«Η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά είναι το “κλειδί” που θα ξεκλειδώσει μελλοντικές επενδύσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στην πατρίδα μας» υπογράμμισε, από το βήμα των εργασιών του Thessaloniki Summit 2019, που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Αναφερόμενος στην πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κίνα και του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Ελλάδα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια έχουμε, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ανταλλαγή επισκέψεων μεταξύ Ελλάδας – Κίνας σε τόσο υψηλό επίπεδο».
Ο υπουργός τόνισε ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη πιστοποιεί στην πράξη ότι θέλει και επιθυμεί τις επενδύσεις» και πρόσθεσε: «μέσα σε τρεις μήνες εγκρίναμε το αναθεωρημένο master plan στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό τι δείχνει; ότι αυτή η κυβέρνηση στην πράξη θέλει τις επενδύσεις».
Συμπλήρωσε, δε, ότι οι σχέσεις Ελλάδας – Κίνας δεν περιορίζονται στο λιμάνι του Πειραιά. «Και μόνο το άνοιγμα κινεζικών τραπεζών- μιλάμε για την πρώτη και την τέταρτη τράπεζα του κόσμου- πιστοποιεί ότι υπάρχει πολύ μέλλον ακόμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ανέφερε επίσης ότι «η πατρίδα μας συνεργάζεται με όλες τις χώρες, είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συνεννόηση και συνεργασία, που δημιουργεί προστιθέμενη αξία και στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική οικονομία».
Μοχλός ανάπτυξης τα δέκα περιφερειακά λιμάνια
Αναφερόμενος στα περιφερειακά λιμάνια, ο κ. Πλακιωτάκης τα χαρακτήρισε μοχλούς ανάπτυξης για τις τοπικές οικονομίες αλλά και σε εθνικό επίπεδο και σημείωσε ότι «ήδη με το ΤΑΙΠΕΔ είμαστε σε συνεννόηση, προκειμένου μέσα από μελέτες αξιοποίησης, βιωσιμότητας, να μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε τον αναπτυξιακό ρόλο του κάθε λιμανιού ξεχωριστά».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «θα έχουμε πολύ σύντομα νέα για το συγκεκριμένο ζήτημα, θα υπάρξουν διεθνείς διαγωνισμοί, οπότε όλοι είναι ευπρόσδεκτοι. Αυτό που θέλω να πιστοποιήσω είναι ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα λιμάνια».
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ακόμα ότι «τα λιμάνια εντάσσονται στον εθνικό σχεδιασμό των logistics» συμπληρώνοντας πως «προφανώς και συνδέουμε την ανάπτυξη των λιμανιών με την ανάπτυξη του supply chain».
Στρατηγικό πλεονέκτημα της Ελλάδας η ναυτιλία
Ο κ. Πλακιωτάκης είπε πως «η ναυτιλία είναι το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας» σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία «τις τελευταίες δεκαετίες είναι η πρώτη παγκόσμια δύναμη».
Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι θα πρέπει η ελληνική σημαία να καταστεί ανταγωνιστική, κάτι που -όπως είπε- «συνδέεται και με τη ναυτική εκπαίδευση».
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός σημείωσε ότι «υπάρχει δημόσια ναυτική εκπαίδευση αλλά με πολλαπλά προβλήματα» και εξήγησε επ’ αυτού: «ένα μόνο θα σας πω, ότι το 30% των καθηγητών είναι μόνιμοι και το 70% ωρομίσθιοι. Χρειάζεται αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με παράλληλη λειτουργία της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, ό,τι ισχύει, δηλαδή, στα σύγχρονα ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κράτη».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «στόχος είναι το ελληνικό νηολόγιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα», σημειώνοντας πως από τα 5.000 πλοία του ελληνικού στόλου μόνο το 12% έχει ελληνική σημαία. «Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να καταστήσουμε την ελληνική σημαία ανταγωνιστική», ανέφερε χαρακτηριστικά.