Σοβαρές ενστάσεις για τα Προεδρικά Διατάγματα που έχουν σχέση με την εκπαίδευση, διατυπώνουν η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Ευη Χριστοφιλοπούλου και ο γραμματέας του Τομέα Παιδείας του κόμματος, Δημήτρης Νικηφόρος, ο οποίοι συναντήθηκαν σήμερα με στελέχη της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα γραφεία του Κινήματος. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν οι υποχρεωτικές μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση και σε σχέση με το σχέδιο Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών: «Όχι μόνο δεν συμβάλλει στην ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα σοβαρά προβλήματα. Η δυσλειτουργία του συγκεκριμένου σχεδίου Π.Δ., προκύπτει ιδίως από τη σύγχυση μεταξύ α) οργανικών και λειτουργικών κενών, β) μεταθέσεων, που αποτελούν μόνιμες υπηρεσιακές μεταβολές, και αποσπάσεων ή διαθέσεων, που αποτελούν προσωρινές μεταβολές.
»Θεωρούμε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (ν. 3848/2010) μπορεί να επιλύσει τα σχετικά ζητήματα, χωρίς να ταλαιπωρεί επιπλέον τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους».
Σε ό,τι αφορά το θέμα των αποσπάσεων εκτός σχολείου, υπενθυμίζεται ότι «ο πρώτος ουσιαστικός περιορισμός τους έγινε το 2010, όταν το ΠΑΣΟΚ είχε την πολιτική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Τότε επέστρεψαν πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί απ’ τα γραφεία στα σχολεία. Δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια δεν είχε συνέχεια. Αντιθέτως, επιχειρείται η επαναφορά “αμαρτωλών” διατάξεων και πρακτικών σε σχέση με τις αποσπάσεις.
»Σε κάθε περίπτωση όμως ο περιορισμός των αποσπάσεων δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό».
Σε σχέση με το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επισημαίνεται:
«Για άλλη μια φορά, έχουμε πολύ σοβαρές ενστάσεις τόσο για τη λογική που το διέπει, όσο και για πολλές από τις επιμέρους διατάξεις του. Η κριτική μας εστιάζεται κυρίως στα εξής σημεία:
-Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν επικεντρώνεται στην τρέχουσα επαγγελματική τους δυνατότητα στην τάξη, αλλά δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”.
– Ταυτόχρονα εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες, ενώ χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις».
Τέλος, ζητείται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τις συγκεκριμένες προτάσεις που έχουν κατατεθεί από το ΠΑΣΟΚ.