Για την πορεία των έργων που πραγματοποιούνται ή δρομολογούνται στη Θεσσαλονίκη μίλησε, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ενόψει των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης το Σάββατο.
«Εμείς έχουμε δεσμευτεί να μην εγκαινιάσουμε μουσαμάδες και μία διαφορά της δικής μας παράταξης με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι εμείς όταν λέμε κάτι παρουσιάζουμε χρονοδιάγραμμα και παρουσιάζουμε και χρηματοδοτικό μοντέλο» δήλωσε χαρακτηριστικά το μέλος της κυβέρνησης μιλώντας στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών. «Σε λίγα χρόνια η συμπρωτεύουσα θα είναι μία πολύ διαφορετική πόλη. Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί εδώ και χρόνια μία κωμικοτραγική ιστορία στην ελληνική πραγματικότητα. Τα χρονοδιαγράμματα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από το γεγονός ότι κάθε τρεις και λίγο γινόταν μία προσφυγή. Θα ήμασταν έτοιμοι τον Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2023 για να λειτουργήσει, ωστόσο η προσφυγή όμως που έγινε για τα αρχαία της Βενιζέλου στο Σ.τ.Ε. μας καθυστέρησε ένα χρόνο. Πρέπει να αφήσουμε τη διχόνοια, τη μιζέρια και την πολιτική αντιπαράθεση, διότι εάν το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2023- αρχές 2024, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πει: Παιδιά κοιτάξτε, πάρα πολύ απλά, έχετε μπει σε τρεις προγραμματικές περιόδους, μας κοροϊδεύετε. Δεν μας φέρνετε όλα τα ωραία λεφτά που έχετε πάρει πίσω;» τόνισε με νόημα. Υπογράμμισε δε ότι «και την αρχαία κληρονομιά πρέπει να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε. Και πρέπει όμως και μπορούμε να έχουμε ένα σύγχρονο Μετρό στην πόλη που θέλουμε να αναδείξουμε στην πρωτεύουσα της περιοχής».
Αναφέρθηκε δε στην επανατοποθέτηση των αρχαίων που έχει ξεκινήσει στην Αγίας Σοφίας, η οποία δείχνει και τη διαδικασία που έχει αποφασιστεί και για το σταθμό Βενιζέλου. «Η επανατοποθέτηση αρχαίων έχει γίνει και στην Αθήνα και στο εξωτερικό. Μπορούμε να έχουμε και αρχαία και Μετρό. Το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με την εξαίρεση της Βενιζέλου, όπου είχαμε όλες αυτές τις προσφυγές, αλλά και εκεί θα προχωρήσουμε γρήγορα. Σιγά -σιγά οι πλατείες που ήταν γεμάτες λαμαρίνες αποδίδονται πίσω στους Θεσσαλονικείς. Το έργο έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που γίνονται δοκιμαστικές λειτουργίες» σημείωσε.
Καραμανλής: Ανανεώνεται ο στόλος του ΟΑΣΘ
Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το μέλος της κυβέρνησης είπε πως ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ έχει ανανεωθεί κατά 95%. «Ο ΟΑΣΘ δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν ένα χρόνο πριν», δήλωσε, συγκρίνοντας όχι μόνο με το 2019 και την κατάσταση που παρέδωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και με τις επιδόσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ πέρυσι. Προανήγγειλε ότι σε λίγο καιρό θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και αναφέρθηκε στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στο leasing.
Ερωτηθείς για τυχόν παράπονα από τους βουλευτές και τα στελέχη της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι αναγνωρίζουν το πολύ σημαντικό έργο που γίνεται. «Πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Στη ΝΔ έχουμε και μία τάση να αυτομαστιγωνόμαστε. Τα στελέχη και οι βουλευτές μας δίνουν ένα πολύ μεγάλο αγώνα για να προωθήσουν το κυβερνητικό έργο. Το πιο σημαντικό είναι ότι Θεσσαλονίκη μέρα με την ημέρα αλλάζει. Η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια δεν θα έχει καμία σχέση με τη σημερινή εικόνα, με το Μέτρο σε λειτουργία, περισσότερα λεωφορεία, ένα σύγχρονο αεροδρόμιο» πρόσθεσε.
«Έχουμε αυξήσει τα λεωφορεία στην Αθήνα κατά 50%»
Αναφερόμενος στην προσπάθεια που γίνεται για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και στην Αθήνα, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο στόλος έχει αυξηθεί κατά 50%, δηλαδή πραγματοποιούνται 3.000 παραπάνω δρομολόγια ημερησίως. Επισήμανε ότι «ιδίως στις πυκνοκατοικημένες συνοικίες του κέντρου της πρωτεύουσας τα λεωφορεία leasing έχουν αλλάξει την εικόνα» και υπενθύμισε ότι μετά από πολλά χρόνια έγιναν 650 προσλήψεις.
Τέλος, αναφέρθηκε στον μεγάλο διαγωνισμό για την αγορά λεωφορείων, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση προχωρά με πολύ μεγάλη προσοχή σεβόμενη τα λεφτά των φορολογούμενων. «Δεν θα ακούσετε ποτέ από κανέναν υπουργό της κυβέρνησης, πόσο μάλλον από εμένα, να εξαγγέλλουμε διαγωνισμούς χωρίς να έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση. Διότι παλαιότερα είχε γίνει μία σπέκουλα για διαγωνισμούς, που βγήκαν στον αέρα, αλλά ποτέ δεν υπήρχαν τα χρήματα για να αγοράσουμε αυτά τα λεωφορεία. Σήμερα έχουμε βρει αυτά τα λεφτά και προχωράμε» είπε, ενώ κληθείς να σχολιάσει τον ανασχηματισμό και όσα έγιναν με τον κ. Αποστολάκη, είπε πως «μου έμεινε από αυτή την ιστορία η εμμονή της αξιωματικής αντιπολίτευσης να βλέπει τα πάντα με μικροκομματική λογική και με εμπάθεια. Νομίζω όμως ότι έχουμε πάει παρακάτω. Για δεν την υπουργοποίηση του Χρήστου Στυλιανίδη, με ενόχλησε η πολιτική κριτική που διατυπώθηκε, λες και η Κύπρος δεν αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνισμού. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο κ. Στυλιανίδης είχε χειριστεί ζητήματα κλιματικής αλλαγής και διαχείρισης κρίσεων. Ο κ. Μητσοτάκης, ο πρωθυπουργός της χώρας, δεν τον επέλεξε για υπουργό Εξωτερικών, τον επέλεξε για ένα πολύ συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο».