρελ γύρισε και είπε στη νοσοκόμα του: «Θα προτιμούσα να κάνω σκι από το να περνάω αυτό». «Κάνετε σκι, κύριε Λόρελ;», τον ρώτησε αθώα αυτή για να εισπράξει την τελευταία αστεία ατάκα που βγήκε από το στόμα του Βρετανού: «Όχι βέβαια, αλλά θα το προτιμούσα όπως κι αν έχει»!
Πρώτα χρόνια
Ο Λιγνός γνωρίζει τον Χοντρό
Τώρα όμως όλοι αναγνώρισαν τη χημεία των δύο ηθοποιών και τη χαρακτηριστική αντίθεση που δημιουργούσαν οι κορμοστασιές τους. Οι δυο τους εξάλλου διατηρούσαν προσωπικές σχέσεις και ο Σταν είχε υπογράψει σκηνοθετικά αρκετά από τα 40 ταινιάκια που είχε ήδη στο ενεργητικό του ο Όλι…
Χοντρός-Λιγνός
Ο Λόρελ ήταν ο δημιουργικός εγκέφαλος του ντουέτου, καθώς έγραφε τα σενάρια, σκηνοθετούσε και πρωταγωνιστούσε κιόλας, αν και αυτό θα του έφερνε συνεχείς καυγάδες με τον Ρόουτς. Ο Σταν ήθελε διακαώς ακριβότερες παραγωγές και πιο προσεγμένες δουλειές, ενώ ο Ρόουτς ήταν ικανοποιημένος με τις χαμηλού προϋπολογισμού ξεπέτες του, που του απέφεραν τεράστια κέρδη.
Μονίμως ανικανοποίητος και διψασμένος για περισσότερο έλεγχο στο τελικό αποτέλεσμα των ταινιών του, ο Σταν θα πάρει παραμάσχαλα τον Όλι και θα περάσουν τόσο από τη Fox όσο και την MGM, αν και αυτό που λαχταρούσε δεν θα το έβρισκε ποτέ. Και μάλιστα σύντομα θα αναπολούσε τον Χαλ Ρόουτς, τόσο χάλια έμελλε να είναι τα πράγματα για τον Χοντρό-Λιγνό στα μεγάλα χολιγουντιανά στούντιο σε επίπεδο σεβασμού και τελικού αποτελέσματος, κάτι που επηρέασε αναγκαστικά και τη δουλειά τους.
Οι δυο τους μεταπήδησαν μάλιστα χωρίς κανένα πρόβλημα στην ομιλούσα εποχή του σινεμά (μετά το 1927 δηλαδή), καθώς τίποτα δεν φαινόταν ικανό να ανακόψει την κωμική ορμή τους. Δυο φίλοι, τόσο εντός όσο και εκτός σκηνής, με αιχμή του δόρατος την αιώνια αισιοδοξία αλλά και την αμίμητη βλακεία τους, δημιούργησαν την απόλυτη κωμική φόρμουλα της εποχής στη βάση αυτού που όπως το είπε ο ίδιος ο Λόρελ: «δύο μυαλά χωρίς καμία σκέψη». Οι Χοντρός-Λιγνός έλαμψαν στην ομιλούσα εποχή, μέσα από τη φλεγματική βρετανική προφορά του Λιγνού και τη χαρακτηριστική «νότια» λαλιά του Χοντρού, και άφησαν παρακαταθήκη κωμικά διαμάντια όπως τα «Putting Pants on Philip» (1927), «Two Tars» (1928), «Liberty» (1928) και «Big Business» (1929).
Όσο για τον Λόρελ, έκανε πάντα πολλά περισσότερα από το να εμφανίζεται απλώς στην οθόνη, καθώς έγραφε και σκηνοθετούσε τις απαράμιλλες φάρσες του (παρά το γεγονός ότι το όνομά του σπανίως εμφανιζόταν στους τίτλους τέλους). Στον ίδιο χρωστά το σινεμά και μια μακρά σειρά ηχητικών γκαγκς, όπως το τρακάρισμα εκτός οθόνης, καθώς ο Σταν εκμεταλλεύτηκε στην ολότητά της την έλευση του ήχου στον κινηματογράφο.
Η τελευταία τους ταινία ήρθε το 1950 και ήταν η ευρωπαϊκή παραγωγή «Atoll K», αν και το δίδυμο παρέμενε μαζί και δραστήριο μέχρι και τον θάνατο του Όλιβερ Χάρντι τον Αύγουστο του 1957.
Προσωπική ζωή και τελευταία χρόνια
Ο Λόρελ πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του απαντώντας σε γράμματα θαυμαστών αλλά και στο τηλέφωνο, καθώς παρέμενε διαχρονικά ο μόνος σταρ της Αμερικής που είχε το τηλεφωνικό του νούμερο στον Χρυσό Οδηγό! Ο κόσμος τρελαινόταν που μπορούσε να τηλεφωνήσει και να συγχαρεί τον παντοτινό Λιγνό του σινεμά. Όσο για τις τόσες και τόσες προτάσεις που του έγιναν για να παίξει στη μεγάλη οθόνη, αρνιόταν συνεχώς καθώς του φαινόταν αδιανόητο να παίξει χωρίς τον εκλιπόντα Χοντρό.
Ο Λου Κοστέλο, του άλλου κωμικού διδύμου Άμποτ και Κοστέλο, είπε κάποτε για τον Σταν και τον Όλι ότι «ήταν η πιο αστεία κωμική ομάδα όλων των εποχών». Οι περισσότεροι κριτικοί κινηματογράφου αλλά και ακαδημαϊκοί έχουν συμφωνήσει τελικά με τον χαρακτηρισμό… Δείτε όλα τα πρόσωπα που φιλοξενούνται στη στήλη «Πορτραίτα» του newsbeast.gr