Μετά την παρουσίαση των προγραμμάτων και των ψηφοδελτίων επικρατείας ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ μπαίνουν ακόμη πιο δυναμικά στην προεκλογική μάχη θέτοντας τις βασικές προτεραιότητές τους για την επόμενη μέρα και ρίχνοντας «γέφυρες» στους ψηφοφόρους όλου του πολιτικού φάσματος με έμφαση στους αναποφάσιστους αναδεικνύοντας την κρισιμότητα της ψήφου. Η κυβέρνηση ζητά επίμονα αυτοδυναμία, ισχυρή εντολή που θα της επιτρέψει να συνεχίσει την αναπτυξιακή τροχιά της χώρας, σε αντίθεση με την αξιωματική αντιπολίτευση που προτάσσει την ανάγκη προοδευτικής διακυβέρνησης συνεργασίας.  

Σε πέντε άξονες-ταυτότητες της Ελλάδας αναπτύσσεται το πρόγραμμα διακυβέρνησης της ΝΔ για την τετραετία 2023-2027: Παραγωγική Ελλάδα,  με νέες θέσεις εργασίας και με μειωμένο δημόσιο χρέος κατά 40%, Κοινωνική Ελλάδα με  πολιτικές που αφορούν σε Παιδεία,  Υγεία,  και κοινωνική Συνοχή, πράσινη και ψηφιακή Ελλάδα με στόχο η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ να φτάσει στο 80% στην επόμενη τετραετία, δίκαιη Ελλάδα, η οποία δεν αφήνει κανέναν πίσω και δίνει ίσες ευκαιρίες, κυρίως σε εκείνους που χρειάζονται την κρατική φροντίδα περισσότερο από άλλους και ισχυρή Ελλάδα σε άμυνα, μεταναστευτικό και εθνική ασφάλεια. Κεντρικό γαλάζιο προεκλογικό σύνθημα είναι οι καλύτεροι μισθοί για όλους και η σύγκλιση της Ελλάδας με την Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.

Στον αντίποδα ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε χθες το δικό του πρόγραμμα με το σύνθημα: «Δικαιοσύνη παντού» στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η άμεση αντιμετώπιση της ακρίβειας, η ενίσχυση των εισοδημάτων των μισθωτών, η στήριξη του κοινωνικού κράτους με έμφαση στην Υγεία και την Παιδεία και η ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους. Ο Αλέξης Τσίπραςα προανήγγειλε μάλιστα κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής από τον Ιούνιο.

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ ο πρωθυπουργός είπε: «Οι εκλογές αφορούν επιλογές. Στην περίπτωση της Ελλάδας εμείς πετύχαμε σε ότι αφορά την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας» και μετά πρόσθεσε: «Ποια επιλογή δίνει η αντιπολίτευση; Κοιτούσα το πρόγραμμα που παρουσίασε. Κοστίζει δεκάδες δισεκατομμύρια. Δεν μπορεί να υλοποιηθεί, οδηγεί σε πτώχευση». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι ο κ. Τσίπρας μαζί με τον κ. Βαρουφάκη οδήγησαν την χώρα σε ένα αχρείαστο τρίτο μνημόνιο και χρέωσαν με 100 δισ. ευρώ τον ελληνικό λαό. «Δεν πρέπει να ξεχάσουμε το 2015 και την πολύ κακή δουλειά που έκανε ο κ. Τσίπρας ως πρωθυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά και εκτίμησε ότι «η ιστορία θα είναι σκληρή μαζί του».

Στο «μικροσκόπιο» οι δημοσκοπήσεις

Τα εκλογικά επιτελεία μελετούν διεξοδικά τις δημοσκοπήσεις που διενεργούνται – φανερές και κρυφές- προκειμένου να επανακαθορίσουν την στρατηγική τους και να προσεγγίσουν τα κοινά στα οποία καταγράφουν χαμηλή διείσδυση. Σύμφωνα με τα τελευταία γκάλοπ, η ΝΔ καταγράφει δημοσκοπικά κέρδη αλλά παραμένει μακριά από τον πήχη της αυτοδυναμίας, ακόμη και με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής που θα εφαρμοστεί στις δεύτερες εκλογές τον Ιούλιο. Η αρνητική καμπάνια που ακολούθησε τις τελευταίες ημέρες η ΝΔ με έμφαση στην «κυβέρνηση των ηττημένων» και στο «σχέδιο Δήμητρα» δείχνει να αποδίδει, καθώς ενίσχυσε τα ποσοστά της επανασυσπειρώνοντας ένα τμήμα ψηφοφόρων της. Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα ποσοστά «τσιμπάνε» προς τα επάνω, ωστόσο αρνητικά επηρέασε η υπόθεση Γεωργούλη, αλλά και το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε σε θέση άμυνας για το ζήτημα των μετεκλογικών συνεργασιών. Έτσι, στην έρευνα της GPO για την εφημερίδα “Παραπολιτικά” η ΝΔ καταγράφει προβάδισμα κατά 5,9% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, συγκεντρώνοντας ποσοστό 32,8% έναντι  26,9%, το ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ 9%, το ΚΚΕ 6,3%, η Ελληνική Λύση 3,1%, το ΜεΡΑ25 3,2%. Σύμφωνα με την δημοσκόπηση, η ΝΔ σημειώνει άνοδο 1,4% σε σχέση µε την προηγούμενη δημοσκόπηση και 3,3% σε σχέση µε τον Μάρτιο, όταν βρέθηκε στο χαμηλότερο ποσοστό της κατά τη διάρκεια αυτού του εκλογικού κύκλου.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει σταθερά να ανεβάζει τα ποσοστά του και βρίσκεται σήμερα στο 26,9% από 26,6% στις αρχές Απριλίου και 25,6% τον Μάρτιο. Η άνοδός του, ωστόσο, παραμένει αργή, καθώς, τη στιγμή που καταγράφεται µια αύξηση της συσπείρωσης του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύεται και µια δυσκολία διείσδυσης σε άλλα εκλογικά ακροατήρια. Πάντως, η έμφαση στη νέα γενιά και το κεντρώο ακροατήριο αποτελεί κοινή στόχευση για ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.