Στο τρίτο lockdown και στις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης, αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός επρόσωπος του ΚΙΝΑΛ Κώστας Σκανδαλίδης στην Ολομέλεια τη δεύτερη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο κ. Σκανδαλίδης χαρακτηριστικά είπε πως «σήμερα είναι μια δύσκολη ημέρα». «Νομίζω πως οι οραματικές ομιλίες, οι γενικές διακηρύξεις, απολογισμοί για ολοκληρωμένες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές -που είναι αδιόρατες ακόμα και με το μικροσκόπιο-, δεν έχουν θέση σε μια πραγματικότητα που είναι σκληρή και εκδικείται κάθε τέτοια πρόθεση και κάθε τέτοια διάθεση» ανέφερε.
Για την εξαγγελία του τρίτου γενικευμένου lockdown είπε ότι «θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την κοινωνική μας ζωή και την οικονομία της χώρας» και καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι «δυστυχώς, οι επιλογές σας είναι τραγικές και κονταροχτυπιούνται με τη συγκυρία που όλοι μας βιώνουμε. Είναι παράλογες, άκαιρες, αναποτελεσματικές και το χειρότερο είναι πως υπαγορεύονται από τις δημοσκοπικές σας επιδόσεις και τις επικοινωνιακές σας ανάγκες». «Πιστεύω» είπε ότι «έχετε έλλειψη αίσθησης της πραγματικότητας και της τραγικότητας των στιγμών».
«Εφαρμόζετε πολιτική του ράβε-ξήλωνε και αυτό το βαφτίζετε μεταρρύθμιση»
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο και τις διατάξεις που αφορούν την εισαγωγή στα ΑΕΙ, παρατήρησε πως «οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξ αντικειμένου εφέτος έχουν ελλιπή εκπαίδευση, με λειψές γνώσεις σε μία τραγικά δύσκολη χρονιά» και αναρωτήθηκε πώς θα διαλέξουν σχολή, με νέους αλγόριθμους, με βάση εισαγωγής και πώς θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους.
«Εφαρμόζετε» είπε «πολιτική του ράβε-ξήλωνε και αυτό το βαφτίζετε μεταρρύθμιση» και πρόσθεσε πως για να γίνει μια μεταρρύθμιση θα έπρεπε να είχαμε πιάσει «το νήμα ξανά από τον ν. 4009/2011, τον νόμο που ο σημερινός πρωθυπουργός χαρακτήρισε τότε “γενναίο βήμα προς τα εμπρός” και που οι μετέπειτα κυβερνήσεις έθεσαν στο περιθώριο δυστυχώς». Κάτι τέτοιο, όμως θα απαιτούσε «βαθιές τομές και χρόνο, που έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τις επικοινωνιακές προτεραιότητες και τις ανάγκες μιας εξουσίας».
Χαρακτήρισε «απορρύθμιση» ότι ένας αποτυχών φοιτητής να μπορεί να πληρώσει, κατά κανόνα, «ένα υποβαθμισμένο κολλέγιο για να πάρει εύκολα ένα πτυχίο αναντίστοιχο με τις πραγματικές του γνώσεις και θα ανταγωνιστεί στην αγορά εργασίας, αφού θα έχει πτυχίο ισότιμο με βάση την πολιτική σας, με το δημόσιο πανεπιστήμιο».
Σχετικά με το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων είπε πως «κατά τη γνώμη μου το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων είναι ένας μύθος, όταν για κάθε απόφαση που πρέπει να πάρει το ελληνικό πανεπιστήμιο, είτε είναι μεγάλο είτε είναι μικρό, πρέπει να πάρει την έγκριση του υπουργείου Παιδείας».
Όσον αφορά την πανεπιστημιακή αστυνομία, αφού σημείωσε πριν ένα χρόνο ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι στα πανεπιστήμια δεν έχει θέση ούτε η αστυνομία ούτε η ανομία τόνισε ότι «σήμερα την εγκαθιδρύετε μετά βαΐων και κλάδων στα πανεπιστήμια». Υπογράμμισε επίσης πως «ο νόμος για το άσυλο δεν ήταν η πανάκεια και δεν έλυσε τα προβλήματα».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ αναγνώρισε πως υπάρχει βία και ανομία στα πανεπιστήμια, όπως και στρέβλωση στη σχέση καθηγητών και παρατάξεων, σημειώνοντας ότι «θα πρέπει να σκύψουμε στο πρόβλημα στην ουσία του» και «να διαμορφώσουμε όρους εθνικής συνεννόησης, να αξιοποιήσουμε τα θετικά και να ανατρέψουμε τα αρνητικά» και όχι με λύσεις «με το σπαθί του Αλέξανδρου».
Ο χώρος της παιδείας, είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, «είναι ο κατεξοχήν χώρος που τραυματίστηκε από αυταρχικές και αποσπασματικές πολιτικές. Είναι ο χώρος που απαιτεί εδώ και τώρα μια μακρόπνοη και συμφωνημένη στρατηγική. Εμείς ως Κίνημα Αλλαγής έχουμε κάνει συγκεκριμένη και ρεαλιστική πρόταση: Να δημιουργήσουμε μέσα στο πανεπιστήμιο αυτοτελή υπηρεσία φύλαξης και προστασίας, με αξιοκρατική επιλογή και εκπαίδευση του προσωπικού της, που θα υπάγεται στις πρυτανικές αρχές. Να συνεργάζεται με τις αστυνομικές και τις λοιπές δημόσιες αρχές και υπηρεσίες για την αμελλητί πρόληψη και καταστολή εγκληματικών ενεργειών βάσει συγκεκριμένου πρωτοκόλλου. Να κατοχυρωθεί η είσοδος και η έξοδος προσώπων με την επίδειξη της ταυτότητας.
Ένα πανεπιστήμιο που για να ορίσει τα πειθαρχικά του όργανα αποφασίζει και διατάζει ο υπουργός Παιδείας, που για να προστατέψει τον χώρο του εντέλλεται ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, δεν είναι αυτοδιοικούμενος θεσμός, αλλά είναι υπηρέτης κυβερνητικών εντολών. Είναι αδύνατο για λόγους αρχής να συμφωνήσουμε σε τέτοιο και τόσο βήμα οπισθοδρόμησης για αυτόν τον κρίσιμο θεσμό για την πορεία και το μέλλον του τόπου».