Σε ένα μήνα θα είναι έτοιμο το μοντέλο του υπουργείου Υποδομών πάνω στο οποίο θα κληθούν σε επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων οι παραχωρησιούχοι των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων αλλά και οι δανείστριες τράπεζες, δήλωσε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
Βασικός του στόχος θα είναι η μείωση των διοδίων και η διευκόλυνσης της τοπικής κυκλοφορίας. Ο υπουργός μίλησε για την καθιέρωση ενός συστήματος που θα συναρτά τη διάρκεια της παραχώρησης και το ύψος των διοδίων με τη συχνότητα των διελεύσεων. Δεν μπορεί, είπε, να προβλέπεται εκ των προτέρων να διαρκεί η παραχώρηση για 35 έτη, όπως γίνεται σήμερα.
Μιλώντας το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό «MEGA» ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε ότι δεν είναι επιλογή της Κυβέρνησης η καταγγελία των υφιστάμενων συμβάσεων γιατί το κόστος της ολοκλήρωσης των πέντε αυτοκινητοδρόμων θα είναι μεγαλύτερο.
Για τις ιδιωτικοποιήσεις στον χώρο του υπουργείου του (Περιφερειακά αεροδρόμια, ΤΡΕΝΟΣΕ ) είπε ότι θα προχωρήσουν όσες έχουν οριστικοποιηθεί οι συμβάσεις τους, ενώ για τις υπόλοιπες, τόνισε ότι το υπουργείο θα τις ξαναδεί με στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή του δημοσίου. Παρέπεμψε δε στη συνολική διαπραγμάτευση που βρίσκεται σε εξέλιξη. Τόνισε ακόμη ότι έχει στρατηγικό στόχο τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, κάτι σαν μία Εγνατία Οδό των Σιδηροδρόμων, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης ο κ. Σπίρτζης είπε ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η εξαγγελία Σαμαρά για WiFi σε όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα αυτό ήταν πιλοτικό για έξι μήνες και εφαρμόστηκε σε κάποιους δήμους και τώρα δεν υπάρχει τρόπος φύλαξης των εγκαταστάσεων. Εμείς, είπε, δεν θα συμβάλουμε στο πλιάτσικο της περιουσίας του δημοσίου. Τέλος κάλεσε τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να επενδύσουν στην ανάπτυξη και επέκταση του γρήγορου Ιντερνετ.