Έχει περάσει η εποχή των πολιτικών που προεκλογικά έλεγαν στους πολίτες «και θάλασσα θα σας φέρουμε», είμαστε σε μια εποχή όπου υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις, συγκεκριμένα προγράμματα να αξιολογήσει ο ελληνικός λαός.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98.9 εξήγησε πως δε θα υπάρχουν αυξήσεις στα διόδια, έκανε αναφορά στο Μάτι αλλά και στην πολιτική που ακολούθησε η Νέα Δημοκρατία στον τομέα της υγείας που όπως είπε προκάλεσε ανθρωπιστική κρίση. Εκτενής ήταν και η αναφορά του, σε μια σειρά έργων που έχουν δρομολογηθεί καθώς και στο σχέδιο κατασκευής νοσοκομείου, στην Ανατολική Αττική.
Αναφερόμενος στο Μάτι, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η κυβέρνηση άφησε στην άκρη το θέμα αρμοδιότητας των υπουργείων και το υπουργείο Υποδομών συνέβαλε στην απομάκρυνση του αμιάντου ενώ ταυτόχρονα έγινε μια μεγάλη προσπάθεια για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο με την ανάρτηση των δασικών χαρτών, για την οριοθέτηση των ρεμάτων με γρήγορες διαδικασίες καθώς το πολεοδομικό και χωροταξικό της περιοχής υπερβαίνει κάθε φαντασία, με ρέματα να έχουν χαρακτηριστεί οικόπεδα σε αρκετές περιπτώσεις.
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η Πολιτική Προστασία είναι σημαντικό θέμα, ωστόσο δεν μπορεί να φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο εάν τηρηθεί αυτό που προτείνει η ΝΔ, δηλαδή το 1:5 στο Δημόσιο, δίχως επαρκή στελέχωση της πυροσβεστικής, με μόνο 1.500 προσλήψεις στην αστυνομία.
«Σπάσαμε και θα σπάσουμε αυγά παλαιοκομματισμού με την ανάρτηση των δασικών χαρτών η οποία δεν είχε γίνει για 20 χρόνια», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι η δέσμευση αυτή δεν πρέπει να αφορά μόνο ένα κόμμα αλλά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία καθώς πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία για έναν επαρκή πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό, για τις βασικές υποδομές στους οικισμούς, για την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας.
Όπως υπογράμμισε, η χώρα έχει για πρώτη φορά Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών μετά από 40 χρόνια, κατηγορώντας τη ΝΔ ότι δεν είχε προχωρήσει ποτέ σε κάποια παρόμοια πρωτοβουλία, δεν είχε κανένα σχέδιο, ούτε καν για ένα δίκτυο αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική. Όπως τόνισε ο υπουργός, ο σημαντικότερος παράγοντας για να μην επαναληφθεί μια παρόμοια καταστροφή με αυτή του Ματιού, είναι η πρόληψη, σε μια προσπάθεια από κοινού με όλα τα κόμματα αλλά και τους πολίτες και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σε σχέση με την Υγεία και την κριτική της ΝΔ για τα ΤΟΜΥ, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η ΝΔ έκλεισε νοσοκομεία και δομές, απαξίωσε την πρωτοβάθμια περίθαλψη, «πετούσαν καρκινοπαθείς έξω γιατί δεν είχαν καλυμμένες ασφαλιστικές εισφορές», δημιουργώντας ανθρωπιστική κρίση και επισήμανε ότι τώρα η χώρα βρίσκεται σε μια άλλη εποχή, ξαναστήθηκαν τα νοσοκομεία, τα κέντρα Υγείας, οι δομές. «Δεν μπορείς σε 4 χρόνια να φτιάξεις ό,τι στρεβλό υπήρχε επί 40 χρόνια» και καυτηρίασε τη στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης που προωθεί τα ιδιωτικά συμφέροντα στον τομέα της Υγείας.
Aναφερόμενος στην προεκλογική αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η κίνηση αυτή είναι στο ίδιο μήκος κύματος με αυτό που έγινε με τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, και υπογράμμισε ότι «δεν θα γίνει ανεκτό όσο είμαστε εμείς ».
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης το θέμα της δημιουργίας ενός νοσοκομείου στην Ανατολική Αττική, είναι ώριμο, ενώ αναφέρθηκε στα έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί από το υπουργείο για την περιοχή, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο Μενίδι, την επέκταση του προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο και τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Θήβα- Υλίκη που υλοποιείται από την Περιφέρεια αλλά όχι ως αυτοκινητόδρομος όπως το έχει εξαγγείλει η ΝΔ καθώς, όπως ξεκαθάρισε, αν γίνει αυτοκινητόδρομος θα πρέπει να καταβληθούν υπέρογκες αποζημιώσεις σε Ιόνια Οδό και Ε65, όπως προβλέπεται από τις συμβάσεις.