Τις ανησυχίες του κλάδου σχετικά με την ασφάλεια, την ποιότητα των καυσίμων και τα θέματα συμμόρφωσης επανέλαβε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας, Γιάννης Πλακιωτάκης, καθώς απομένουν λιγότερο από δύο μήνες για την εφαρμογή των αυστηρότερων ορίων θείου στα καύσιμα των πλοίων.
Μιλώντας στην παγκόσμια ναυτιλιακή διάσκεψη κορυφής στη Σαγκάη, μία ετήσια εκδήλωση που διοργάνωσε ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco, ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την ανάγκη εξεύρεσης πρακτικών λύσεων στα ζητήματα της συμμόρφωσης, με σκοπό την εξασφάλιση του θεμιτού ανταγωνισμού, αλλά και ισότιμων όρων για την παγκόσμια ναυτιλία.
Μιλώντας στο Lloyd’s List, στο περιθώριο της διάσκεψης, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι τα σχόλιά του ήταν μία σκόπιμη προσπάθεια να συγκεντρωθεί ευρύτερη υποστήριξη για μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, όπου η Ελλάδα ήταν συχνά απομονωμένη -τουλάχιστον δημόσια- λόγω της κριτικής που ασκούσε στην πολιτική των αποθειωμένων καυσίμων.
«Έχω εκφράσει τις ανησυχίες μου άμεσα στον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ», ανέφερε ο Γιάννης Πλακιωτάκης και πρόσθεσε: «Του έθεσα το ζήτημα του φυσικού αερίου και τη διαθεσιμότητα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, αλλά δεν έλαβα πειστικές απαντήσεις. Αυτό που διαπίστωσα είναι πως αν πάει κάτι στραβά, δεν υπάρχει εναλλακτικό σενάριο».
«Πρέπει να διασφαλίσουμε την παγκόσμια διαθεσιμότητα συμμορφούμενων καυσίμων και να επιλύσουμε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τις απαιτήσεις συμμόρφωσης, ποιότητας και ασφάλειας για την άμβλυνση των ανησυχιών της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας», δήλωσε απευθυνόμενος στους συνέδρους της διάσκεψης της Cosco, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Από την πλευρά μας», συνέχισε, «προχωράμε στη δημιουργία του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου, που θα μας διασφαλίζει ότι η συμμόρφωση της βιομηχανίας καυσίμων θα είναι πλήρης και απόλυτα συμβατή με τις νέες απαιτήσεις».
Και συμπλήρωσε: «Αναμένουμε ότι όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θα βρουν βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις σχετικά με θέματα συμμόρφωσης, με στόχο τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και για την παγκόσμια ναυτιλία».
Στους διαδρόμους των γραφείων του ΙΜΟ στο Λονδίνο, αλλά και σε αρκετά φόρουμ ανά τον κόσμο, πολλοί είναι αυτοί που εμφανίζονται να συμφωνούν με τις ελληνικές ανησυχίες, αλλά αυτή η ανησυχία δεν αντανακλάται πάντα στις δημόσιες τοποθετήσεις των εκπροσώπων κρατών και οργανισμών.
Μιλώντας στον Lloyd’s List, σε μία σπάνια συνέντευξη που δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, επισήμανε: «Ορισμένες χώρες πρέπει τώρα να εκφράσουν τις αντιρρήσεις. Πρέπει να ξυπνήσουμε μερικούς από τους συναδέλφους μας και μερικά άλλα κράτη πριν να είναι πολύ αργά. Αν συνεχίσουν στην τωρινή κατεύθυνση θα έχουν κάνει το μεγαλύτερο λάθος της ζωής τους».