Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή για την Παιδεία εκφράζοντας την οργή του για την άνανδρη επίθεση στον Real. Τόνισε ότι η Πολιτεία θα κάνει ότι μπορεί να για οδηγηθούν οι δράστες στη δικαιοσύνη. «Η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται και δεν τρομοκρατείται από τέτοιου είδους ενέργειες», συμπλήρωσε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στις αλλαγές που επιχειρούνται στα ΑΕΙ είπε ότι σήμερα ολοκληρώνεται το πρόγραμμα της κυβέρνησης για την Παιδεία και έτσι συμπληρώνεται το τόξο αλλαγών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά.

Μίλησε για όλες τις προσλήψεις εκπαιδευτικών που έχουν γίνει στα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία αλλά και την έμφαση που έχει δοθεί στην εξειδικευμένη επαγγελματική γνώμη.

Η απόφασή μας να δώσουμε προτεραιότητα στη δημόσια Παιδεία δεν ήταν τυχαία, πρόσθεσε.

Σε ό,τι μας αφορά οι προτεραιότητες μας είναι αδιαπραγμάτευτες. Πρόσβαση σε γνώση και κατάρτιση για όλα τα ελληνόπουλα και να χτίζουν με τη δική τους αξία το μέλλον τους. Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ίδιους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες. Νοιάζομαι για τους νέους δεν σημαίνει, είπε ακόμα ότι στρέφω τους νέους σε ανύπαρκτες σχολές. Αλλά σε σχολές που θα τους βοηθήσουν να αρπάξουν τις ευκαιρίες του μέλλοντος. Οι ψεύτικες υποσχέσεις, είπε κατασκευάζουν ψεύτικες ζωές.

Ελληνικό Erasmus: «Ένας εξαιρετικά επιτυχημένος ευρωπαϊκός θεσμός γίνεται πραγματικότητα»

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις καινοτομίες που εισάγονται με το νέο νομοσχέδιο και σημείωσε ότι 3 στους 4 ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με το νέο Erasmus και οι ίδιοι συμφωνούν με την κατάρτιση.

Για τις συνεργασίες ελληνικών με ξένα πανεπιστήμια μεγάλου κύρους ο πρωθυπουργός τόνισε ότι αυτό τον ρόλο υπηρετεί το νέο Erasmus και οι φοιτητές θα μπορούν να ακολουθούν και άλλα μη συναφή αντικείμενα. Εκτίμησε ότι οι φοιτητές μας θα αγκαλιάσουν αυτόν τον θεσμό. «Ένας εξαιρετικά επιτυχημένος ευρωπαϊκός θεσμός γίνεται πραγματικότητα για τα ελληνικά πανεπιστήμια, είπε.

Μίλησε για τις σπουδές κατεύθυνσης και την πρακτική άσκηση. Τις χαρακτήρισε δυο εκπαιδευτικές γέφυρες προς το επάγγελμα που θα ακολουθήσει ο κάθε πτυχιούχος. Έτσι, το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει σε μια παγκόσμια εκπαιδευτική τροχιά. Δεν μένει στα στενά όρια ενός γνωστικού αντικειμένου. Θέτει οριζόντια α εργαστήρια και τις βιβλιοθήκες του στο σύνολο των φοιτητών της χώρας.

Οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τις σχολές τους ως μια τετραετή παράταση του σχολικού τους βίου ούτε ως μια μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς πραγματικό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.

Αναφέρθηκε στην απόφαση τα προγράμματα να εγκρίνονται από τα ίδια τα ΑΕΙ και θα το πιστοποιεί η Ανώτατη Αρχή Εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση απελευθερώνει την ακαδημαϊκή δράση από την επιρροή της εκτελεστικής εξουσίας, σημείωσε.

Για τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά είπε ότι θα πιστοποιούνται από τις αρχές της Συγκλήτου και τα ΑΕΙ θα ορίζουν τα δίδακτρα και τις πηγές χρηματοδότησης αλλά και τους διδάσκοντες. Όσον αφορά στο τελικό στάδιο σπουδών εισάγεται στην πατρίδα μας ο θεσμός των βιομηχανικών διδακτορικών.

«Τέλος στη δημιουργία πανεπιστημιακών τμημάτων στα χαρτιά»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και κάλεσε τους πάντες να τοποθετηθούν σε όλα τα άρθρα για να μην διαπιστωθεί μετά ότι υπερψήφισαν τα περισσότερα ενώ είχαν υψώσει τους τόνους της αντιπαράθεσης.

Είπε ακόμα ότι οι επιχειρήσεις της πατρίδας μας με αυτά που αλλάζουν στο Δημόσιο πανεπιστήμιο δεν θα ψάχνουν εκτός για καταρτισμένους επιστήμονες. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα μπορεί να δημιουργεί θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων. Αν κάποιοι έχουν μια ρηξικέλευθη επιχειρηματική ιδέα το πανεπιστήμιο θα μπορεί να σταθεί δίπλα τους και να τους στεγάσει αλλά και να ορίσει συμβούλους καθηγητές.

Όσον αφορά την αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών, τόνισε ότι δεν θα έχει διεκπεραιωτικό χαρακτήρα αλλά θα βαθμολογείται και θα υπάρχει αμοιβή και ασφάλιση.

Τόνισε ακόμα ότι εισάγονται φίλτρα αξιοκρατίας γιατί και οι καθηγητές μας θα πρέπει να αποτελούν ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Έτσι, όπως σημείωσε θα καταργηθεί η ευνοιοκρατία και αυτό θα αφορά και τους εκλέκτορες. Θα υπάρχει επίσης σχέδιο ετήσιων προσλήψεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των τμημάτων.

