Αν οι Βρυξέλλες θέσουν μεγάλους και μη ανταγωνιστικούς φόρους στη ναυτιλία, δεν θα χάσει κάποιο κράτος, αλλά συνολικά η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απολέσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος επισκέπτεται την Κύπρο, πήρε μέρος στη Λευκωσία, σε συνάντηση τριμερούς συνεργασίας σε θέματα ναυτιλίας, με τους υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών της Μάλτας, Τζόε Μίζι και Συγκοινωνιών και Υποδομών της Κυπριακής Δημοκρατίας, Τάσο Μητσόπουλο. Μετά τη συνάντηση, οι υπουργοί έγιναν δεκτοί από τον κύπριο Πρόεδρο, Νίκο Αναστασιάδη.
Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΜΠΕ σχετικά με την προσπάθεια των Βρυξελλών για φορολόγηση της ναυτιλίας, ο υπουργός σημείωσε πως σήμερα το κέντρο των φορτίων της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι η Ανατολή. Και παραδοσιακά η ναυτιλία, εξήγησε, ακολουθούσε τα φορτία της.
«Εμείς δεν θέλουμε να χάσουμε από την Ένωση, από την Ευρώπη συνολικά, την έδρα αυτών των ναυτιλιακών εταιρειών που προσθέτουν πλούτο, κύρος και δύναμη στην ΕΕ», ανέφερε.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης δήλωσε επίσης, ότι «η Ελλάδα, ως προεδρεύουσα του Συμβουλίου της ΕΕ, έχει θέσει ανάμεσα στις προτεραιότητές της τη θαλάσσια πολιτική τής Ένωσης. Πιστεύουμε, ότι είναι σημαντικό να διατηρηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, να μη υιοθετούνται κανονισμοί που δημιουργούν περιφερειακές πολιτικές και να αντιληφθούν οι Βρυξέλλες, να αντιληφθεί η ευρωπαϊκή γραφειοκρατία ποιο είναι το σημαντικό πλεονέκτημα που έχει η Ευρώπη διατηρώντας έναν πολύ μεγάλο στόλο υπό τη σημαία της με τη διαχείριση των πλοίων».
Αυτή η προτεραιότητα της ελληνικής προεδρίας, επισήμανε, δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί, «αν δεν έχουμε τη συνδρομή των άλλων κρατών μελών που έχουν επίσης ισχυρούς στόλους και νηολόγια, όπως είναι η Κύπρος και η Μάλτα». Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, ανέφερε, θέλουμε να ενδυναμώσουμε τη φωνή όλων των ναυτιλιακών κρατών και «να καταστήσουμε σαφές σε όλη την Ευρώπη, ότι σήμερα, ενώ στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο απασχολούνται περίπου 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι, στην ΕΕ, θα μπορούσε άνετα αυτός ο αριθμός να αυξηθεί στα 7 εκατ. μέχρι το 2020 υιοθετώντας τις κατάλληλες πολιτικές».
Αυτό, όπως είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης, θα προσπαθήσει να πετύχει η ελληνική προεδρία στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών, το Μάιο στην Αθήνα, όπου θα γίνει το «mid-term review»της θαλάσσιας πολιτικής της Ένωσης.
Σε ερώτηση, ποιες είναι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ο κ. Βαρβιτσιώτης, είπε ότι «είναι η λογική των Βρυξελλών που θέλει να υπερ-ρυθμίσει τα πάντα και αντιμετωπίζει τη ναυτιλία ως ένα κομμάτι του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, ενώ η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι ανταγωνιστική με τις υπόλοιπες ναυτιλίες του υπόλοιπου κόσμου. Και αυτή είναι μια διαφορά φιλοσοφίας που πρέπει να αντιληφθούν στις Βρυξέλλες».
Ο κύπριος υπουργός, Τάσος Μητσόπουλος, είπε ότι στην τριμερή συνάντηση οι υπουργοί συμφώνησαν να εντείνουν τη συνεργασία τους και να αναβαθμίσουν το συντονισμό τους, προκειμένου να προωθήσουν τα κοινά συμφέροντα εντός και εκτός ΕΕ.
«Η ναυτιλία είναι ένας πολύ ισχυρός κλάδος και για τις τρεις χώρες, είναι στοιχείο ανάπτυξης, δημιουργίας θέσεων εργασίας και για τις τρεις χώρες είναι ζωτικής σημασίας το πώς θα διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα των στόλων και νηολογίων μας, ιδιαίτερα τώρα που την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ έχει αναλάβει η Ελλάδα που είναι μια παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και προσδοκούμε φυσικά στο να ασκήσει την επιρροή της προκειμένου τα κοινά μας συμφέροντα, οι κοινές μας επιδιώξεις να προβληθούν καλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε ο κ. Μητσόπουλος.
Στόχος μας, πρόσθεσε, είναι, αυτή τη συνεργασία να τη διευρύνουμε και με τη συμμετοχή άλλων χωρών που επίσης διαθέτουν ισχυρό στόλο και ισχυρά νηολόγια.
Ο πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης, εξέφρασε ενδιαφέρον και ετοιμότητα να στηρίξει τα θέματα αυτά και στη συνάντηση που θα έχει με τον πρωθυπουργό Ντ. Κάμερον στη Βρετανία, κατέληξε ο κύπριος υπουργός.
Ο μαλτέζος υπουργός ευχαρίστησε για την πρόσκληση της κυπριακής κυβέρνησης και εξέφρασε ικανοποίηση για το γεγονός, ότι η ελληνική προεδρία δίνει έμφαση στις προτεραιότητές της, στα θέματα ναυτιλίας. Πρόσθεσε δε, ότι οι τρεις χώρες επιδιώκουν από κοινού την προστασία της ανταγωνιστικότητας στη ναυτιλία.