Τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, αναδεικνύουν με κοινή Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, ο τομεάρχης και ο αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Χαρίτσης και Χάρης Μαμουλάκης αντίστοιχα, με την συνυπογραφή 30 Βουλευτών του κόμματος.
Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, παρά τις υπερφίαλες υπουργικές ανακοινώσεις στη Βουλή περί μείωσης της γραφειοκρατίας και επιτάχυνσης των διαδικασιών, αλλά και την δημοσίευση σε ΦΕΚ του σχετικού νόμου από τις 4 Φεβρουαρίου, ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή ο αναπτυξιακός νόμος. Ταυτόχρονα, κανείς δεν γνωρίζει το ποσό κατά είδος ενίσχυσης που θα χορηγείται ανά καθεστώς, την κατανομή του ετήσιου ποσού ενίσχυσης στις Περιφέρειες και στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων, καθώς και τις διαδικασίες που πρέπει να διενεργηθούν υποχρεωτικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων (Π.Σ.-Αν).
Όπως τονίζουν οι κ.κ. Χαρίτσης και Μαμουλάκης, «την ώρα που η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα δοκιμάζεται σκληρά από την «ρήτρα Μητσοτάκη» στο ρεύμα, αλλά και την εξανεμισμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού, οι επιχειρήσεις στη χώρα ακόμα περιμένουν την ενεργοποίηση των 13 καθεστώτων ενίσχυσης του Αναπτυξιακού Νόμου. Οι δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών στη Βουλή αποδεικνύονται για μια ακόμη φορά χωρίς αντίκρισμα και η κυβερνητική «επιτελικότητα» λειτουργεί ξανά ως τροχοπέδη στην όποια προοπτική μπορεί να αναπτυχθεί με τα δεδομένα που η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει επιβάλει στην ελληνική οικονομία.
Περιμένουμε απαντήσεις από Κυβέρνηση, ειδικά τώρα όπου οι κυβερνητικές προβλέψεις για ρυθμό ανάπτυξης αναμένεται να περιοριστούν στο 3% έναντι στόχου 4,5% και ο πληθωρισμός σε μέσα επίπεδα να διαμορφωθεί κοντά στο 5,5%, όταν ο προϋπολογισμός έχει ψηφιστεί με παραδοχή για μέσο εναρμονισμένο δείκτη 0,8%:
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για τις προβλεπόμενες αποφάσεις προκήρυξης και ποια συγκεκριμένα από τα 13 καθεστώτα ενισχύσεων θα αφορούν; Πότε θα τεθεί σε ισχύ ο αναπτυξιακός νόμος; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων και πότε αναμένεται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία; Έστω και τώρα, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων οφείλει να λειτουργήσει με γνώμονα το συμφέρον της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στο σύνολό της και όχι ως εκπρόσωπος ελάχιστων, εκλεκτών ολιγοπωλίων».