Στην ανάγκη ορθολογικότερης διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, απέδωσε ο υφυπουργός Παιδείας, Συμεών Κεδίκογλου την θέσπιση ατομικού παρουσιολογίου και βιβλίου παρουσίας προσωπικού για τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής επί της επίμαχης τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Κεδίκογλου σημείωσε πως με τη ρύθμιση, «θέλουμε να έχουμε καθημερινή αποτύπωση για το πού βρίσκεται ο εκάστοτε εκπαιδευτικός – κάτι που γίνεται άλλωστε με διαφόρους τρόπους για κάθε εργαζόμενο. Η ρύθμιση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά αποσκοπεί στην ορθολογικότερη διαχείριση του προσωπικού».
«Ποιος φοβάται την διαφάνεια; Αντιθέτως: Ερχόμαστε να προστατεύσουμε τον εκπαιδευτικό από κάποιους που λένε πως δεν κάνει σωστά τη δουλειά του» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός.
Ο κ. Κεδίκογλου, τόνισε επίσης πως με την τροπολογία προστίθενται τρεις νέες ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ, ενώ δήλωσε αναρμόδιος να τοποθετηθεί για την – επίσης επίμαχη – αυτοαπογραφή 1349 διοικητικών υπαλλήλων οκτώ ΑΕΙ, υπενθυμίζοντας πως η συγκεκριμένη παράγραφος εισάγεται από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, δεσπόζει στη σημερινή, δεύτερη μέρα συζήτησης των άρθρων του νομοσχεδίου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπου και έχει επισυναφθεί. Πέραν του παρουσιολογίου των εκπαιδευτικών, προβλέπει την δυνατότητα εξάντλησης του υποχρεωτικού ωραρίου τους μέχρι και σε πέντε όμορες σχολικές μονάδες, ενώ θεσπίζει και το δικαίωμα των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να αλλάζουν την περιοχή τοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών εντός των ορίων τους. Η τελευταία παράγραφος της ίδιας τροπολογίας, προβλέπει την υποχρέωση του διοικητικού προσωπικού οκτώ ΑΕΙ να αυτοαπογραφούν επί ποινή αργίας.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου την προηγούμενη Πέμπτη, κατά της τροπολογίας είχαν ταχθεί τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει πως θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία, ενώ επιμέρους επιφυλάξεις είχε εκφράσει ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Θάνος Μωραΐτης. Πιο κατηγορηματικός ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, Απόστολος Κακλαμάνης, είχε δηλώσει πως δεν πρόκειται να την υπερψηφίσει. Σήμερα, η αξιωματική κυρίως, αντιπολίτευση, επιτίθεται με σφοδρότητα κατά της τροπολογίας.
«Φέρνετε, όντως, τρεις νέες ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ. Δεν φέρατε όμως τις ειδικότητες που καταργήσατε στα τεχνικά λύκεια και τις δώσατε στα ιδιωτικά ΙΕΚ» παρατήρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Μαντάς.
Η τροπολογία απειλεί τους διοικητικούς υπαλλήλων των οκτώ ΑΕΙ, πως «αν δεν απογραφείτε θα σας θέσω σε αργία. Αν απογραφείτε θα σας θέσω σε διαθεσιμότητα. Μου θυμίζει εκτελέσεις που καλούν όσους πρόκειται να εκτελεστούν να σκάψουν το λάκκο τους» σχολίασε ο Τάσος Κουράκης.
«Ο κ. Αρβανιτόπουλος διαπράττει πάρα πολλές ανομίες. Η πρώτη ανομία είναι ότι καλεί εργαζόμενους που είναι σε απεργία, να την σπάσουν, να πάρουν τα στοιχεία και να απογραφούν. Η δεύτερη είναι ότι ενώ καταργεί διοικητικούς υπαλλήλους από 8 ιδρύματα, δεν θέτει σε διαθεσιμότητα κανέναν υπάλληλο του Παντείου όπου ήταν καθηγητής – και του Πειραιά που ανήκει στην εκλογική του περιφέρεια» συμπλήρωσε ο κ. Κουράκης.
«Πώς θα πηγαίνει εβδομαδιαίως ο εκπαιδευτικός σε πέντε διαφορετικά σχολεία – και μάλιστα με δικά του έξοδα; Τι θα διδάξει ο εκπαιδευτικός; Αμφιβάλλω αν θα γνωρίσει τα ονόματα των μαθητών του» παρατήρησε η Μαρία Κανελλοπούλου.
«Στα σχολεία υπάρχει ο ψηφιακός server που ζητείται να συμπληρώνεται κάθε ημέρα. Υπάρχει το ωρολόγιο πρόγραμμα. Υπάρχει το απουσιολόγιο, όπου υπογράφει ο καθηγητής. Υπάρχει το βιβλίο ύλης» παρατήρησε ο Γιάννης Αμανατίδης. «Γιατί τότε εισάγεται και το ατομικό παρουσιολόγιο; Διότι προσπαθούν να περάσουν ένα κλίμα ελέγχου και τρομοκράτησης μέσα στα σχολεία» σχολίασε.
Αποστάσεις από την τροπολογία κράτησε από πλευράς Χρυσής Αυγής ο Δημήτρης Κουκούτσης, διακρίνοντας σ’ αυτήν «παραδοχή αποτυχίας λόγω ενός κακού ποσοστού εκπαιδευτικών. Σίγουρα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που εκμεταλλευόμενοι τον συνδικαλισμό έχουν να διδάξουν 20 και 30 χρόνια, αλλά ας μην τους εξισώνουμε όλους».
«Η άρνηση του διοικητικού προσωπικού να απογραφεί είναι αδικαιολόγητη» υποστήριξε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Γκόκας. Ωστόσο, «πρέπει να βρεθεί ο τρόπος για δίκαιη αξιολόγηση και να κατατεθεί στο Σώμα η μεθοδολογία του υπουργείου Παιδείας, να συμπληρωθούν σωστά τα στοιχεία, να αποσυνδεθεί η κινητικότητα από τις απολύσεις, γιατί αυτό είναι το ζήτημα που φέρνει αναταραχές σε κάθε προσπάθεια ρυθμίσεων».