Τη δημιουργία Διεθνούς Ναυτιλιακού Κέντρου Πειραιά, το οποίο θα αναπτυχθεί στα πρότυπα του City του Λονδίνου, προαναγγέλλει ο υποψήφιος δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, ως μέσο προσέλκυσης ναυτιλιακών εταιρειών και για τη στήριξη όλων των συναφών επιχειρήσεων. Παράλληλα, όπως λέει στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική», θα επιδιώξει διεθνείς επαφές ώστε ο Πειραιάς να καθιερωθεί ως λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας.
«Έχουμε σχεδιάσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του προγράμματός μας, ώστε να αρχίσει η συστηματική προσπάθεια για την επιστροφή της ανάπτυξης και τη δημιουργία νέων, βιώσιμων θέσεων εργασίας στον Πειραιά», τονίζει ο κ. Μώραλης στη συνέντευξή του.
Επισημαίνει ότι ο Πειραιάς είναι απολύτως συνδεδεμένος με τη θάλασσα λέγοντας χαρακτηριστικά: «εκεί βρίσκεται η δύναμή του. Από εκεί μπορεί να αντλήσει δουλειές. ανάπτυξη, ευημερία. Στον τομέα της ναυτιλίας, της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να αξιοποιήσουμε αυτή τη μακραίωνη σχέση, ώστε να δείξουμε στον υπόλοιπο κόσμο τις δυνατότητες του Πειραιά και των Πειραιωτών και να αποκομίσουμε τα μεγάλα οφέλη που η πόλη δεν μπόρεσε να έχει στο παρελθόν».
Για τη βελτίωση της καθημερινότητας των Πειραιωτών ο Γιάννης Μώραλης ανέφερε οκτώ τομείς: τη βελτίωση της καθαριότητας, τον εκσυγχρονισμό της Αγοράς, τις παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό και τη στάθμευση, τις αναπλάσεις σε όλη την πόλη, τη δημιουργία χώρων πρασίνου, την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τη δημιουργία χώρων για τα παιδιά και τον σχεδιασμό ενεργειών για να βελτιωθεί η ζωή σε κάθε γειτονιά του Πειραιά.
Για το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα των κατοίκων του Πειραιά, την ανεργία, ο υποψήφιος δήμαρχος έχει σχεδιάσει μία σειρά δράσεων για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, από τις οποίες θα προκύψουν βιώσιμες νέες θέσεις εργασίας.
«Θα στεγάσουμε 100 νεοφυείς επιχειρήσεις με έμφαση στην καινοτομία, ενώ θα στηρίξουμε με προγράμματα, όπως την απαλλαγή από δημοτικά τέλη, τις υφιστάμενες επιχειρήσεις, ώστε να προσλάβουν ανέργους», λέει ο Γιάννης Μώραλης.
Τονίζει χαρακτηριστικά ότι παρά το «πάγωμα» των δημοτικών τελών, ο Πειραιάς παραμένει η δεύτερη πιο ακριβή πόλη στην Ελλάδα
Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό υποστηρίζει ότι οι πρόσφατες μονοδρομήσεις έφεραν σύγχυση και ο σχεδιασμός της διαδρομής του Τραμ έγινε χωρίς ουσιαστική ενημέρωση των Πειραιωτών.
Για τη βελτίωσή του ο συνδυασμός «Πειραιάς Νικητής» θα ενσωματώσει τη λειτουργία του Τραμ με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετεί και να μην φέρνει περισσότερα προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων.
Για τα οικονομικά του δήμου ο Γιάννης Μώραλης κατηγορεί την απερχόμενη αρχή του Βασίλη Μιχαλολιάκου για «αδιαφάνεια, έλλειψη στρατηγικής και σκέψης για το πώς ο δήμος μπορεί να στηρίξει τα ευάλωτα άτομα και τους επιχειρηματίες της πόλης».
Σημειώνει ότι με έμφαση στη διαφάνεια θα εισαγάγει τις Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες, ενώ στην ιστοσελίδα του δήμου οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο την πορεία των εσόδων και των εξόδων του.