Παράλληλα θα απλουστευθούν οι μετακινήσεις για ερευνητικά προγράμματα και θα καθοριστεί το καθεστώς παράλληλης απασχόλησης σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Επίσης αλλάζει ριζικά ο τρόπος δημιουργίας νέων πανεπιστημιακών μονάδων. «Δεν υπάρχει χειρότερο παράδειγμα εκμαυλισμού της κοινωνίας από τη μαζική δημιουργία που αποφάσισε πριν φύγει. Τμήματα που φτιάχτηκαν στα χαρτιά χωρίς πόρους χωρίς σκοπιμότητα χωρίς βιωσιμότητα. Από την πρώτη στιγμή, είπε είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη δημιουργία 37 τμημάτων. Θα δημιουργηθεί ένας νέος ακαδημαϊκός χάρτης που θα είναι πιο ορθολογικός», τόνισε.

Το πανεπιστήμιο αποδεσμεύεται από γραφειοκρατικά και ιδεολογικά βαρίδια

Περιγράφοντας πώς θα εκλέγονται οι διοικήσεις των ΑΕΙ αλλά και πώς θα εκλέγονται οι εκπρόσωποι των φοιτητών σε αυτά είπε ότι αποστολή του συμβουλίου φοιτητών θα είναι να εισηγείται στη διοίκηση θέματα που τους αφορούν. Αυτό δεν έχει σχέση με τις φοιτητικές εκλογές, ξεκαθάρισε.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ακόμα ότι αναβαθμίζονται τα κέντρα επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης αλλά και τα κέντρα διαχείρισης της περιουσίας των ιδρυμάτων. Η ίδρυση πανεπιστημιακών μονάδων περνάει από το υπουργείο στην Σύγκλητο. Επίσης στην Ελλάδα θα διδάσκουν και επισκέπτες καθηγητές από το εξωτερικό και αφορά και Έλληνες καθηγητές που διαπρέπουν εκτός συνόρων.

Προβλέπονται επίσης κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης με δωρεάν πρόσβαση σε κάθε φοιτητή και ειδική μέριμνα για φοιτητές με αναπηρίες. Το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει αποδείξει ότι έχει τεράστιες δυνατότητες παρά τα προβλήματα. Αυτό, όπως είπε συμβαίνει χάρη στο μεράκι των ανθρώπων του και την στήριξη από τις οικογένειές τους.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ακόμα ότι τα εκατοντάδες άρθρα αντιμετωπίζουν και την επιτάχυνση αναγνώρισης τίτλων σπουδών από ξένα πανεπιστήμια.

Αναφέρθηκε ακόμα στο ολοήμερο σχολείο που θα λειτουργεί έως τις 17:30 το απόγευμα.

Ως βασική στόχευση χαρακτήρισε την αποδέσμευση του πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά και ιδεολογικά βαρίδια.

Σκληρή επίθεση σε Τσίπρα: Φέρτε τον αρχηγό σας εδώ να αντιπαρατεθούμε αντί να κρύβεται από το κοινοβούλιο

Τα πανεπιστήμια δεν υπάρχουν μόνο για να τυπώνουν πτυχία, είπε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση. Τους κάλεσε να πάρουν θέση αν θα είναι στην όχθη της καθήλωσης ή του εκσυγχρονισμού., Εσείς θέλετε να μην αλλάξει τίποτα αλλά η δεύτερη απαιτεί νέα γνώση που θα οδηγήσει σε επαγγελματική σταδιοδρομία.

Απέναντι σε αυτές τις απλές αλήθειες αντιπαρατίθενται ως τώρα μόνο κραυγές και σιωπές. Είστε με το ελληνικό Erasmus ή όχι; Συμφωνείτε ή διαφωνείτε να μεταφερθούν αρμοδιότητες από το υπουργείο τις Σχολές. Είστε με ένα εξωστρεφές αυτόνομο αυτοδύναμο πανεπιστήμιο ή όχι; Ήταν μερικά από τα ερωτήματα που έθεσε ο πρωθυπουργός. Είπε ακόμα ότι περίμενε απαντήσεις από τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ και διερωτήθηκε: που είναι ο κ. Τσίπρας σήμερα; Θα σας πω γιατί δεν είναι εδώ γιατί αν ήταν εδώ θα έπρεπε να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη. Θα έρθει όμως ε; Δεν μπορεί να μην έρθει και αναρωτιέμαι αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει ο ίδιος μια προσωπική συγνώμη από την ίδια την υπουργό Παιδείας. Αυτό που είδαμε χθες δεν ήταν ένα μεμονωμένο φαινόμενο. Ο Βερναρδακισμός είναι Πολακισμός είναι εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής. Δυστυχώς δεν εκπορεύεται από εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας στο κόμμα σας Είναι το διαβόητο ηθικό πλεονέκτημα. Να μην ξεχνάμε ότι πριν από τις αθλιότητες Βερναρδάκη είχαν προηγηθεί και άλλες αθλιότητες. Αναφέρθηκε στον κ. Φίλη που την είχε αποκαλέσει Ηρώδη. Όλα αυτά από ένα κόμμα που μιλά για την ποιότητα του δημοσίου διαλόγου και της ενημέρωσης επειδή το είπαν κάποιοι ρεπόρτερ χωρίς σύνορα και την ίδια ώρα υπήρξε χυδαιότητα χωρίς σύνορα καθώς έμπαιναν βόμβες σε έναν σταθμό ο οποίος κατέκρινε τις δηλώσεις Βερναρδάκη. Φέρτε τον αρχηγό σας εδώ να αντιπαρατεθούμε αντί να κρύβεται από το κοινοβούλιο.