Έκκληση στους δημότες, να αναζητήσουν εκ των προτέρων ηλεκτρονικά το εκλογικό τμήμα στο οποίο ψηφίζουν την ερχόμενη Κυριακή, απηύθυνε ο γενικός γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης, Θωμάς Ψαρράς. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, επισήμανε ότι καθώς θα στηθούν τέσσερις διαφορετικές κάλπες (για τις ευρωεκλογές, τις περιφερειακές, τις δημοτικές και τις κοινοτικές εκλογές), τα εκλογικά τμήματα του Δήμου Θεσσαλονίκης έχουν διπλασιαστεί, γεγονός που συνεπάγεται και ενδεχόμενη αλλαγή στο εκλογικό κέντρο όπου μέχρι πρότινος ψήφιζαν οι πολίτες.
Επιπλέον, ενώ μέχρι τώρα οι ετεροδημότες ήξεραν ότι ψηφίζουν στον «Ευκλείδη», αυτό δεν ισχύει πλέον, συνεπώς πρέπει και αυτοί να μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για να δουν πού ψηφίζουν. Συγκεκριμένα, οι δημότες μπορούν να ενημερώνονται για τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ένδειξη «μάθε που ψηφίζεις», που είναι αναρτημένη στις ιστοσελίδες του υπουργείου εσωτερικών (www.ypes.gr) και του Δήμου Θεσσαλονίκης (www.thessaloniki.gr).
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης αναφέρθηκε στο θέμα της καθαριότητας λέγοντας ότι «έχει γεμίσει η πόλη από φυλλάδια και έντυπα» και «αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα ρύπανσης της πόλης». Σημείωσε ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να δώσουν πρώτα το παράδειγμα και τόνισε ότι οι ανάγκες σε ό,τι αφορά την καθαριότητα θα είναι αυξημένες καθώς όλο το εκλογικό υλικό θα πρέπει να απομακρυνθεί από τα εκλογικά κέντρα.
Στο θέμα αναφέρθηκε ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα καθαριότητας, Λάζαρος Ζαχαριάδης, επισημαίνοντας ότι οι εκλογές βρίσκουν τη διεύθυνση ανακύκλωσης με τον μικρότερο αριθμό εργαζομένων στην οκταετία. «Οι εκλογές δημιουργούν πολλαπλάσιες ανάγκες» είπε και τόνισε ότι ενώ πριν χρειαζόταν ένας σάκος για κάθε εκλογικό τμήμα, σήμερα για κάθε εκλογικό τμήμα απαιτούνται δύο σάκοι ενώ χρειάζεται να απασχοληθεί και αντίστοιχο προσωπικό.
«Η απασχόληση για τις ανάγκες των εκλογών σημαίνει ότι θα αφαιρεθεί από την καθημερινή αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων» τόνισε ο κ. Ζαχαριάδης και εκτίμησε ότι «θα επιδεινωθεί το πρόβλημα της καθαριότητας στην πόλη». Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε τους δημότες να είναι πολύ προσεκτικοί και από την Πέμπτη και μετά να κρατήσουν τα απορρίμματά τους στο μπαλκόνι τους καθώς όπως είπε, θα υπάρχει ελλιπής αποκομιδή και στην πράσινη γραμμή και στην μπλε (ανακύκλωση).
Στο μεταξύ, ο Δήμος Θεσσαλονίκης εφαρμόζει ειδικό πρόγραμμα λειτουργίας των υπηρεσιών του για την διευκόλυνση των ψηφοφόρων. Συγκεκριμένα το δημαρχείο θα μείνει ανοιχτό το ερχόμενο Σάββατο 25 Μαΐου από τις 7 το πρωί ως τις 12 το βράδυ και την Κυριακή 26 Μαΐου από τις 7 το πρωί ως το πέρας της εκλογικής διαδικασίας.
Ειδικότερα, το Τμήμα Δημοτολογίου θα εκδίδει πιστοποιητικά ταυτοπροσωπίας και πιστοποιητικά παραληφθέντων εκλογέων από τους εκλογικούς καταλόγους. Παράλληλα θα εξυπηρετούνται οι πολίτες για τυχόν μεταβολές και θα δίνονται πληροφορίες εκλογικού καταλόγου. Τα έξι ΚΕΠ του Δήμου θα λειτουργούν το Σάββατο από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ και την Κυριακή από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ. Το αυτοτελές τμήμα διοικητικής υποστήριξης του Δημάρχου και το αυτοτελές τμήμα διοικητικής υποστήριξης του Γενικού Γραμματέα θα λειτουργεί το Σάββατο από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ και την Κυριακή από τις 7 το πρωί μέχρι το τέλος της εκλογικής διαδικασίας. Η διεύθυνση οικονομικής και ταμειακής διαχείρισης (τμήμα αποθηκών) θα λειτουργεί την Παρασκευή από τις 3 το μεσημέρι ως τις 9 το βράδυ, το Σάββατο από τις 7 το πρωί ως τις 9 το βράδυ και την Κυριακή από τις 7 το πρωί ως τις 7 το απόγευμα.
Εξάλλου, όπως ανακοινώθηκε, προκειμένου να διευκολυνθεί η μετακίνηση ΑμεΑ, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα διαθέσει ειδικό όχημα του Δικτύου Μεταφοράς ΑμεΑ «Αινείας». Οι μετακινήσεις θα γίνουν την ημέρα της ψηφοφορίας από τις 10 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα στα εκλογικά κέντρα που στεγάζονται σε σχολεία του πολεοδομικού συγκροτήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Για τον προγραμματισμό των μετακινήσεων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στα τηλέφωνα 2310 509013 και 2310 509003 και το Σαββατοκύριακο 25 και 26 Μαΐου στα τηλέφωνα 2313 317840, 2313 317541, 2313 317540 και 2313 317551 από τις 8 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι.