Ο γενικός γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σε σημερινή του ομιλία στον ΟΛΠ, σε εκδήλωση των Τομεακών Οργανώσεων Βιομηχανίας-Μεταφορών της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής, επισήμανε ότι η «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική» για τη ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ συνδυάζεται απόλυτα με την αντιλαϊκή «Στρατηγική Ευρώπη 2020» και τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, επισημαίνοντας ότι τα βασικά στοιχεία της πολιτικής της ΕΕ στις θαλάσσιες μεταφορές είναι:
– Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωενωσιακών επιχειρηματικών ομίλων, με νέα προνόμια και αλλαγές στο κοινοτικό και διεθνές εμπορικό νομοθετικό πλαίσιο, προκειμένου να ξεπεραστούν εμπόδια στην ελεύθερη κίνηση του κεφαλαίου, να ενισχυθεί η πορεία συγκεντροποίησης.
– Συνδυασμένη πολιτική σε όλους τους τομείς, προς όφελος των κοινοτικών μονοπωλιακών ομίλων, όπως: Μεταφορές, λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτιλιακός εξοπλισμός, πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, αλιεία, ιχθυοκαλλιέργειες, τουρισμός κ.ά.
Ο κ. Κουτσούμπας τόνισε ότι η ναυπηγική βιομηχανία στην ΕΕ σημαδεύεται από την ολομέτωπη επίθεση κατά των εργαζομένων, με παράλληλη συνέχιση της επιδότησης προς όφελος των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων στα ναυπηγεία της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Φινλανδίας, που κατέχουν σχεδόν το σύνολο της παγκόσμιας ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων, με παραγγελίες για 22 κρουαζιερόπλοια, αξίας 11,22 δισ. ευρώ για την περίοδο 2012 – 2016.
Πρόσθεσε ότι επιδιώκεται ο πλήρης έλεγχος ναυπήγησης πολεμικών και εμπορικών πλοίων από ελάχιστο αριθμό επιχειρηματικών μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται βασικά στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Φινλανδία.
Ανέφερε ότι η ενσωμάτωση της Ελλάδας στην ΕΕ και η πολιτική των αστικών κυβερνήσεων οδήγησαν τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε πορεία διάλυσης, με οδυνηρές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων και των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, την ώρα που, όπως σημείωσε, οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι απολαμβάνουν μεγάλα προνόμια από το αστικό κράτος, κτίζουν εκατοντάδες καράβια στα ασιατικά ναυπηγεία.
Επισήμανε ότι η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά έγινε με τις ευλογίες της ΕΕ, και με τις ίδιες ευλογίες, υποστήριξε, δρομολογείται η παραπέρα ιδιωτικοποίησή του, ενώ αναφερόμενος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σημείωσε ότι είναι στα πρόθυρα του «λουκέτου», προσθέτοντας πως «δεν μας εφησυχάζει η προχθεσινή ανακοίνωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας».
Υπογράμμισε ότι αναμένεται αναλυτικότερη ενημέρωση στην επιτροπή της Βουλής την Πέμπτη, επισημαίνοντας, ωστόσο, «απ’ ό,τι φαίνεται από την πρώτη ενημέρωση, η λύση που συμφωνήθηκε αφορά μόνο το θέμα της παραλαβής των υποβρυχίων, δεν διασφαλίζει τα ναυπηγεία, που οδηγούνται σε απαξίωση και καταβαράθρωση στο πλαίσιο της ΕΕ, ενώ τσακίζονται οι εργαζόμενοι σε αυτά».
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει τι θα γίνει με τις άλλες δραστηριότητες των ναυπηγείων και το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους, με τους εργαζομένους και τα δικαιώματά τους.
Αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, υπογράμμισε ότι «μόνη κρυστάλλινη θέση είναι αυτή του ΚΚΕ που λέει χωρίς καμιά ταλάντευση για λιμάνια και ναυπηγεία αποκλειστικά λαϊκή περιουσία».
Ο κ. Κουτσούμπας τόνισε ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη θα πατήσει πάνω στα ερείπια των εργατικών-λαϊκών δικαιωμάτων, κάλεσε τον λαό σε αγωνιστική ετοιμότητα «για τα χειρότερα που είναι μπροστά», ενώ αναφερόμενος στα ζητήματα των νέων ανατροπών σε εργασιακές σχέσεις, ασφαλιστικό και ταμεία, προειδοποίησε την κυβέρνηση «να μη διανοηθεί να προχωρήσει σε τέτοιες ανατροπές, στην αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου και στην ουσιαστική απαγόρευση του δικαιώματος στην απεργία».
Σημείωσε ότι αυτές οι απαιτήσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν όσο υπάρχει ΕΕ και καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης, που «υποστηρίζουν και η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα, παλιά ή νεόκοπα».
Εκτίμησε ότι η παραπέρα ανάπτυξη της λιμενικής δραστηριότητας στον Πειραιά θα ενισχύσει την κερδοφορία των επιχειρήσεων και την τάση συγκέντρωσης στους διαφόρους κλάδους δραστηριοτήτων, ενώ οι όποιες θέσεις εργασίας δημιουργηθούν, συμπλήρωσε, θα στηρίζονται σε βάρβαρους όρους εκμετάλλευσης.
Πρόσθεσε ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν υπογράψει στην ΕΕ για όλες τις αντεργατικές ρυθμίσεις και υλοποιούν με σφοδρότητα την αντιλαϊκή πολιτική, ενώ, συνέχισε, οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να τρέφουν καμία αυταπάτη για τον ΣΥΡΙΖΑ που «όχι μόνο υπηρετεί με συνέπεια την πολιτική της ΕΕ, αλλά γίνεται και όχημα για να περάσουν οι αντεργατικές θέσεις μέσα στο λαό, να θέσουν οι εργάτες την πάλη τους κάτω από ξένη σημαία».
Ο κ. Κουτσούμπας επέκρινε επίσης τον ΣΥΡΙΖΑ ότι κρύβει πως έχει ψηφίσει την Έκθεση του 2008 της ΕΕ για την «ευρωπαϊκή πολιτική στα λιμάνια», ότι λέει ψέματα για την κατάσταση που επικρατεί στα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια της Ευρώπης και ότι υιοθέτησε επιχειρήματα μερίδας εργοδοτών πως για την ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη φταίνε τα ταξικά συνδικάτα.
«Στη ΝΔ, στο ΠΑΣΟΚ, αλλά και στο ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει να χρεωθεί και η πολιτική που εφαρμόζουν οι εκλεκτοί τους δήθεν “ακομμάτιστοι”, “ανεξάρτητοι”, “υπερκομματικοί” δήμαρχοι και στον Πειραιά. Τα έργα και οι ημέρες τους αποδεικνύουν ότι η αντιλαϊκή πολιτική είναι ενιαία από το ευρωκοινοβούλιο μέχρι το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο και εδώ στον Πειραιά» πρόσθεσε, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι «έχουν συμφωνήσει στον αποκλεισμό όλου του θαλάσσιου μετώπου από τον Πειραιά ως το Πέραμα».
«Το ΚΚΕ δεν μπαίνει στο παζάρι της διαπραγμάτευσης για το πόσα θα χάσουν οι εργαζόμενοι, για το πιο ποσοστό από τη δημόσια περιουσία θα παραδοθεί στα μονοπώλια. Αντιπαλεύει με συνέπεια κάθε ιδιωτικοποίηση, με οποιαδήποτε μορφή και εάν έρχεται» διεμήνυσε ο κ. Κουτσούμπας, τονίζοντας ότι το ΚΚΕ απευθυνόμενο στον λαό που υποφέρει και με βασική προϋπόθεση την ενίσχυσή του, λέει πως μπορεί ο λαός να εμποδίσει αντεργατικές, αντιλαϊκές εξελίξεις, πως μπορεί να αλλάξει τον συσχετισμό υπέρ των ταξικών δυνάμεων, πως μπορεί να δυναμώσει σήμερα μια ισχυρή εργατική λαϊκή αντιπολίτευση που θα βάλει τη σφραγίδα της στις εξελίξεις, θα ανοίξει τον δρόμο για γενικότερες ανατροπές.