Λίγοι θα διαφωνούσαν με την πεποίθηση ότι ο Φρεντ Αστέρ ήταν ο μεγαλύτερος χορευτής που κόσμησε ποτέ τον χώρο του κινηματογράφου. Όταν εξάλλου ο ίδιος ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ σε χαρακτηρίζει ως τον μεγαλύτερο χορευτή του 20ού αιώνα, τότε ξέρεις ότι πρέπει να τα έχεις καταφέρει στη ζωή σου! Χορευτής, χορογράφος, ηθοποιός, τραγουδιστής και άνθρωπος παντός καιρού, ο Αστέρ μέτρησε μια πλούσια καριέρα που εκτάθηκε σε 76 ολόκληρα χρόνια(!), δουλεύοντας από καμπαρέ και θέατρα μέχρι σινεμά, τηλεόραση και ραδιόφωνο. Ο άνθρωπος που έμελλε να αλλάξει ριζικά την πορεία του μιούζικαλ και να μετατραπεί σε έναν πραγματικό θρύλο της έβδομης τέχνης, δημιουργώντας παράλληλα ένα από τα εμβληματικότερα κινηματογραφικά δίδυμα όλων των εποχών, στο πλευρό της Τζίντζερ Ρότζερς, ξεκίνησε την καριέρα του ως αουτσάιντερ! Στο πρώτο του ποτέ δοκιμαστικό στο Χόλιγουντ, η ετυμηγορία των παραγωγών ήταν αρνητική: ο νεαρός δεν μπορούσε να παίξει, δεν μπορούσε να τραγουδήσει και είχε αρχίσει να φτιάχνει φαλάκρα. Το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να χορεύει, κι αυτό λίγο! Ο Φρεντ Αστέρ όχι μόνο δεν πτοήθηκε, αλλά βάλθηκε να αποδείξει πόσο λάθος έκαναν, καθώς έμελλε να γίνει ο κορυφαίος κινηματογραφικός χορευτής όλων των εποχών. Ο άνθρωπος που είχε φτερά στα πόδια έκανε τις δυσκολότερες φιγούρες να φαντάζουν παιχνιδάκι, με την απαράμιλλη χάρη του και το μοναδικό του στιλ να σφραγίζουν το είδος που ξέρουμε ως μιούζικαλ…
Πρώτα χρόνια
Το καλλιτεχνικό δίδυμο τα πήγαινε περίφημα στο θεατρικό σανίδι και άλλαξε το όνομά του στο πιο εύηχο «Αστέρ». Έπαιξαν μαζί σε πλήθος παραστάσεων σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο, μετρώντας μια δεκαετία σχεδόν κοινών εμφανίσεων που θα τους μετατρέψει σε αστέρια του χώρου. Και τότε, το 1932, η Αντέλ του ανακοινώνει ότι εγκαταλείπει τον χορό για να παντρευτεί έναν βρετανό αριστοκράτη που δεν εκτιμούσε καθόλου τη δουλειά της μέλλουσας συζύγου του…
Η γέννηση του σόλο αρτίστα Φρεντ Αστέρ
Πάντοτε τελειομανής και ακούραστος περφεξιονιστής, ο Αστέρ συνήθιζε να προβάρει την ίδια σκηνή για μέρες και μέρες μέχρι να πετύχει τον επιθυμητό βαθμό ικανοποίησης. Το φορτωμένο καθημερινό του πρόγραμμα και οι πολύωρες πρόβες κούρασαν κάποια στιγμή τη Ρότζερς, η οποία δεν μπορούσε να τον ακολουθήσει στις σχεδόν απάνθρωπες πρόβες του. Κι έτσι το 1939, μετά το «Story of Vernon», οι δυο τους αποφάσισαν να τραβήξουν χωριστούς δρόμους.
Κατοπινά χρόνια
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 δοκίμασε και τις δυνάμεις του στην καθαρή υποκριτική, γνωρίζοντας σημαντική επιτυχία ως ηθοποιός στα 8 φιλμ που έπαιξε μεταξύ 1959-1982. Συνεργάστηκε επίσης με τον άλλο θρύλο του χορού, τον Τζιν Κέλι, στο ντοκιμαντέρ για τη χρυσή εποχή του μιούζικαλ «That’s Entertainment».
Το 1974 απέσπασε τη μόνη υποψηφιότητά του για Όσκαρ, κι αυτό για Β’ Ανδρικό Ρόλο, στην ταινία «The Towering Inferno». Κέρδισε πάντως Βραβείο Έμι για τηλεοπτική δουλειά (1978), αλλά και έπαινο για τη συνολική προσφορά του στο σινεμά από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου το 1981.
Ο Αστέρ σόκαρε κατόπιν οικείους και φίλους όταν ξαναπαντρεύτηκε το 1980. Εκείνος ήταν πια στα 80 χρόνια της ζωής του και η νέα του σύζυγος, η τζόκεϊ Robyn Smith, δεν είχε κλείσει ούτε τα 40. Παρά τη μεγάλη διαφορά ηλικίας, το ζευγάρι έμοιαζε τρισευτυχισμένο και έπεισε τελικά τις κακές γλώσσες για την ειλικρίνεια των συναισθημάτων τους.